Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hoppas på att ha hormonerna i ordning efter förlossningen, så att kroppen kan fortsätta att återställa sig och hitta en bra hormonbalans (och fortsätta gå ner i vikt). Annars bokar jag nytt besök hos privatgyn för nya blodprov.

Troligtvis gör hormonerna det, iaf efter några veckor. Nu blir jag personlig men ska du amma? Det KAN göra att man går ner fort i vikt :)

Såg att det står så i min app också nu. :) jag som hade hoppats på att det skulle ge sig till i morgon får räkna med några fler veckor alltså....

Kroppen gör sina ryck. Ibland en dag åt gången, så att det märks mer, ibland mer smygande. Hoppas på en bättre dag för dig imorn.

Troligtvis gör hormonerna det, iaf efter några veckor. Nu blir jag personlig men ska du amma? Det KAN göra att man går ner fort i vikt :)
Jag önskar att kunna amma och hoppas på att slippa strul.

Jag har ju kämpat med PCOS i måååånga år (utan att veta om det eller få hjälp) så jag hoppas att kroppen kickat igång tack vare hormonbehandlingarna förra hösten och i våras.

Jag önskar att kunna amma och hoppas på att slippa strul.

Jag har ju kämpat med PCOS i måååånga år (utan att veta om det eller få hjälp) så jag hoppas att kroppen kickat igång tack vare hormonbehandlingarna förra hösten och i våras.

Okey, hoppas kroppen får en kick som du säger och det rättar balansen. Jobbigt när man blir så påverkad på flera plan när kroppen inte samarbetar ❤️

Kl

Känslan och skuldkänslorna man får när man ser kaoset från soffan men inte orkar göra någonting åt det... Jag börjar snart grina på min kropp. Försökte städa badrummet förut men slutade med att jag började storböla för jag inte kom åt överallt. Någon här som anlitat städerska? Jag börjar allvarligt fundera på det, jag orkar inte!!!

Redo för banvagnspromenader på isgator. Xxl öppnade här idag och hade erbjudande på icebug (vandringskängornodell) för halva priset. Så var tvungen att trängas med resten av stan men kommer stå stadigt i vinter. Och ignorerar att jag för en månad sedan köpte splitternya HH vinterskor för svindyra priser.

Nu är de bara ett underställ och någon form av "dräkt" (skiddräkt?) så man hålls varm och gå länge så är jag komplett

Alltså. De ringde just från specialrådgivningen dit jag är inbokad på måndag. För enligt deras papper är jag idag i vecka 41+5 och inte på måndag som de står i mina papper. Borde haft bf 20.11 enligt dem. Hur kan de missat att berätta de åt mig i 6 månader. Och då har jag varit på 7 ultraljud pga min sjukdom

Så nu skall vi in på söndag till BB på kontroll i stället.

Alltså. De ringde just från specialrådgivningen dit jag är inbokad på måndag. För enligt deras papper är jag idag i vecka 41+5 och inte på måndag som de står i mina papper. Borde haft bf 20.11 enligt dem. Hur kan de missat att berätta de åt mig i 6 månader. Och då har jag varit på 7 ultraljud pga min sjukdom

Så nu skall vi in på söndag till BB på kontroll i stället.
Hoppas på bebis!!!

Tack för stöd. :)
hur gick det på sockerbelastningen?
Tack själv!

BM ringer väl på måndag, antar jag. Tror hon jobbar då nästa gång. Ska fråga då hur planen ser ut för fortsättningen.
Jag mådde som vanligt resten av dagen. Inte lika törstig som första gången, men mer rastlös. Men inget annat, förutom lite huvudvärk. Inte konstigt med tanke på att kroppen inte fått äta nåt på 12 timmar.

Okey, hoppas kroppen får en kick som du säger och det rättar balansen. Jobbigt när man blir så påverkad på flera plan när kroppen inte samarbetar ❤️

Kl

Känslan och skuldkänslorna man får när man ser kaoset från soffan men inte orkar göra någonting åt det... Jag börjar snart grina på min kropp. Försökte städa badrummet förut men slutade med att jag började storböla för jag inte kom åt överallt. Någon här som anlitat städerska? Jag börjar allvarligt fundera på det, jag orkar inte!!!
Det blev en stark aha-upplevelse när gyn gick igenom alla tecken och symptom. Helt plötsligt förstod jag så mycket om varför jag mått som jag mått sen puberteten...

Jag förstår exakt frustrationen! Mamma kom igår och har ett driv jag inte orkar eller kan hänga med i längre. Jag börjar fatta det tydligt idag. Extra mycket vita flytningar idag, p g a att jag hållt igång, men med pauser.
Mamma är här för att hjälpa till, avlasta och få "jobba". Hon känner sig mycket nöjd med att få göra det eftersom hon inte kan avlasta eller vara med i vardagen så mycket. (Hon bor 30 mil bort.) Jag VET att hon mår som bäst av att få göra saker och det är hon som tjatar på mig om att vila, men åh, vad svårt det är... :( :crazy:

Redo för banvagnspromenader på isgator. Xxl öppnade här idag och hade erbjudande på icebug (vandringskängornodell) för halva priset. Så var tvungen att trängas med resten av stan men kommer stå stadigt i vinter. Och ignorerar att jag för en månad sedan köpte splitternya HH vinterskor för svindyra priser.

Nu är de bara ett underställ och någon form av "dräkt" (skiddräkt?) så man hålls varm och gå länge så är jag komplett

Skoteroverall! Finns i olika sorter och modeller. Helt fantastiska!

Det blev en stark aha-upplevelse när gyn gick igenom alla tecken och symptom. Helt plötsligt förstod jag så mycket om varför jag mått som jag mått sen puberteten...

Jag förstår exakt frustrationen! Mamma kom igår och har ett driv jag inte orkar eller kan hänga med i längre. Jag börjar fatta det tydligt idag. Extra mycket vita flytningar idag, p g a att jag hållt igång, men med pauser.
Mamma är här för att hjälpa till, avlasta och få "jobba". Hon känner sig mycket nöjd med att få göra det eftersom hon inte kan avlasta eller vara med i vardagen så mycket. (Hon bor 30 mil bort.) Jag VET att hon mår som bäst av att få göra saker och det är hon som tjatar på mig om att vila, men åh, vad svårt det är... :( :crazy:

Åh vilken underbar mamma du har ❤️ Min brukar också komma hit ibland och röja undan, det är väldigt uppskattat.

Kanske dum fråga, men vad är så speciellt med en skötväska? :o Jag tyckte jag kunde ha min vanliga handväska men mamma sa att nej det gick absoluuut inte.

Alltså egentligen är det väl inget speciellt med en skötväskan, men den har rymlig och har många fack. Smidig trots sin storlek :) Går precis lika bra att köpa en väska i en sportaffär, är jag som är barnsligt förtjust i idén och vissa märken ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar