Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vi har också ett perfekt bilproblem såhär i gravid/bebistider. Ena halvljuset gick under lördagen så när vi for till BB i riktig snörök var vänster halvljus dött. :meh:
Vi fick en OK-stämpel i rumpan vid 10 idag så vi åkte hem vid 12. Så otroligt mycket enklare att vila och komma in i rutiner med lilla flickan hemma istället för att vara kvar på BB tre dagar.

Jag har haft en utomkroppslig känsla i ett dygn tills jag fick komma hem och sova i vår egen säng någon timme. Jag var nämligen vaken ett dygn inkl. födseln för att sen bara sova 40 min sittandes med bebis vid sidan natten efter. Tror jag gick på bara endorfiner och adrenalin tills jag kom hem.
Så jag kände en kärlek till piplimpan redan vid födseln, men tårarna och ett översvallande hjärta av känslor kom idag efter vilan. :love: Först nu känns det verkligt, allt det där hände och det är faktiskt vår bebis.

Vi har också ett perfekt bilproblem såhär i gravid/bebistider. Ena halvljuset gick under lördagen så när vi for till BB i riktig snörök var vänster halvljus dött. :meh:
Vi fick en OK-stämpel i rumpan vid 10 idag så vi åkte hem vid 12. Så otroligt mycket enklare att vila och komma in i rutiner med lilla flickan hemma istället för att vara kvar på BB tre dagar.

Jag har haft en utomkroppslig känsla i ett dygn tills jag fick komma hem och sova i vår egen säng någon timme. Jag var nämligen vaken ett dygn inkl. födseln för att sen bara sova 40 min sittandes med bebis vid sidan natten efter. Tror jag gick på bara endorfiner och adrenalin tills jag kom hem.
Så jag kände en kärlek till piplimpan redan vid födseln, men tårarna och ett översvallande hjärta av känslor kom idag efter vilan. :love: Först nu känns det verkligt, allt det där hände och det är faktiskt vår bebis.
Så underbart att allt gått bra! Stort grattis:heart

Ah du har alltså fått känna på den (ö)kända baby blues :D Ska tydligen komma ca tre dagar efter förlossning och helt enkelt för att kroppen och knoppen är så satans utmattade. Jag upplevde den aldrig med dottern men jag fick ju sova ordentligt på nätterna med en gång. Får se hur det blir den här gången.

På tal om V40 så finns det ju lite olika typer. Jag har själv bara kört den äldre versionen och den är bannemig inte stor (jag är 170 lång). Är iofs uppvuxen med Volvo och mina föräldrar har haft det mesta från 144 till xc90, dvs stora bilar :D

Haha ja speciellt mina ben :angel: förutom att min sambo inte når pedalerna när jag kört så når inte min kompis stigbyglarna knappt när jag ridit och hon är också bara några cm kortare än mig :p
Har precis samma problem med min man. Jag är lång med långa ben. Alltså kan inte åka tåg, buss eller gå på bio normalt lång

Nu vet jag inte vad det kostar att koppla ur just era bilar, ni som kör Volvo v70. Men vi har en Volvo v70 -04 och kopplade ur den i våras och det gick på 1800 kr. Så inte jättesaftigt. Hos en Volvoverkstad.

Vi har en Passat och det känns nästan på gränsen att få in två barn på ett bra sätt i den. Sonens bilbarnstol tar dessutom stor plats på längden.

Just nu har jag och framfogen (?) en bättre period, kändes dock lite idag när det var isigt ute.

Nu vet jag inte vad det kostar att koppla ur just era bilar, ni som kör Volvo v70. Men vi har en Volvo v70 -04 och kopplade ur den i våras och det gick på 1800 kr. Så inte jättesaftigt. Hos en Volvoverkstad.

Vår går på 6-8000kr, minns inte exakt...

Det beror nog på årsmodell/kaross vad gäller Volvo. Min v70N -01 betalade jag 700 kr för att få airbagen avstängd på, på v50 kostar det 5000+ :down: Bara för att man måste byta bälte på kuppen, lika mycket eller mer för att sen koppla in den igen:mad:
Hade den som köpte bilen ny en gång i tiden valt det som extrautrustning hade det kostat ca 500kr att få med nyckelavstängning:banghead:

Nyckelavstängning is the shit :D
Hade det på våran V70 - 05 (omg vad jag saknar den bilen, ångrar att vi sålde den trots sina 36.000 mil :down:)
Har det även på våran Citroën C-crosser. Har för tillfället sonen fram och bebis bak men vetefan om jag inte ska byta plats på dom ändå. Där försvann hela vitsen med isofix på babyskyddet :rofl:

@lil-sis sambon har varit sugen på superben länge, lutar just nu åt att sälja C-crossern till våran och då blir det antingen en superb eller en V70 :love:
Men åh, har ni en c crosser! Den har jag varit lite sugen på att byta till, men verkar helt kört att hitta en närmare än 2h bort.. . Hur kommer det sig att ni funderar på att byta bort er? :)

Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning

Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var

Idag kl 16:05 kom en 3635 gram tung och 52 cm lång pojke i vecka 42+1 enligt sjukhusets räkning

Tyvärr ingen drömförlossning då INGA bedövningsmedel fungerade. Pga min blödningsbenägenhet vägra de lägga epidural eller spinal. Lustgas fungera inte. Tens fungera 30 min. Bäckenbottenensbedövning utan effekt. Förlossningen beräknades starta 11. Kl 14 lades morfin i benets muskel. Och 15 var jag helt öppen, 6 cm på en timme. Krystvärkarna kändes nada som tur var
Grattis!!! :love::love::love:

Men åh, har ni en c crosser! Den har jag varit lite sugen på att byta till, men verkar helt kört att hitta en närmare än 2h bort.. . Hur kommer det sig att ni funderar på att byta bort er? :)

Den har haft skumma ryckningar för sig ända sen vi köpte den i början av juni... Har bytt massa saker på verkstad men bilen fortsätter rycka. Men finns två till C-crosser i vänskapskretsen som verkar vara felfria, är nog bara vi som lyckats få ett måndagsexemplar :meh:
I övrigt en mycket trevlig bil :up:

Grattis till bebisen! Gilla på den, inte att bedövningen sket sig.

Ah du har alltså fått känna på den (ö)kända baby blues :D Ska tydligen komma ca tre dagar efter förlossning och helt enkelt för att kroppen och knoppen är så satans utmattade. Jag upplevde den aldrig med dottern men jag fick ju sova ordentligt på nätterna med en gång. Får se hur det blir den här gången.
Ja lite så, fast tårarna var av lycka och kärlek. Samma som rann nedför karlns ansikte precis när jag krystat ut henne och hon skrek. :heart Men jag kan se hur det lika gärna kan bli blues av det hela, f-n vad trött jag var! Man blir som en robot tillslut.

Grattis!!! :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar