Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Äsch. Jag tror det var falskt alarm eller så lugnade värkarna sig väldigt av både alvedonen och badet :(

Men ungen var helt galet aktiv där inne mellan värkarna. Jag har aldrig sett så mycket rörelser på utsidan som tidigare i kväll. Häftigt!

Läcka bröstmjölk var de. Vaknade av att hela framsidan av pyjamasen var plaskblöt. Vissa backdekar med att han sover 4-5 timmar nattetid

Min ligger inte heller rätt, vecka 34+5 idag. :meh: Hoppas verkligen hon vänder sig och placerar huvudet på rätt plats för vändningsförsök verkar obehagligt O_o

Här låg båda i säte så det skulle planeras in kejsarsnitt men på UL så låg den ena med huvudet neråt igen :D Så då blev det inget kejsarsnitt :p
Jag kommer aldrig i livet gå med på vändningsförsök. Har två i min närhet som fått utstå det, den ena höll det på att gå riktigt illa för både barn och mamma och den andra sa att hon tuppade av flera gånger av smärtan. Så skulle nu bebisen vända sig igen och ligga fel så aldrig aldrig aldrig att jag gör ett vändningsförsök!

Äsch. Jag tror det var falskt alarm eller så lugnade värkarna sig väldigt av både alvedonen och badet :(

Men ungen var helt galet aktiv där inne mellan värkarna. Jag har aldrig sett så mycket rörelser på utsidan som tidigare i kväll. Häftigt!

Åh kroppen förbereder sig! Gud så spännande! De kommer igång igen ska du se :D

Här låg båda i säte så det skulle planeras in kejsarsnitt men på UL så låg den ena med huvudet neråt igen :D Så då blev det inget kejsarsnitt :p
Jag kommer aldrig i livet gå med på vändningsförsök. Har två i min närhet som fått utstå det, den ena höll det på att gå riktigt illa för både barn och mamma och den andra sa att hon tuppade av flera gånger av smärtan. Så skulle nu bebisen vända sig igen och ligga fel så aldrig aldrig aldrig att jag gör ett vändningsförsök!
Min mor fick göra ett lyckat vändningsförsök med mig i vecka...37 tror jag det var. Kanske fick folk mer smärtstillande förr, men hon fick bara en del hjärtklappning av brikanylen samt tyckte det var en obehagskänsla men inget mer än så.

Känner igen känslan! :D
Sov alltid med amningsinlägg och bh annars vaknade jag i en mjölkpool :wtf:

Så såriga bröstvårtor så enda som fungerar är löööösa t-skjortor. Tur att jag gick lös på hms herravdelningen i somras

Men skall kolla upp bröstpump, nu äter han sig mätt på ett bröst.

Vill minnas att vi var med i samma sommartråd sist? :o
Jag fick ju göra en vändning med dottern då. Blev ju lite skakis och fick hjärtklappning av brikanylen, men särskilt ont gjorde det inte. Väldigt obehagligt när dom tog i så och det fungerade inte förrän på 4e försöket (vid samma tillfälle då), men tyckte inte att det gjorde ont. :)
Sonen som föddes nu i slutet på augusti låg i dubbel fotbjudning vilket inte upptäcktes förrän det var dags att krysta så där hanns inte med att vända utan det blev akutsnitt istället. :D

Besök hos BM idag och allt såg bra ut. Det jag tror är foglossning har också gått tillbaka lite, vilket känns väldigt skönt.

Nu ska jag hämta en eventuellt magsjuk (igen) son på förskolan...

Blä. Två dåliga dagar.

Igår fick jag spel på våran lägenhet. Det är lite grejer kvar innan den är helt färdigrenoverad. Lägga nytt golv i kök, sätta lister och lite hyllor och så. Men det blir aldrig av så igår tog hormonerna över och nu har sambon bokat hantverkare till nästa helg. :angel:

Idag har jag ont överallt. Ont i höften när jag står, ont i ryggen när jag sitter och ont i magen när jag ligger. Just nu vill jag bara att det ska bli årsskifte så bebis kan komma ut.

Blä. Två dåliga dagar.

Igår fick jag spel på våran lägenhet. Det är lite grejer kvar innan den är helt färdigrenoverad. Lägga nytt golv i kök, sätta lister och lite hyllor och så. Men det blir aldrig av så igår tog hormonerna över och nu har sambon bokat hantverkare till nästa helg. :angel:

Idag har jag ont överallt. Ont i höften när jag står, ont i ryggen när jag sitter och ont i magen när jag ligger. Just nu vill jag bara att det ska bli årsskifte så bebis kan komma ut.

Fick oxå lite spel tidigare idag. Släppte in en rörkille, som skulle kolla hur vattnet är draget in i stugan. Tur att maken inte var hemma, för efteråt släppte jag ut alla känslor om hur det ser ut här, med grejer överallt, stökigt och trångt och ingen ordning. Och jag klarar av att göra...ingenting... :banghead: :wtf: :turd: :yuck: :(

Fick oxå lite spel tidigare idag. Släppte in en rörkille, som skulle kolla hur vattnet är draget in i stugan. Tur att maken inte var hemma, för efteråt släppte jag ut alla känslor om hur det ser ut här, med grejer överallt, stökigt och trångt och ingen ordning. Och jag klarar av att göra...ingenting... :banghead: :wtf: :turd: :yuck: :(
Nä det är ju det värsta. Att man klarar... ingenting. Vi behöver åka till tippen och sånt. Jag kan ju bära lätta saker men jag är ju inte mycket till hjälp när det är större grejer. :turd::(:arghh:

Nu börjar jag fundera på om det jag kände igår verkligen var värkar. Det kanske bara var en stor fis på tvären, eller var det för att hon rörde sig så mycket, eller satt smärtan i huvudet kanske?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar