Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

@malumbub vi kommer att ha spjälsängen där den får plats, vid fotändan eller sidan om men inga sidor tas bort. När dottern var mindre sov hon vid fotändan från dag ett - gick hur bra som helst.
Kan jag undvika det vill jag inte ha bebis i sängen och jag kände exakt likadant med dottern. Nu när hon är större (2,5) är det mer lugnt och lite mysigt att ha henne hos oss men är det inte något speciellt får hon sova i egen säng på sitt rum.

Är väldigt benägen att hålla med! Jag ville egentligen ha en Mitsubishi Outlander men sambon propsade på en C-crosser då det "i princip är samma bil" :p
Det är INTE samma bil!! Citroën är lika kul som hiv.. (har haft en Citroën som dog i en pöl av grön olja, allt gick sönder och jag fick bogseras överallt:wtf: ) Min outlander däremot:love: Älskar den! Köpte ny -14, har kört 4500 mil utan att nåt har varit konstigt:up:

Det är INTE samma bil!! Citroën är lika kul som hiv.. (har haft en Citroën som dog i en pöl av grön olja, allt gick sönder och jag fick bogseras överallt:wtf: ) Min outlander däremot:love: Älskar den! Köpte ny -14, har kört 4500 mil utan att nåt har varit konstigt:up:

Jag har funderat på en outlander men är rädd att jag blir missnöjd med bagageutrymmet... Det är en fin bil att köra!

Ammat nästan varje timme sen kl 09 idag, mellan 15-40 min åt gången där långtiderna involverar bebis som somnar mitt i.
Mina bröst har faktiskt gått upp minst en kupa nu och har gått från att floppa lite lätt när de släpps till att mer låta klonk med rejäl vikt. Släpper massor med mjölk från bröstet som för tillfället inte innehar bebis, så tror jag ska kolla upp vad för ansträngning som krävs för att skänka lite mjölk till Neo.
Är det inte alltför mycket tjorv så är det ju onödigt att bara all den mjölken går till spillo i vasken eller en handduk.

Stort grattis @vinkelina och @cute_beast :heart:heart:heart

Är nu helt sjukskriven och det är jobbigt. Så ont i svanskotan och hela bäckenet känns så ömt. Från fram till bak och runt hela höften, speciellt h sida. Och fogarna bak.
Orkar inte sitta länge, men orkar inte heller ligga eller gå... allt bara känns av och gör ont/ömt.

Så jobbigt att inte klara av att leka med sonen :cry: "komma i mammas famn" och då säga "kom då får vi gå till soffan" fast jag vet att han vill gosa och bli buren, på ett sätt vi brukar gosa på (tidigare sjalad;))

Eller när vi är ute och leker och han blir trött.. Då vill han bli buren.. Så nu kan vi inte gå ut, för blir han för trött orkar jag inte. Men jag vill inte ha honom på förskolan.
Har köpt pepparkaksdeg och ska försöka komma på alla julpysselgrejer jag brukar göra på jobbet :p

Jag har funderat på en outlander men är rädd att jag blir missnöjd med bagageutrymmet... Det är en fin bil att köra!
Den kunde väl varit större bak.. Men hundbur för labbe plus barnvagn går in enl min kontrollmätning och det är väl rätt normalt? Sen kan man dra fram baksätet för att få djupare packutrymme, funkar även med babyskyddet i.
Men vi räknar med att få använda takboxen mkt i och med att vi har 2hundar.

Ammat nästan varje timme sen kl 09 idag, mellan 15-40 min åt gången där långtiderna involverar bebis som somnar mitt i.
Mina bröst har faktiskt gått upp minst en kupa nu och har gått från att floppa lite lätt när de släpps till att mer låta klonk med rejäl vikt. Släpper massor med mjölk från bröstet som för tillfället inte innehar bebis, så tror jag ska kolla upp vad för ansträngning som krävs för att skänka lite mjölk till Neo.
Är det inte alltför mycket tjorv så är det ju onödigt att bara all den mjölken går till spillo i vasken eller en handduk.

Bröstmjölk klarar sig annars länge i frysen. Om ni vill spara till att flaska. Bara en tanke :-)

Den kunde väl varit större bak.. Men hundbur för labbe plus barnvagn går in enl min kontrollmätning och det är väl rätt normalt? Sen kan man dra fram baksätet för att få djupare packutrymme, funkar även med babyskyddet i.

Hundbur och barnvagn är vad jag får in i min volvo också. Jag får titta närmare på bekantens bagageutrymme tror jag, har uppfattat det som betydligt mindre.

Hundbur och barnvagn är vad jag får in i min volvo också. Jag får titta närmare på bekantens bagageutrymme tror jag, har uppfattat det som betydligt mindre.
Jag har en vanlig enkelbur, sen barnvagnen är inga som helst bekymmer på djupet men får stå lite på sned då hjulhusen går in i bagaget, men plats får det. Man kan ju ställa barnvagnen på högkant och med hjulsidan in först också om du förstår hur jag menar?
Älskar min bil!! (Framförallt automatlådan:))

Kan man? Dra fram baksätet alltså? Vilket av dem, det längst bak, eller det vanliga sas? Och vet du om man kan det på alla årsmodeller ? :bump:
Är det en jaktlabbe ni har?
Mvh, hon som antagligen skulle behöva en buss :angel: :p 

Kan man? Dra fram baksätet alltså? Vilket av dem, det längst bak, eller det vanliga sas? Och vet du om man kan det på alla årsmodeller ? :bump:
Är det en jaktlabbe ni har?
Mvh, hon som antagligen skulle behöva en buss :angel: :p 

Det vanliga baksätet, dom bägge bakre fäller man ju ner i golvet (har en 7sitsig) Jag vet inte hur det är med bilar före -14 och dom som inte är 7 sits. Men på min går det!
Vi har 1 jaktlabbe och 1 Breton:heart

Var hos bm igår, odlingen visade inget (tar odling varannan gång eftersom jag har protein och äggvita) alla värden bra och hjärtat på bebis slog fint. Ligger i ruckbart läge med huvudet neråt. Ligger nog på samma håll som dottern så vi får väl en stjärnkikare till :p 40 dagar till bf idag.

Var på julbord igår. Fortfarande mätt.

Bara varit uppe en gång i natt, men fick hantera lite ångest ändå. Sovit som en gris utöver det.

Längtar till den dag då hjärtklappningen slutar stöka i min kropp.

Var hos bm igår, odlingen visade inget (tar odling varannan gång eftersom jag har protein och äggvita) alla värden bra och hjärtat på bebis slog fint. Ligger i ruckbart läge med huvudet neråt. Ligger nog på samma håll som dottern så vi får väl en stjärnkikare till :p 40 dagar till bf idag.

Är det när bebisen kommer med ansiktet uppåt? :) Skönt att värdena va bra :)

Idag fick jag ett besked som fick mig att börja gråta.. av lycka.

Försäkringskassan har beviljat mig aktivitetsersättning i två år till.. Två år! Jag som trodde det var kört för mig, att min tur med FK var över.

Jag kastade mig in i sambons famn och storbölade av glädje. Så himla lättad. Nu kan jag verkligen slappna av sista tiden och bara vänta på bebis.

Tråkigt. Ännu på BB. Hem tidigast i morgon. Mannen var just här i tre timmar (pappor får inte stanna och man delar rum med en annan) så han känner ju inte sin son. Och jag var duktig och höll tyst över vad "felet" var till skrikande (hungrigt barn) så han fick själv lista ut.

Sååå svårt att inte försöka undervisa då jag känner babyn bättre.

För övrigt fick han sova i kansli inatt. (Babyn då,inte mannen) pga vi ännu kl 01 ännu inte fått någon sömn. Sedan började rumsgrannens baby skrika....

Ja, så de tittar på stjärnorna - därav namnet :D

Är det något som försvårar förlossningen? :) Eller är det ansiktsbjudning (heter de ens så?) som gör att de kan bli svårare?

Kl

Var hos bm igår, ligger stabilt på kurvan när det gäller magmått. Blodtrycket 100/60 (trodde jag skulle ha 200/100 med tanke på hur arg jag va när jag kom dit) och bebisens hjärtljud va 144.

Nu blir det 1 besök till bara i år, känns som det är längre kvar på året än va det faktiskt är :o

Hon försökte känna vart bebisen låg men det va svårt, om hon ligger som bm tror så ska hon inte sparka där jag känner sparkarna :p Så det blir nog ul nästa besök om bm fortfarande är osäker :)
Vägrar föda i sätesbjudning men vill heller inte ha kejsarsnitt. Så hoppas hon vänder sig nedåt och stannar så :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025