Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Det är så irriterande när saker går sönder :( Förra vintern la vi 14 000kr på bilj*veln i december. I år (i december så klart) ska storservice + urkoppling av airbagen fram kosta = 12 000kr...

Jag älskar det :meh:

Det är så irriterande när saker går sönder :( Förra vintern la vi 14 000kr på bilj*veln i december. I år (i december så klart) ska storservice + urkoppling av airbagen fram kosta = 12 000kr...

Irriterande är bara förnamnet. Jag började tjuta i telefonen när jag pratade med mamma.

Vi kan ju få en bebis när som helst liksom, svärmor är dum i huvudet, jag har ont överallt, sömnbrist och saker vill inte vara hela. Blev lite mycket på en gång.

Bilar är kul. Vi har lagt ett antal tusen på våran bil nu i höst och den är fortfarande kass... :turd:

Just idag har jag ingen lust att misströsta, för jag har fått leverans från delikatesskungen så kan leva på cheddarost och salami nu fram till jul om jag vill :angel:

Eller fast jo, lite misströstar jag. Såg sista två avsnitten av Svartsjön idag. På söndag är sista delen av Midnattssol... Vet inte riktigt vad jag ska se på tv nu? :confused:

Bilar är kul. Vi har lagt ett antal tusen på våran bil nu i höst och den är fortfarande kass... :turd:

Just idag har jag ingen lust att misströsta, för jag har fått leverans från delikatesskungen så kan leva på cheddarost och salami nu fram till jul om jag vill :angel:

Eller fast jo, lite misströstar jag. Såg sista två avsnitten av Svartsjön idag. På söndag är sista delen av Midnattssol... Vet inte riktigt vad jag ska se på tv nu? :confused:
Ååhh jag tittar på morden i midsomer. Älskar den serien :love:

Vi la 26,000kr på bilarna sen vår/tidig sommar så vi valde att ha ungen bak, alldeles för snåla för att koppla ur airbagen trots att sambon har massa rabatter då han jobbar på volvo (men inte som bilmek tyvärr) och vi har volvo! Men är ju sjukt dyrt! Många andra bilar har ju bara en knapp man kopplar ur med nyckel...

Vi la 26,000kr på bilarna sen vår/tidig sommar så vi valde att ha ungen bak, alldeles för snåla för att koppla ur airbagen trots att sambon har massa rabatter då han jobbar på volvo (men inte som bilmek tyvärr) och vi har volvo! Men är ju sjukt dyrt! Många andra bilar har ju bara en knapp man kopplar ur med nyckel...

Ja den där förbannade knappen hade suttit fint nu :meh: Vi har ju 2 barn som ska sitta i bilstolar och det går inte ha båda bak om jag ska köra bilen, då får sambon kapa av benen en meter om han ska få plats i passagerarsätet :rofl:

Ja den där förbannade knappen hade suttit fint nu :meh: Vi har ju 2 barn som ska sitta i bilstolar och det går inte ha båda bak om jag ska köra bilen, då får sambon kapa av benen en meter om han ska få plats i passagerarsätet :rofl:

Just vi har ju också det problemet, men vi har hittat ett babyskydd som funkar, dock sitter jag inte superskönt! Så ska bli spännande sen med bilbarnstolen som tar mer plats om jag fattat rätt... Sambon är väldigt osugen på att byta bil medans jag tror det kan bli ett problem! Visst kommer funka hyffsat nu men inte så att jag vill åka superlånga sträckor!

Köpte en tre år gammal bil i slutet av sommaren, just för att slippa krångla med i a f en av bilarna. Bilen maken kör skulle behöva lite mer kärlek än vi lagt på den, men vi väntar på att en konflikt i ett dödsbo ska lösa sig, så att vi kan få köpa loss bilen... (De vill att vi kör och håller igång bilen, trots konflikten.)

Helt slut idag. Mamma fixar och donar (lagar mat, bakar, pysslar m m) och jag orkar inget alls. Mamma är helnöjd med att jag äntligen gett upp att försöka hänga med i hennes tempo.
Knoddrick verkar också helnöjd. Lever rövare då och då.

BM har inte hört av sig idag, så jag antar att alla provvärden var ok. Hade dock känts bättre om hon hade ringt så att jag hade kunnat fråga om framtiden.

Vi har nyckelavstängning på vår Volvo v70 -06. På förra Volvon fanns ingen ab fram, den var visst för gammal så bara vissa modeller hade då. Har en Skoda Octavia också med nyckelavstängning. Fina grejer!

