Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Måste ösa ur mig lite...
Hittills i graviditeten har jag knappt kunnat äta, det jag får i mig har jag fått behålla men det går sååå långsamt och det är knappt att jag får i mig nånting alls. Jag har även i vanliga fall problem om jag får gaser i magen, kan aldrig dricka kolsyrad läsk tex för då är jag sängliggande sen. Men nu är det snäppet värre. Idag har jag sån magknip så jag inte kan stå upp. Skillnaden mot annars är att jag numera är stenhård i magen och knappt kan göra nr 2. Det är harkluttar, om jag har tur älgkluttar på sin höjd. Men knappt alls. Det gör ont så in i helvete!
Imorse tog jag en kapsel som ska hjälpa mot "väderspänning" och som ska vara okej för gravida. I vanliga fall hjälper det. Men nu känns det som att det är tvärstopp, och det gör så fruktansvärt ont. Är verkligen hjälpsam på jobbet... Liggandes på soffan med två hundar. Urgulliga kollegor som ställde fram kaffe (har tvingat i mig för att kanske få nån fart på magen) och vatten och var väldigt bekymrade.
Jag vet inte riktigt vad jag ville. Men ja. Just nu känner jag mig hemskt eländig. Kan inte knäppa jobbarbyxorna längre heller. Eller ja, kan kan jag väl. Men det spänner och gör ont mot magen.
Lite roligt bara. Jag skrev till sambon att han skulle köpa microlax, och i nästa sms att han skulle köpa plommon. Då skrev han tillbaka, "va e de för lax? Vart finns det?" Haha, stackaren.
Förresten, har ni reagerat på att ert kiss luktar annorlunda!? Jag kände det innan jag tog ett positivt graviditetstest men tänkte att det var pga crinonegelen jag använt. Men eftersom det fortfarande är på det viset så kan det inte vara det.
ALLT luktar mer än vanligtFörresten, har ni reagerat på att ert kiss luktar annorlunda!? Jag kände det innan jag tog ett positivt graviditetstest men tänkte att det var pga crinonegelen jag använt. Men eftersom det fortfarande är på det viset så kan det inte vara det.
Åkte på en riktig förstoppning som gjorde ont i helvete. Plommon gjorde ont som faaaan (men hjälpte), sen dess käkar jag päron istället. Också lösande men inte lika tuffa som plommon. Hjälper mot luft också@Bluefish
För mig är det när jag har fått luft i magen, då är det fullt krig där inne... Idag har det suttit i hela dagen, jag har hasat mig runt dubbelvikt... Tur jag har bästa kollegorna när jag låg och grät i soffan på jobbet. Nu är det säkert värre än vanligt eftersom jag som sagt knappt kan få ur mig nånting alls. Så jag skickade sambon på apoteket efter microlax. Återstår att se om det har nån avhjälpande effekt även på luften... Han fick även order om att köpa plommon. Hoppas det hjälper.
@_Maria_
Usch din stackare... Vet hur det känns. Mamma sa att just havregrynsgröt visst skulle va bra även för magen. Nu har jag provat med microlax som sagt, men hjälper det inte ringer jag bm imorrn... För fy fan för att ha sån här magknip...
Lite roligt bara. Jag skrev till sambon att han skulle köpa microlax, och i nästa sms att han skulle köpa plommon. Då skrev han tillbaka, "va e de för lax? Vart finns det?" Haha, stackaren.