Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Såg i natt att en kompis har annons ute om babyskydd och bas för vettigt pris, så nu hoppas jag på att de är kvar och att vi kan köpa dem.

Vi hade ju tänkt hyra, men då blir det utan bas. En bas underlättar ju helt klart. NTF här i stan hyr inte ut bas. Den får man istället köpa för 579:-. Hyran för själva skyddet är 400...

Surt att dom inte hyr ut! Det gör dom hos vår närmsta NTF. Men vi valde att köpa nytt, vi önskar ha två barn ganska tätt (inget som går att planera såklart) och då kände vi att det blev smidigare att köpa :) men vi kollade alternativen hos NTF.

Surt att dom inte hyr ut! Det gör dom hos vår närmsta NTF. Men vi valde att köpa nytt, vi önskar ha två barn ganska tätt (inget som går att planera såklart) och då kände vi att det blev smidigare att köpa :) men vi kollade alternativen hos NTF.

Vi var inne på att köpa nytt först, men när vi efter flera veckor fortfarande inte kunnat bestämma oss blev det väldigt skönt att bestämma att vi hyr istället. :D

2jWl7Jw.jpg

Bilder är ungefär två veckor gammal, alltså vecka 32.
@malumbub jag har också F-kupa :D

Jättefin mage! :love:

Ja vi funderade också lite på att hyra men så gillade jag inte riktigt känslan av att det ska lämnas tillbaka rent å snyggt... :p
Vill inte behöva tänka att "shit nu spyr hen i babyskyddet" o liksom oroa sig lite för att det senare ska tillbaka..
Därför kändes det skönt o ändå köpa.

Såg i natt att en kompis har annons ute om babyskydd och bas för vettigt pris, så nu hoppas jag på att de är kvar och att vi kan köpa dem.

Vi hade ju tänkt hyra, men då blir det utan bas. En bas underlättar ju helt klart. NTF här i stan hyr inte ut bas. Den får man istället köpa för 579:-. Hyran för själva skyddet är 400...

Apropå det här med att inte känna rörelser, när jag vaknade vid 9 så insåg jag att jag inte vaknat vid 6-tiden av party i magen vilket jag brukar göra och att det var stilla i magen. Bestämde mig för att ligga kvar i sängen och försöka knuffa igång bebis. Inget hände på en lååång stund... tills jag fick en ordentlig spark i revbenen, antar att någon tänkt sig sovmorgon och blev sur :angel::D

Låter hästen som den ska i magen, inte spänd i magmusklerna, bajsar och kissar? Dricker?

Magen verkar ok. Låter, fin avföring mm. Blir de inte bättre skulle vi kolla upp magsår.

Och jösses vad hon kan jaga upp sig. Vet att hon "inte kan" vara ensam inne men var ju i alla fall tvungen att ta in henne. 20 min i boxen där hon mer eller mindre försökte klättra ut, kasta sig mot väggarna, piruetter och piaffer. Sedan fick hon över till att bara ropa. Så länge hon inte skadar sig låter jag de bero. (Medryttarna brukar ta ut så snabbt som möjligt)

Magen verkar ok. Låter, fin avföring mm. Blir de inte bättre skulle vi kolla upp magsår.

Och jösses vad hon kan jaga upp sig. Vet att hon "inte kan" vara ensam inne men var ju i alla fall tvungen att ta in henne. 20 min i boxen där hon mer eller mindre försökte klättra ut, kasta sig mot väggarna, piruetter och piaffer. Sedan fick hon över till att bara ropa. Så länge hon inte skadar sig låter jag de bero. (Medryttarna brukar ta ut så snabbt som möjligt)

Jag skulle kolla mask och magsår, ja.
Hoppas hon blir bättre.

Har haft oregelbundna smärtsamma värkar sen klockan två. Besökte mamma en sväng och då kom de riktigt tätt men nu har de stannat av, iaf när jag ligger ner, gör redigt ont när jag rör på mig.

Tog en Alvedon hos mamma och ett bad när jag kom hem. Inget vatten har gått än. Hoppas det sätter igång ordentligt snart.

Har haft oregelbundna smärtsamma värkar sen klockan två. Besökte mamma en sväng och då kom de riktigt tätt men nu har de stannat av, iaf när jag ligger ner, gör redigt ont när jag rör på mig.

Tog en Alvedon hos mamma och ett bad när jag kom hem. Inget vatten har gått än. Hoppas det sätter igång ordentligt snart.

Heja heja :banana:

Idag blev en dag i soffan. Och trött blev man av de också. Baby med stort närhetsbehov,magknip och övertrötthet. Har nog inte sovit mera än 4h sedan 8 i morse

Heja! :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar