Vinterföräldrar 2015- 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte på en riktig förstoppning som gjorde ont i helvete. Plommon gjorde ont som faaaan (men hjälpte), sen dess käkar jag päron istället. Också lösande men inte lika tuffa som plommon. Hjälper mot luft också ;)

Tack för tipset! Åt mycket päron ett tag och där sa du nånting, hade kanske mindre problem då... Ska genast inhandlas! Plommon var ju äckligt. :o Sambon sprang flera varv på fruktavdelningen men det fanns inga, så det blev torkade. Päron är ju gott! :p

Tack för tipset! Åt mycket päron ett tag och där sa du nånting, hade kanske mindre problem då... Ska genast inhandlas! Plommon var ju äckligt. :o Sambon sprang flera varv på fruktavdelningen men det fanns inga, så det blev torkade. Päron är ju gott! :p
Päron skall vara riktigt bra, det har jag fått tips om... och även att du skall äta en kiwi varje morgon.

Hej förresten och jag hoppas det är ok att jag slänger mig in här :D

Jag vet att en del av er vet vem jag är och eftersom jag inte gått ut med detta offentligt så är jag ju tacksam om det inte diskuteras vidare utanför tråden.

@Maja_Kandi jag läste om din pappas reaktion och blev så påmind om varför jag valt att inte säga något till min pappa... Just nu så känner jag inte för att berätta alls, eftersom jag vet att han kommer att ha så mkt åsikter (negativa) om detta och jag känner väl spontant att jag faktiskt inte pallar med det.

Min mamma och svärmor fick reda på det på morsdag (även att det var tidigt) och jag berättade för min syster strax efter att jag fått ett positivt besked. Hon blev så lycklig och alla kommer med namnförslag.

Min sambo och jag är ju jätte lyckliga även om det inte är första utan faktiskt barn nr 3 för min del och nr 5 för hans.
Jag vet, vi är rätt märkliga ;)

Vi vill gärna veta vad det är och tänker kolla upp det så fort den vill visa vad den är :)
Men jag och min svägerska (som också vet) tror på pojke. (misstänker att svärmor gissar på en pojke till eftersom hon tänkt ut pojknamn till oss)
medan min mamma, syster och sambo är helt övertygade om en flicka.

Det "test" jag gjort visade på pojke ;)

Skocktest visar 60% på flicka

Ringtestet visade flicka

Kinesisk kalender visar pojke..

För min del får det vara vilket kön det vill, bara den är hel, levande och frisk :)

Har fått BF 18 januari men eftersom jag gått över 12 resp 14 dagar med mina andra pojkar så blir väl inte denna annorlunda :)

Är i v 10 idag (9+0)

Uppdaterar listan och lägger till Festina_Lente

November/december - Eina

December
1/12 - Bluefish, 1:a barnet, 22 år, Sundsvall
3/12 - Balahé, 1:a barnet, Skåne
16/12 - YaHilweh, 1:a barnet, 27 år, