Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning

Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var

Stort Grattis! :laugh:
Tråkigt med bedövningarna som inte fungerade :down:

Så sjukt ridsugen. Blir inte bättre av att kniven i höften kommer med full kraft så fort jag försöker göra nåt. Hästen skulle verkligen må bra av en promenad, de dagar medryttaren inte kan komma och rida. Det går dock inte när smärtan hugger till. Om jag bara kom upp på hästryggen och kunde skritta en stund...

Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning

Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var

Äntligen! Grattis till er pojke:heart
Surt med att inte få hjälp av bedövning, men nu är han ute:love:

Hur kommer era små sova? Spjälsäng vid sängen?
Vi har kilat fast en spjälsäng utan en långsida mellan säng och väggen, men det verkar kunna ta några dagar/veckor innan hon kommer kunna ligga ifred i den och sen bara plockas upp för matning i sängen.

Hon är mörkrädd och väldigt näringströstande nu (inte så konstigt egentligen om man bara är två dagar) men lyckades nyss ligga 40 min i sin mjuklift från vagnen i spjälsängen efter att ha blivit uppmatad! :up: Vi vuxna fick båda somna 30 min samtidigt ( och bredvid varandra :eek: :banana: ) så vi sov nog djupt alla tre.

Vi kommer ha ett babynest imellan oss. Sen kommer vi förmodligen skaffa en spjälsäng utan ena långsidan.

Jag surar lite. Får inte plats med spjälsängen bredvid sängen. Så vi vet inte riktigt hur vi ska göra de första månaderna, när man ammar mer ofta.
:banghead:
När det är lite lugnare på natten kan spjälsängen stå vid fotändan, men det känns ju inte så jättesmidigt att börja så.

Och nej, inget barn i vår säng. Det funkar inte för oss.

Jag surar lite. Får inte plats med spjälsängen bredvid sängen. Så vi vet inte riktigt hur vi ska göra de första månaderna, när man ammar mer ofta.
:banghead:
När det är lite lugnare på natten kan spjälsängen stå vid fotändan, men det känns ju inte så jättesmidigt att börja så.

Och nej, inget barn i vår säng. Det funkar inte för oss.

Bedside crib? Är ju betydligt smalare än en vanlig spjälsäng. Vi var jättenöjda med det :)

Den har haft skumma ryckningar för sig ända sen vi köpte den i början av juni... Har bytt massa saker på verkstad men bilen fortsätter rycka. Men finns två till C-crosser i vänskapskretsen som verkar vara felfria, är nog bara vi som lyckats få ett måndagsexemplar :meh:
I övrigt en mycket trevlig bil :up:

Vi köpte en fabriksny cittra.

Den dog vid 20.000 mil (drygt två år gammal). Växellådan rasade. Före det har den bärgats fler gånger än alla våra gamla lik tillsammans.

Aldrig Citroën igen.

Vi köpte en fabriksny cittra.

Den dog vid 20.000 mil (drygt två år gammal). Växellådan rasade. Före det har den bärgats fler gånger än alla våra gamla lik tillsammans.

Aldrig Citroën igen.

Är väldigt benägen att hålla med! Jag ville egentligen ha en Mitsubishi Outlander men sambon propsade på en C-crosser då det "i princip är samma bil" :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023