Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Är också rädd för att spricka o såna saker :nailbiting: men det räknar jag in som en del av förlossningen o inte saker omkring :D

Det kommer gå jättebra, men om du är orolig så är det väl bra att prata med din bm om det och skriva det i förlossningsbrevet. :)

Jag är inte så rädd för förlossningen i sig faktiskt. Jag är mer rädd för saker runt omkring. Typ att det är fullt på BB så vi blir skickade 10 mil bort, att jag spricker jättemycket och dom glömmer att sy eller att sambon inte får sova över. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Vi har ett omodernt och fult hem. Det ni! Jag funderar på att köpa nya svarta gardiner med döskallar på och sätta upp i lägenheten så svärmor får en hjärtinfarkt för nu har jag tappat allt vad tålamod heter.

En vacker dag framöver kommer jag bli vansinnig.

Har svärmor sagt att ert hem är omodernt och fult? :eek:

Ja. Min mamma hjälpte mig julpynta för ett tag sen och igår sa svärmor att det inte kunde se ut så. Det var ju omodernt, vi måste ju ha fint hemma.

Hon sa väl inte rakt ut att det är fult hos oss men ja, inte fan var det trevligt sagt.

Men fy vad elakt rent ut sagt :(

Är lite inne på @Lazy Lady s linje där, har kollat mycket på bones nu och borde snart kunna komma undan med en liten olycka :meh:

Ärligt talat.. Hade min svärmor sagt såna saker som verkar göra så hade hon varit strypt och undangömd i en mosse:cautious:

Det värsta är att hon säger det aldrig öga mot öga utan till min sambo i telefon, jag hörde vad hon sa och utbrast - men va sjutton säger hon för elakt?. Hon vet att jag är vass medans min sambo inte bryr sig. Hon lyssnar inte på honom heller när han blir arg och ryter ifrån. Som jag sagt förut så har vi haft duster förr men inte som nu, nu är hon ju rent jäkla elak bara.

Men fy vad elakt rent ut sagt :(

Är lite inne på @Lazy Lady s linje där, har kollat mycket på bones nu och borde snart kunna komma undan med en liten olycka :meh:

Haha! Jag har också kollat mycket på bones.

Jag ska dock tala om för henne en sista gång att det är vårat hem, vårat liv, våran bebis, och min graviditet (hon gnäller på allt), förstår hon inte det så kommer jag aldrig mer träffa människan, då får min sambo ta med sig bebis dit själv i så fall och hälsa på.

Det värsta är att hon säger det aldrig öga mot öga utan till min sambo i telefon, jag hörde vad hon sa och utbrast - men va sjutton säger hon för elakt?. Hon vet att jag är vass medans min sambo inte bryr sig. Hon lyssnar inte på honom heller när han blir arg och ryter ifrån. Som jag sagt förut så har vi haft duster förr men inte som nu, nu är hon ju rent jäkla elak bara.

Man kan ju undra vad hon får ut av att säga så.. Fråga henne rakt ut! Hur menar du nu? Förstår du inte att jag blir ledsen? Varför är allt jag gör fel? Se hur hon reagerar.. DU ska inte förklara något utan det ska hon göra.

Kram!

Man får många användbara tips ifrån tv, alltifrån hur man bygger fågelholkar och kokar knäck till att gömma undan ett lik:sneaky:

I Know :laugh::up:

@et_flickan Har hon alltid varit sån? Börjar ana ett mönster och känner igen beteendet från kontakter man haft där person/erna varit genombitter/ra på allt i sitt liv. Det är INTE vad man behöver när man är gravid/ precis blivit mamma.

Jag tycker du ska göra som lazy_lady säger och fråga vad hon menar och säga att du faktiskt mår dåligt när hon håller på så. Det är inte ett okey beteende, gör vad fan du vill med ditt eget hem/liv men kommentera inte andras (om man inte BER om råd) :(

@Lazy Lady
Jag ska nog pröva det du skriver i stället för att bli arg. Det funkar ju uppenbarligen inte.

@*Gotlandsrusset*
Ja hon har alltid varit sån.
Mig gillar hon absolut inte. Fast hon kan inte gilla sin son heller så elak som hon är ibland. Hon har gnällt om vårat hem, liv och sin sons val att leva med mig sen dag ett och då har jag aldrig varit annat än trevlig mot henne så jag vet inte vad det är för fel... eller jo jag kan tänka mig att det är på grund av att jag hatar att städa, är inte intresserad av inredning/bakning, jag är helt enkelt inte som hon.

Jag hade nog inte orkat lägga energi på att fråga varför hon säger som hon gör, beskriva mina känslor runt det o.s.v. Utan hade hälsat via sambon att hon inte är välkommen så länge hon inte kan bete sig som folk, sen hade han fått förklara för henne om det behövdes.

Jag hade nog inte orkat lägga energi på att fråga varför hon säger som hon gör, beskriva mina känslor runt det o.s.v. Utan hade hälsat via sambon att hon inte är välkommen så länge hon inte kan bete sig som folk, sen hade han fått förklara för henne om det behövdes.

Det testade vi för ett par år sen och då var hon snäll och trevlig.. tills nu :angel:

Har roat mig med att googla gardiner med döskallar :D

Det finns säkert med dödskallar som har tomtemössa också :p

Edit: Visserligen duschdraperi men...
christmas_skull_and_candycane_crossbones_shower_curtain-r4000e53a317f444a9bccac23933135b2_jupph_324.jpg

Alltså din svärmor verkar inte vara riktigt riktig. O_o

Jag önskar verkligen att hon vore på låtsas.
Det finns massor jag skulle kunna skriva men det känns som att det tar över hela tråden även fast det har med bebis, förlossning och eftervård och sånt. Känner på mig att hon kommer bli värre när bebis är ute och det gör mig jätte ledsen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar