Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Väldigt lugn bebis idag, börjar faktiskt bli lite orolig nu. Ska dricka lite kaffe(både jag och bebisen ogillar det) så får vi se om hon vaknar till.

Nytt besök i stallet idag. Ringde ut dej.vet för att kolla hästen då hon äter så dåligt. 90 min väntan utan resultat. Sedan kom ena medryttare och avlöste. Jobbigt då man måste släpa med både man och barn. Han kan ju inte mata och jag villinte vara själv med babyn i stallet då min häst inte kan vara själv.

Väldigt lugn bebis idag, börjar faktiskt bli lite orolig nu. Ska dricka lite kaffe(både jag och bebisen ogillar det) så får vi se om hon vaknar till.
Hoppas hon kommer igång av kaffet, det är jobbigt när de är oroande lugna :(
Vi hade en sån dag för ett par veckor sedan, precis när jag bestämt mig för att ringa förlossningen så började det sprattlas.

Bjussar på en bild... :eek:

5621-1481316579-0065bf31e2cbed181e2773ad571b144a.jpg

Från tidigare i veckan. Vecka 34-35.

Alltså...jag blir lite egofokuserad nu...men hur kan jag ha gått ner i vikt men fått sån enorm mage? Och den där fina hängmagen under Knoddrick-kulan, hur kommer den se ut efter förlossningen? Och det syns inte på bilden, men jag har F-kupa...
:eek:

(Maken ger mig fina ord varje dag. Han avgudar kulan och peppar mig på det sätt han kan. :heart )

Vi hade en sån dag för ett par veckor sedan, precis när jag bestämt mig för att ringa förlossningen så började det sprattlas.

Nä, håller med, de där stunderna när man blir osäker är aldrig kul.

Hur går det, @*Gotlandsrusset*?
För mig blir det fullt liv i magen när jag lägger mig ner.

Nytt besök i stallet idag. Ringde ut dej.vet för att kolla hästen då hon äter så dåligt. 90 min väntan utan resultat. Sedan kom ena medryttare och avlöste. Jobbigt då man måste släpa med både man och barn. Han kan ju inte mata och jag villinte vara själv med babyn i stallet då min häst inte kan vara själv.

Hoppas det går bra med hästen.

Och @malumbub

Ja, precis när jag tänkte ringa förlossningen och få ett mentalt sammanbrott började cirkusen i magen. Så hon lever där inne iaf ❤️

Hittade ett Brio babyskydd med bas för 200:- beg på fb igår som vi hämtade idag, toppen skick verkligen så vi är så nöjda!! :):love:
Beg skötbord precis sådant som vi letat efter hittade vi förra veckan för 200:- :up:
Så nu är det väl vagn som är det stora kvar tror vi :)

Bäbisen har vart ganska lugn i min mage igår och idag också, har känt av hen men inte som jag brukar. Men funderar på om det kan vara för att mina "rutiner" sett annorlunda ut så att jag inte känt efter lika mkt. Vi ska till bm på måndag, så då lyssnar hon ju på hjärtat i alla fall :)
Mina bröst har växt men kan ändå ha nästan alla mina bh-ar som vanligt!

Jahapp... Det var sista gången jag gör nåt så idiotiskt som att hänga blött hästtäcke på krok i takbjälken. Fast egentligen var det inte själva hängandet utan faktiskt klivandet upp på kistan som gjorde ont i magen. Suck.

Bäbisen har vart ganska lugn i min mage igår och idag också, har känt av hen men inte som jag brukar. Men funderar på om det kan vara för att mina "rutiner" sett annorlunda ut så att jag inte känt efter lika mkt. Vi ska till bm på måndag, så då lyssnar hon ju på hjärtat i alla fall :)
Mina bröst har växt men kan ändå ha nästan alla mina bh-ar som vanligt!

För mig har det varit fullt ös nästan hela tiden. Helt otroligt att jag kunnat äta alls...

Funderar på om Knoddrick vänt på sig. Sprattlet känns lite annorlunda sen ca en vecka tillbaka.

Hittade ett Brio babyskydd med bas för 200:- beg på fb igår som vi hämtade idag, toppen skick verkligen så vi är så nöjda!! :):love:
Beg skötbord precis sådant som vi letat efter hittade vi förra veckan för 200:- :up:
Så nu är det väl vagn som är det stora kvar tror vi :)

Såg i natt att en kompis har annons ute om babyskydd och bas för vettigt pris, så nu hoppas jag på att de är kvar och att vi kan köpa dem.

Vi hade ju tänkt hyra, men då blir det utan bas. En bas underlättar ju helt klart. NTF här i stan hyr inte ut bas. Den får man istället köpa för 579:-. Hyran för själva skyddet är 400...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 146
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar