Nej bebis ska inte ha kudde, hade med kvävningsrisk att göra. Har jag för mig. Men ingen kudde iaf första tiden, kommer inte ihåg hur länge dock.En fråga som jag inte finner svar på; ska bebis ha kudde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej bebis ska inte ha kudde, hade med kvävningsrisk att göra. Har jag för mig. Men ingen kudde iaf första tiden, kommer inte ihåg hur länge dock.En fråga som jag inte finner svar på; ska bebis ha kudde?
Ru*ta har döskalle tapeter som faktiskt va skitsnygg. Svart/gråa med glittrande döskallarHårdrockare som jag är tycker jag de där var jätte häftiga
Nej, inte första året.En fråga som jag inte finner svar på; ska bebis ha kudde?
Är det nya rön nu? Vi har nämligen fått rådet för båda våra att man ska ha kudde, för annars kan huvudet bli platt.Nej, inte första året.
Är det nya rön nu? Vi har nämligen fått rådet för båda våra att man ska ha kudde, för annars kan huvudet bli platt.
Helt hopplöst förvirrande när allt ska ändras fram och tillbaka med vad som ska och inte ska göras
Är det nya rön nu? Vi har nämligen fått rådet för båda våra att man ska ha kudde, för annars kan huvudet bli platt.
Helt hopplöst förvirrande när allt ska ändras fram och tillbaka med vad som ska och inte ska göras
Om barnet ligger mycket på rygg finns det risk för att bakhuvudet blir tillplattat. För att förhindra detta kan du variera barnets huvudställning. Växla mellan att placera barnets ansikte framåt, åt den ena eller andra sidan. På så sätt motverkas ensidig belastning som kan ge platt eller sned skallform.
En till med som är sjukt nervös inför förlossningen... Och jag är omföderska förra gången vaknade jag runt 6 med vad jag trodde var förvärkar, men icke. 9 var vi på BB, låååång dusch, sen kvaddlar och lustgas, när jag sen tyckte att nu fasen gör det för ont och jag skrek epidural så sa dom "nej, nu kommer bäbis". En timme senare kvart i ett kom han allt var helt utan dramatik och gick jättebra.
Mer nervös den här gången. För att inte hinna in, 8 mil är närmst.
Och för att jag har många vänner där det varit utdragna och svåra förlossningar. Rädd för skador och allt mellan himmel och jord. Även för tiden efter, hur Gabriel kommer att reagera på syskon mm. Ja... ingen idé att oroa sig när man inte är där. Men men.
Hur går det @cute_beast?
Om du känner att du vill ventilera i tråden så tycker jag att du ska göra det. Det kan vara väldigt skönt och välbehövligt att få pysa ut på annat ställe än i irl-vardagen. Om någon tycker att det tar över tråden så kan väl denne bara scrolla förbi de inläggenJag önskar verkligen att hon vore på låtsas.
Det finns massor jag skulle kunna skriva men det känns som att det tar över hela tråden även fast det har med bebis, förlossning och eftervård och sånt. Känner på mig att hon kommer bli värre när bebis är ute och det gör mig jätte ledsen.
Om du känner att du vill ventilera i tråden så tycker jag att du ska göra det. Det kan vara väldigt skönt och välbehövligt att få pysa ut på annat ställe än i irl-vardagen. Om någon tycker att det tar över tråden så kan väl denne bara scrolla förbi de inläggen
Sonen är född i dec 2014 och då fick vi rådet att ha kudde fram till att han kunde vända sig och därefter först när han fyllt 1.Har fått förklarat att man inte ska ha kudde det första året med hänvisning till forskning om plötslig spädbarnsdöd.
Intressant.Sonen är född i dec 2014 och då fick vi rådet att ha kudde fram till att han kunde vända sig och därefter först när han fyllt 1.
Vi är mest oroliga för att jag ska få bråttom in när maken jobbar...men jag får väl knacka på hos grannen...eller ringa taxi...eller kolla om svärfar är hemma. Det värsta läget är om jag får oväntat bråttom in och maken är på filmjobb. Då är han nämligen inte kontaktbar på några timmar. På sitt ordinarie jobb går han att nå och är dessutom bara några km från förlossningen, så då är det bara jag som har 4 mil dit.
Ja, visst tänker jag oxå på det här med inre skador och skit...men blir mer orolig för att de ska behöva operera och ignorerar tidigare bedömningen från narkosen att jag inte ska ges spinalbedövning. Det är jag faktiskt mycket rädd för.
Inne på kontroll då. Redan utskälld för att jag ligger på rygg när de tar lång kurva med babyns hjärtljud. Det var FÖRBJUDET.....
Inne på kontroll då. Redan utskälld för att jag ligger på rygg när de tar lång kurva med babyns hjärtljud. Det var FÖRBJUDET.....