Kl
På tal om att slänga ut en massa pengar... På två månader har vi slängt ut drygt 14.000 på stor service och nya däck+fälgar till Skodan (beställde inga när vi beställde bilen). Yey liksom... Plus att på Volvon tillkommer byte av bromsar och lite annat smått och gott i början på nästa år för några tusenlappar till :meh:

Helt slut idag. Mamma fixar och donar (lagar mat, bakar, pysslar m m) och jag orkar inget alls. Mamma är helnöjd med att jag äntligen gett upp att försöka hänga med i hennes tempo.
Knoddrick verkar också helnöjd. Lever rövare då och då.

BM har inte hört av sig idag, så jag antar att alla provvärden var ok. Hade dock känts bättre om hon hade ringt så att jag hade kunnat fråga om framtiden.

Skönt att ha någon som fixar! :up:

Glad jag är att vi köpte en nästan ny bil i sommras. Visserligen panik inköp då volvons växellåda höll på att haverera och vi var på väg på bilsemester till Tyskland. Men nu efter inköp av vinterdäck så hoppas jag att vi inte behöver lägga pengar på den på väldigt länge.

Nyckelavstängning is the shit :D
Hade det på våran V70 - 05 (omg vad jag saknar den bilen, ångrar att vi sålde den trots sina 36.000 mil :down:)
Har det även på våran Citroën C-crosser. Har för tillfället sonen fram och bebis bak men vetefan om jag inte ska byta plats på dom ändå. Där försvann hela vitsen med isofix på babyskyddet :rofl:

@lil-sis sambon har varit sugen på superben länge, lutar just nu åt att sälja C-crossern till våran och då blir det antingen en superb eller en V70 :love:

Tacka vet jag Volvo v40. Allt får plats åt alla håll. Och om något skulle krångla finns det miljoner av reservdelar. :D

Här händer inte så mycket. Sambon har influensa så jag försöker mest hålla mig undan/vänta på att jag åker dit också. Ska till bm på fredag. Är mest less på alla som ska lägga sig i allt och att konstant få höra hur fet man är. Längtar tills jag får vara hemma från jobbet.

Tacka vet jag Volvo v40. Allt får plats åt alla håll. Och om något skulle krångla finns det miljoner av reservdelar. :D

Här händer inte så mycket. Sambon har influensa så jag försöker mest hålla mig undan/vänta på att jag åker dit också. Ska till bm på fredag. Är mest less på alla som ska lägga sig i allt och att konstant få höra hur fet man är. Längtar tills jag får vara hemma från jobbet.

Haha alltså ursäkta men skämtar du?? Vår stora bil är v70, den är för liten för framtida bilbarnstol. Vår lilla bil är v40, bakom mig får knappt en 7-åring plats när jag kör :rofl: Så vår v40 kommer den som inte har barnet köra! Visst bara jag och ett barn får plats men då får ingen mer plats:confused:

Nyckelavstängning is the shit :D
Hade det på våran V70 - 05 (omg vad jag saknar den bilen, ångrar att vi sålde den trots sina 36.000 mil :down:)
Har det även på våran Citroën C-crosser. Har för tillfället sonen fram och bebis bak men vetefan om jag inte ska byta plats på dom ändå. Där försvann hela vitsen med isofix på babyskyddet :rofl:

@lil-sis sambon har varit sugen på superben länge, lutar just nu åt att sälja C-crossern till våran och då blir det antingen en superb eller en V70 :love:

Vår v70 är -07:a men finns ingen nyckelavstängning :(

Haha alltså ursäkta men skämtar du?? Vår stora bil är v70, den är för liten för framtida bilbarnstol. Vår lilla bil är v40, bakom mig får knappt en 7-åring plats när jag kör :rofl: Så vår v40 kommer den som inte har barnet köra! Visst bara jag och ett barn får plats men då får ingen mer plats:confused:
Så olika det kan vara. Aldrig haft något problem med att det skulle vara trångt.

• Gilla
Reactions: MM
Så olika det kan vara. Aldrig haft något problem med att det skulle vara trångt.

Verkligen olika uppfattning!! Men ja, jag sitter typ i baksätet o kör! Min sambo är några cm kprtare än mig men när jag kört når han inte fram till pedalerna! Men tror inte han skulle sitta bra i passagerarsätet med babyskydd bakom. Jag skulle defenitivt inte få plats!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 855
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar