Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Förbjudet? Har alltid legat på rygg när jag gjort ctg :o Aldrig någon bm som påpekat det eller sagt något. Däremot kan det ju bli lite jobbigt för mamman att ligga på rygg då det trycker så. Förklarade dom varför?

Jag har sovit på rygg hela graviditeten. Orsaken var att de är dåligt för barnet och att de trycker på allt inne i magen. (De tappa dessutom kontakten med babyns hjärtljud så var väl därför)

Så nu ligger jag på höger sida med värdens halsbränna i stället. Och jösses vad vi skratta när hon gick ut

Alltså gårdagen, hade planerat sen några veckor tillbaka att jag och en nära vän skulle äta räkor och ha myskväll. Kände redan i början av veckan att jag är helt slut och visste inte om jag skulle orka. Men jag tog en powernap och sen åkte myskläderna på.

När jag kommer dit så är dörren låst (ovanligt) får vänta en stund innan min vän öppnar iklädd världens festklänning. Jag hör hur folk skriker suprise och sen storlipar jag.

Då har mina vänner i 2 månader fixat och planerat en babyshower till mig. Jag blev så tagen på sängen att jag vände i dörren och gick ut :rofl:

Har inte så många nära vänner men detta gjorde resten av graviditeten så positiv. Jag kommer leva på den kvällen länge :heart

En timme med ctg. Nu är vi utslängda i väntrummet då de har så mycket p gång på BB. Rent praktiskt, kunde de inte väntat till i morgon så vi hade gått till specialmödrar i stället som planerat?

Inne på kontroll då. Redan utskälld för att jag ligger på rygg när de tar lång kurva med babyns hjärtljud. Det var FÖRBJUDET.....
Min kurva tog de alltid liggande på rygg (var inne flera ggr pga högt blodtryck..) om de hade svårt att få kontakt så fick jag vid ett enda tillfälle ligga på sidan.

Puh inatt har jag drömt massor om förlossning, nyfödda o.s.v. kände mig helt slut när jag vaknade. Bland annat så visade det sig att jag bar på trillingar, men de skulle födas med en typ en veckas mellanrum :eek:

Händer inte så mycket, mannen gick just hem för att vila (onödigt att han bara sitter och tittar på mig som ligger i en säng, dessutom får jag stolen att sitta på då)

Herregud vad det gör ont i bäckenet. Känns som att det ska slitas itu när jag ska ta av/på mig byxor eller resa mig ur soffan.

Tog nyss ett bad för att lindra all smärta i min stackars kropp och nu ligger jag i sängen. Vette sjutton om jag har lust att gå upp något mer idag :down:

Går det inte att arrangera så att någon i närheten som kan prata i telefon har hans mobil och helt enkelt kan hojta på honom om han är på sådant jobb?
Nej, tyvärr inte, inte i dagsläget. Han kan inte bara släppa grejerna och sticka. Men han ska lära upp en vikarie så att han kan stå bredvid när det närmar sig. Ska "bara" hitta rätt person.

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke
December:

6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm

Januari:

Februari:
9/2 - amk, första barnet

Börjar ha värkar nu...rätt täta men hanterbara

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke
December:

Januari:

Februari:
9/2 - amk, första barnet

Börjar ha värkar nu...rätt täta men hanterbara

Woop woop snart kommer mera bebisar!!!

Kl

Igår och idag har jag blivit kallad tjockis två gånger och fatty två gånger. Jag har också blivit skämtad om att jag borde använde friskvårdsbidraget till gymkort. Tills slut fräste jag att det räcker nu. Sen har jag typ velat grina hela dagen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V