Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med föräldraledigt har vi pratat lite om, då jag bara är timanställd än så länge. Om jag inte har tur på sommarjobbet nu och får tjänsten de ska söka i höst, men då jag är gravid tvivlar jag starkt på det.

Sambon jobbar heltid i "treskift", så han är hemma en hel del. Han jobbar i ett sträck Dag-natt-kväll. När han jobbar natt och sedan hoppar på kvällen direkt dagen efter så sover han kvar på stationen/jobbet.
Det kommer inte finnas möjlighet att han är hemma än längre period åt gången och ja är inte säker på att han vill det då han är ny i gruppen och äntligen efter två års kontorstjänst får komma ut och jobba på riktigt.
Så allt kommer ha att göra med inkomst, vi har inte råd att förlora för mycket när han ska vara hemma. Utan som planen ser ut kommer han vara hemma en månad först, sedan jobba ett tag och sedan hemma en period till.
Men hur det verkligen kommer att bli, det får vi se i december :p

Jag har som plan att vara hemma samtidigt som distansplugg första tiden, så vi får se hur vi gör där med. Men allt beror så klart på om jag får fast tjänst eller ej.

Försökte mig på att komplettera listan, men vet inte om jag missat någon. Alla har ju inte angett datum. @Maja_Kandi , hoppas att det var ok att jag lade till ditt namn lite sådär löst. Tyvärr försvann visst en del info längs vägen så lägg till om det fattas någon.

November/december - Eina

December
1/12 - Bluefish, 1:a barnet, 22 år, Sundsvall
3/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne
16/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Årsskiftet -Maja-Kandi, 1:a barnet, 25 år

Januari
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
25/1-_Maria_
26/01 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg

November/december - Eina

December

Januari
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28 år

Helt okej! :) Bor i Östersund. :)

Pratade med barnmorskan idag, hon kunde se att jag fått tid för ultraljud den 14/7! Yey! Känns plötsligt inte lika långt bort. :p Hon är dock himla hoppig i när hon tror att det ska bli för oss. I början sa hon slutet på december, sen att det var mest troligt i början på januari. Men nu när jag pratade med henne sa hon att hon hade räknat med den 10/12!? Öh? Det var aldrig aktuellt med en så tidig tid förut men jaja. Vi får väl veta på ultraljudet. :)

Smyger in i tråden, under anonymt nick så länge eftersom jag ligger lite efter er andra.
Vi kommer inte ta reda på kön, det är vi väldigt överens om. Handla är jag på god väg att börja göra, har fönstershoppat hittills men så snart jag hittar nåt tillräckligt fint så ;) skulle helst vilja köpa allt typ nu men större saker får ju vänta.

November/december - Eina

December

Januari
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28

Februari
7/2 vesp, första barnet

Kl
Måste ösa ur mig lite...

Hittills i graviditeten har jag knappt kunnat äta, det jag får i mig har jag fått behålla men det går sååå långsamt och det är knappt att jag får i mig nånting alls. Jag har även i vanliga fall problem om jag får gaser i magen, kan aldrig dricka kolsyrad läsk tex för då är jag sängliggande sen. Men nu är det snäppet värre. Idag har jag sån magknip så jag inte kan stå upp. Skillnaden mot annars är att jag numera är stenhård i magen och knappt kan göra nr 2. Det är harkluttar, om jag har tur älgkluttar på sin höjd. Men knappt alls. Det gör ont så in i helvete!

Imorse tog jag en kapsel som ska hjälpa mot "väderspänning" och som ska vara okej för gravida. I vanliga fall hjälper det. Men nu känns det som att det är tvärstopp, och det gör så fruktansvärt ont. Är verkligen hjälpsam på jobbet... Liggandes på soffan med två hundar. Urgulliga kollegor som ställde fram kaffe (har tvingat i mig för att kanske få nån fart på magen) och vatten och var väldigt bekymrade.

Jag vet inte riktigt vad jag ville. Men ja. Just nu känner jag mig hemskt eländig. Kan inte knäppa jobbarbyxorna längre heller. Eller ja, kan kan jag väl. Men det spänner och gör ont mot magen.

Sådär får jag också ibland @Maja_Kandi, eller åtminstone något liknande. Jag har sammanväxningar som gör tarmarna trånga så om det ska passera "för mycket" varesig det är gas eller alternativ 2 kan det ta stopp eller "fastna". Gör SVINONT. Jag tar inga tabletter mot det dock, händer det när jag inte är hemma är det inte särskilt kul. Men är jag hemma skyndar jag mig till duschen och spolar hetvatten på magen tills det "domnat". Det funkar för mig, väldigt effektiv smärtlindring. Kan sitta allt ifrån 5 min till 1 timme.

Prova planera din mat, inte äta för stora portioner utan hellre lite oftare. Jag äter med jämna mellanrum sådant som sätter fart på tarmarna för mig, tex soppor. Har du haft problem länge kanske du kan ringa din bm och be om råd?

Kl
Måste ösa ur mig lite...

Hittills i graviditeten har jag knappt kunnat äta, det jag får i mig har jag fått behålla men det går sååå långsamt och det är knappt att jag får i mig nånting alls. Jag har även i vanliga fall problem om jag får gaser i magen, kan aldrig dricka kolsyrad läsk tex för då är jag sängliggande sen. Men nu är det snäppet värre. Idag har jag sån magknip så jag inte kan stå upp. Skillnaden mot annars är att jag numera är stenhård i magen och knappt kan göra nr 2. Det är harkluttar, om jag har tur älgkluttar på sin höjd. Men knappt alls. Det gör ont så in i helvete!

Imorse tog jag en kapsel som ska hjälpa mot "väderspänning" och som ska vara okej för gravida. I vanliga fall hjälper det. Men nu känns det som att det är tvärstopp, och det gör så fruktansvärt ont. Är verkligen hjälpsam på jobbet... Liggandes på soffan med två hundar. Urgulliga kollegor som ställde fram kaffe (har tvingat i mig för att kanske få nån fart på magen) och vatten och var väldigt bekymrade.

Jag vet inte riktigt vad jag ville. Men ja. Just nu känner jag mig hemskt eländig. Kan inte knäppa jobbarbyxorna längre heller. Eller ja, kan kan jag väl. Men det spänner och gör ont mot magen.

Usch det låter inget kul alls :(

Jag låg däckad hos mina föräldrar igår när jag hälsade på hos dem, sedan låg jag däckad hemma efter det. Pga av magkatarrsliknande smärtor. Iförgår grät jag när jag skulle lägga mig så sambon fick koka havregrynsgröt och komma upp med så jag kunde få något i magen. Detta kopplade jag inte ihop med graviditeten men tydligen så är det inte helt ovanligt enligt en vän till mig. Idag är det mkt bättre, annars får jag nog söka för det för det var hemskt.

Du kan inte prova med Lactulos eller liknande?

Förresten, har ni reagerat på att ert kiss luktar annorlunda!? Jag kände det innan jag tog ett positivt graviditetstest men tänkte att det var pga crinonegelen jag använt. Men eftersom det fortfarande är på det viset så kan det inte vara det.

@Bluefish
För mig är det när jag har fått luft i magen, då är det fullt krig där inne... Idag har det suttit i hela dagen, jag har hasat mig runt dubbelvikt... Tur jag har bästa kollegorna när jag låg och grät i soffan på jobbet. :o Nu är det säkert värre än vanligt eftersom jag som sagt knappt kan få ur mig nånting alls. Så jag skickade sambon på apoteket efter microlax. Återstår att se om det har nån avhjälpande effekt även på luften... Han fick även order om att köpa plommon. Hoppas det hjälper.

@_Maria_
Usch din stackare... Vet hur det känns. Mamma sa att just havregrynsgröt visst skulle va bra även för magen. Nu har jag provat med microlax som sagt, men hjälper det inte ringer jag bm imorrn... För fy fan för att ha sån här magknip...

Lite roligt bara. Jag skrev till sambon att han skulle köpa microlax, och i nästa sms att han skulle köpa plommon. Då skrev han tillbaka, "va e de för lax? Vart finns det?" Haha, stackaren. :D

Långsam mage med extra luft i är nog ganska mycket standard verkar det som. Även att inte kunna äta så mycket åt gången.

Varit hos bm igen och tagit prover, ska träffa läkare om ett par v och på RUL i v 29.

Nu har typ alla i närheten fått veta om tillökningen, några få som får veta nu i veckan. Har fått namnförslag och allt från vänners barn och det är redan planerat vad barnet skall lära sig av far (härma en seriefigur) och mor (rida).

Första kläderna åt bebisen är inhandlade. Blev ett set i vitt och grått. Finns inte så mycket som är annat än rosa och blått. Tyvärr var ju inget av det jag köpte på rea, fanns bara till större barn. Har någon annan köpt något kul?

Lite roligt bara. Jag skrev till sambon att han skulle köpa microlax, och i nästa sms att han skulle köpa plommon. Då skrev han tillbaka, "va e de för lax? Vart finns det?" Haha, stackaren. :D

Haha, det spelade ingen roll hur exotisk lax du ville ha och hur långt det var till den ;)

Edit: De där kläderna jag skulle beställa fanns ju inte i någon webshop :mad: Men jag SKA ha dem. Får åka till fysisk butik i veckan. Så nej, inget roligt handlat här. Men jag känner att köpspärren släppt iaf, för nu fattar jag att det kommer bli en unge av detta och den behöver lite prylar. Och mitt kiss luktar normalt ;)

Förresten, har ni reagerat på att ert kiss luktar annorlunda!? Jag kände det innan jag tog ett positivt graviditetstest men tänkte att det var pga crinonegelen jag använt. Men eftersom det fortfarande är på det viset så kan det inte vara det.

Ja gud ja! :D Men det är hormonerna som orsakar det enligt min BM. Men jag tycker doften är så främmande att jag knappt förstår att det är mitt kiss! :D

ALLT luktar mer än vanligt ;)

@Balahé tänkte börja handla i veckan men tycker jag hittat mycket neutralt? Jag har en känsla av att det blir en pojke för min del :p

Vi har börjat berätta för några få. Tidigt, men för sådana som lär få reda på det även om det skulle gå dåligt. Skönt att kunna prata lite om det, jag har vansinnigt svårt att tänka mig att det är nån (om än väldigt liten) där inne.

@Bluefish
För mig är det när jag har fått luft i magen, då är det fullt krig där inne... Idag har det suttit i hela dagen, jag har hasat mig runt dubbelvikt... Tur jag har bästa kollegorna när jag låg och grät i soffan på jobbet. :o Nu är det säkert värre än vanligt eftersom jag som sagt knappt kan få ur mig nånting alls. Så jag skickade sambon på apoteket efter microlax. Återstår att se om det har nån avhjälpande effekt även på luften... Han fick även order om att köpa plommon. Hoppas det hjälper.

@_Maria_
Usch din stackare... Vet hur det känns. Mamma sa att just havregrynsgröt visst skulle va bra även för magen. Nu har jag provat med microlax som sagt, men hjälper det inte ringer jag bm imorrn... För fy fan för att ha sån här magknip...

Åkte på en riktig förstoppning som gjorde ont i helvete. Plommon gjorde ont som faaaan (men hjälpte), sen dess käkar jag päron istället. Också lösande men inte lika tuffa som plommon. Hjälper mot luft också ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?