Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vi har inte fixat babyskydd än, funderar på att hyra från NTF men har inte kollat upp det så noga ännu. Faderskapsbeviset har vi också kvar, ska påminna sambon om att ringa.
Behöver även se över vad som mer kan behövas samt tvätta lite kläder och filtar.
Har fortfarande inte bestämt mig för vilken skötväska jag vill ha, helt omöjligt att ta ett beslut :meh:

10 kilo lät som en dröm, här är vi 4 kilo från 20 och har 7 veckor kvar :p
Samma här, vecka 33 och har gått upp 16kg. Inte konstigt att det jag känner mig "lite" osmidig.

Hej korvfingrar, pingvingång med lätt bakåtlut och onda vader. Nu är det verkligen inte roligt längre :rofl:
Typ så.
Kiropraktorn fick bort kniven i rumpan igår, men efter att ha fått massor av energi av att mamma kom hit idag och jag envisades med att försöka hålla jämt tempo med henne med allt hon ville göra, så small det till i stallet ikväll. :crazy: Nu blir det TENS och värmekudde och sängen...och förhoppningsvis lugnare tempo imorn.

Är mest rädd för att jag inte ska kunna ta in hästarna (för närvarande bara 2 av 5) eller mocka redan nu. Jag kommer gå under mentalt då.

Vi har inte fixat babyskydd än, funderar på att hyra från NTF men har inte kollat upp det så noga ännu. Faderskapsbeviset har vi också kvar, ska påminna sambon om att ringa.
Behöver även se över vad som mer kan behövas samt tvätta lite kläder och filtar.
Har fortfarande inte bestämt mig för vilken skötväska jag vill ha, helt omöjligt att ta ett beslut :meh:

Samma här, vecka 33 och har gått upp 16kg. Inte konstigt att det jag känner mig "lite" osmidig.

Nu när det blivit december tänkte jag kontakta NTF om babyskydd. Man får ju hyra i 9 månader, så vill inte vara för tidigt ute. Hoppas på att kunna hyra en bas av dem oxå, annars får vi väl snällt köpa en.
Och så ska vi köpa blöjor och bindor.
Och, om vi orkar, ta beslut om eventuellt andningslarm.
Sen är nog allt klart.

Jag vägde typ 106-108 i början av året. Gick ner till 104-106 nånstans när hormonerna kickade igång. Gick upp till 109 över natt när jag blev gravid. Vägde 108,5 i måndags. Ska bli intressant med utvecklingen de sista veckorna.

@malumbub den turen hade jag med vagn, fick köpa en nästan ny väldigt billigt av en kompis. Kan med gott samvete byta efter en kort tid om jag känner att det är en annan variant jag hellre vill ha.
Om du vet vilken väska du vill ha så har du ju en bra anledning att köpa en, är väl viktigt att mannen får möjlighet att ha ordning på jobbet ;)

@malumbub den turen hade jag med vagn, fick köpa en nästan ny väldigt billigt av en kompis. Kan med gott samvete byta efter en kort tid om jag känner att det är en annan variant jag hellre vill ha.
Om du vet vilken väska du vill ha så har du ju en bra anledning att köpa en, är väl viktigt att mannen får möjlighet att ha ordning på jobbet ;)

Samma här, ang vagn!

Nä, jag har tyvärr ingen aning. :D Vet bara att jag inte hade valt den vi fick. :rofl: (Den är bra! Men den är lite smalare på bredden och djupare framåt-bakåt och med en hård sida. Inte min stil.)

Har tillfälligt packat skötväskan som bb-väska. Lika bra att börja nånstans. Den skulle ändå flyttas på nu när mamma kom hit och började röja, så jag passade på att lägga ner det jag vet att jag vill ha med mig.
Insåg samtidigt att vi nog inte har en enda pyjamas i mindre än 50, så jag har nåt att shoppa i mellandagarna.

För det tänker jag blir najs när man ska hem från BB; pyjamas, utedräkt, mössa och filt...?

Faderskapsbeviset har vi också kvar ja... *mutter mutter* Helt sanslöst att sambon inte anses som pappa bara för att vi inte är gifta, vi har bott ihop i flera år och har redan ett barn ihop liksom.

Trodde nått var på gång inatt. Mensvärk som kom och gick (och höll mig vaken) mellan 3-5

Vakna nu så de gick ju över då

Trodde nått var på gång inatt. Mensvärk som kom och gick (och höll mig vaken) mellan 3-5

Vakna nu så de gick ju över då

Åh vad drygt! :down: Vet hur det är, gick över 9 dagar med första :wtf: Men jag hade varken förvärkar eller sammandragningar så jag trodde jag skulle missa allt och började googla på hur värkar skulle kännas :D

Åh vad drygt! :down: Vet hur det är, gick över 9 dagar med första :wtf: Men jag hade varken förvärkar eller sammandragningar så jag trodde jag skulle missa allt och började googla på hur värkar skulle kännas :D

Har haft förvärkar (mensvärk) i snart 8 veckor nu utan att nått händer. Eller på kontroll runt vecka 34, mins ej exakt, så var tappen 2 cm och mjuk

Min mage är som en stor uppsvälld ballong. När jag rör mig känns det som att huden ska spricka. :( gått in i vecka 28 nu och antar att allt där inne växer med rasande fart just nu. Ligger i sängen och grinar över att jag inte kommer kunna jobba idag i det här skicket.

Min mage är som en stor uppsvälld ballong. När jag rör mig känns det som att huden ska spricka. :( gått in i vecka 28 nu och antar att allt där inne växer med rasande fart just nu. Ligger i sängen och grinar över att jag inte kommer kunna jobba idag i det här skicket.

Mellan v 28-32 gör magen/bebisen en riktig spurt i växt :) Så det är inte konstigt att du känner dig sprickfärdig ❤️

Jag vägde typ 106-108 i början av året. Gick ner till 104-106 nånstans när hormonerna kickade igång. Gick upp till 109 över natt när jag blev gravid. Vägde 108,5 i måndags. Ska bli intressant med utvecklingen de sista veckorna.

Hoppas på att ha hormonerna i ordning efter förlossningen, så att kroppen kan fortsätta att återställa sig och hitta en bra hormonbalans (och fortsätta gå ner i vikt). Annars bokar jag nytt besök hos privatgyn för nya blodprov.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar