Fick hem bärsjalen idag och var tvungen att provknyta. För att vara första försöket gick det hyfsat bra men herregud, kommer behövas lite träning. Skrattade så jag tjöt när jag såg resultatet i spegeln
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos katter är det vanligt att blodsockret stiger vid stress, så det borde ju rimligen kunna vara så hos människa med.Var förbi BM efter mitt samtal hos psykologen idag - hon sitter ju i typ samma korridor, så jag passade på. Som jag misstänkte, eftersom BM inte ringt, var värdena för både belastning och urinodling bra. Planen är nu att hålla koll på magmåttet (och sockret) och om magen växer sig "för stor" tar BM kontakt med...vilken läkare/avdelning det nu var hon nämnde...
Känns bra att veta hur planen ser ut. Så jag ska fortsätta försöka undvika socker, röra på mig så gott det går och, enligt mig själv och svärmors diabetesläkare/-sköterska, försöka undvika stress. (Enligt diabetesläkaren/-sköterskan påverkar stress i allra högsta grad blodsockret och kroppens förmåga att hantera det, medans BM sagt att det inte ska spela någon roll.)
På eftermiddagen åkte mamma hem. Jag storbölade på vägen hem från tågstationen. Igen. Det blev så tyst och ensamt utan henne. Jag vet att jag behöver få vara ensam oxå och lite längtar till det, men den starkaste känslan just nu är att jag saknar min mamma nåt fruktansvärt. Har försökt dricka te i snart en timme, men bara fått i mig en klunk för att jag bara fastnar med en massa annat.
Hoppas hockeyn ikväll kan pigga upp mig lite.
Var förbi BM efter mitt samtal hos psykologen idag - hon sitter ju i typ samma korridor, så jag passade på. Som jag misstänkte, eftersom BM inte ringt, var värdena för både belastning och urinodling bra. Planen är nu att hålla koll på magmåttet (och sockret) och om magen växer sig "för stor" tar BM kontakt med...vilken läkare/avdelning det nu var hon nämnde...
Känns bra att veta hur planen ser ut. Så jag ska fortsätta försöka undvika socker, röra på mig så gott det går och, enligt mig själv och svärmors diabetesläkare/-sköterska, försöka undvika stress. (Enligt diabetesläkaren/-sköterskan påverkar stress i allra högsta grad blodsockret och kroppens förmåga att hantera det, medans BM sagt att det inte ska spela någon roll.)
På eftermiddagen åkte mamma hem. Jag storbölade på vägen hem från tågstationen. Igen. Det blev så tyst och ensamt utan henne. Jag vet att jag behöver få vara ensam oxå och lite längtar till det, men den starkaste känslan just nu är att jag saknar min mamma nåt fruktansvärt. Har försökt dricka te i snart en timme, men bara fått i mig en klunk för att jag bara fastnar med en massa annat.
Hoppas hockeyn ikväll kan pigga upp mig lite.
Men precis!Hos katter är det vanligt att blodsockret stiger vid stress, så det borde ju rimligen kunna vara så hos människa med.
Jao. Trött är jag ju verkligen. Och slut, emotionellt, samtidigt som jag bubblar över av alla känslor.Hormoner hormoner, blir likadan speciell när jag är trött och bara vill/behöver ha någon hos mig
Ammat nästan varje timme sen kl 09 idag, mellan 15-40 min åt gången där långtiderna involverar bebis som somnar mitt i.
Mina bröst har faktiskt gått upp minst en kupa nu och har gått från att floppa lite lätt när de släpps till att mer låta klonk med rejäl vikt. Släpper massor med mjölk från bröstet som för tillfället inte innehar bebis, så tror jag ska kolla upp vad för ansträngning som krävs för att skänka lite mjölk till Neo.
Är det inte alltför mycket tjorv så är det ju onödigt att bara all den mjölken går till spillo i vasken eller en handduk.
Jag ska se om överproduktionen håller i sig så ringer jag isf neo kanske nästa vecka och hör hur avancerat de vill ha det utfört. Bröstet som inte används lakade nämligen ur 15-30 ml vid varannan/varje matning idag om jag hade en uppsamlingkupa på det, så jag skulle ju ha över även till egen frys.Åh, ja skänk till neo
Man brukar få låna elektrisk gratis och en liten ersättning, här får man 200 kr/l.
Vi verkar ha en skitdag båda två. KramDag idag... Bara gråter och orkar ingenting. Känner mig enorm, ful och klumpig. Vill bara bli mig själv och mitt glada/energifyllda jag igen
39 dagar kvar till bf, 23 dagar kvar på 2016. Jag är slut som människa
Vi verkar ha en skitdag båda två. Kram
Är det något som försvårar förlossningen? Eller är det ansiktsbjudning (heter de ens så?) som gör att de kan bli svårare?
Kl
Var hos bm igår, ligger stabilt på kurvan när det gäller magmått. Blodtrycket 100/60 (trodde jag skulle ha 200/100 med tanke på hur arg jag va när jag kom dit) och bebisens hjärtljud va 144.
Nu blir det 1 besök till bara i år, känns som det är längre kvar på året än va det faktiskt är
Hon försökte känna vart bebisen låg men det va svårt, om hon ligger som bm tror så ska hon inte sparka där jag känner sparkarna Så det blir nog ul nästa besök om bm fortfarande är osäker
Vägrar föda i sätesbjudning men vill heller inte ha kejsarsnitt. Så hoppas hon vänder sig nedåt och stannar så
Dag idag... Bara gråter och orkar ingenting. Känner mig enorm, ful och klumpig. Vill bara bli mig själv och mitt glada/energifyllda jag igen
39 dagar kvar till bf, 23 dagar kvar på 2016. Jag är slut som människa
Ja det gör att det blir jobbigare att krysta ut. Tydligen det vanligaste felläget. Ansiktsbjudning vet jag inte ens om jag hört
Har också 1 besök kvar, den 20e. Känns lite märkligt att närma sig slutet nu. Jag plussade ju precis?
Kl
Är allmänt slut just nu, fick jobba över för att hinna med allt. Värre är att våra kunder bara öser in jobb till oss så ev blir det även helgjobb ska verkligen njuta av julledigheten sen!
Typ lika här fram tills världens bästa vän ringde och drog med mig ut på en tur. Det gjorde susen för själen.
Men jag saknar att kunna röra mig som jag vill utan att det känns som att allt ska gå sönder. Ville så gärna följa med min kompis ut på en promenad med hunden hennes men jag får så hiskeligt ont efteråt.
Kram på dig!