Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Är fascinerad över kroppen. Bara 3-4 kg att gå ner till min startvikt. Måste ställa mig på vågen här hemma.

Inte tänkt som vikthets utan var nyfiken. Finns 30 andra överloppskg i stället
Samma här, jag vill också hålla koll så vikten inte rasar för snabbt/långt så kroppen börjar bryta ner muskler.
Jag vägde 82,5 kg innan förlossningen, 76 på tisdag och 73,5 idag.
Allt mitt överskottsvatten trillade ner i mina fötter efter förlossningen men idag kunde jag se var senorna gick i dem igen.

I tisdags var BM på hembesök (6 dec, på BF:D) Vilja vägde 4310 då, hon hade alltså gått upp 310 gram på en vecka.

Igår opererades mamma och moster, vi var dit och träffade dom igår kväll men dom var mest trötta och låg och spydde :eek:
Men vi såg ju att dom levde och mådde hyfsat iaf, vilket var skönt!

Idag är det 12 år sen min pappa dog också. Och jag vaknade för en stund sen med vrålont i bihålorna :arghh: trodde jag höll på att bli frisk, men tydligen inte då :cautious:

Så nu ska jag hälla i mig Panodil och sparka ut sambon till korna och hoppas jag får sova nån timme innan storebror kommer in till oss och ska se barntv :D

Sovit som en påse skit. Vaknat var och varannan timme av förvärkar, nästäppa och allmän orolig.

Blev inte bättre av att sambon varit vaken hela natten. Då blev jag irriterad över det i stället för nu kommer han sova hela dagen och sen ut och jobba natt.

Och så kommer nya kylskåpet idag så då får sambon pallra sig upp och ta hand om det. Inte jag som självmant är vaken hela nätterna :rage:

Tittade genom pappren igår kväll. Tror de var en snabb förlossning.

Från vattenavgång till födsel 8h40 min (de tog hål på hinnorna)
Öppningsskedet 5h19 min
Krystade i 16 min

Öppningsskedet 5h19 min
Krystade i 16 min

Va det första barnet? Isf är det ju jättesnabbt :D Min första tog 17h från slemproppen tills han va ute och de tyckte jag va snabbt :)

Dock som @Lazy Lady hade även jag lång krystning (2h) och det va skit jobbigt. 4 är ju rena mördarpasset ❤️

Öppningsskedet 5h19 min
Krystade i 16 min
Hmm, min första va ute på fem timmar från värkstart. Jag Krystade ca 4 ggr så typ 10 min.

Tänk så olika det kan vara.

Va det första barnet? Isf är det ju jättesnabbt :D Min första tog 17h från slemproppen tills han va ute och de tyckte jag va snabbt :)

Dock som @Lazy Lady hade även jag lång krystning (2h) och det va skit jobbigt. 4 är ju rena mördarpasset ❤️
Jag fick krysta henne hela vägen ner, hon roterade heller inte och då går det jäkligt tungt. Det hände ju absolut ingenting i och med att hon inte hjälpte till som det är normalt.

Häftigt :) Skönt att slippa ha värkar i flera dygn. Har en kompis som det tog 3 dygn för från första värken. Hon va helt slut.
Det var mest chockande, man kom aldrig riktigt in i bebisfödsel stadiet, utan det gick från ingenting till 10 cm öppen till bebis på bröstet. Det tog mig 10 min att ens fråga vad det blev för något :rofl:

Det var mest chockande, man kom aldrig riktigt in i bebisfödsel stadiet, utan det gick från ingenting till 10 cm öppen till bebis på bröstet. Det tog mig 10 min att ens fråga vad det blev för något :rofl:

Haha, förstår det. Jag kunde inte fatta att jag fött barn och då hade jag ändå 17h på mig att förstå :rofl:

Vågar man annars gå ut på en 20 min promenad runt kvarter redan? Minus 2-3 grader ute. Har varit inomhus sedan i söndags!!!!! Så skulle verkligen vara skönt att gå ut lite.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI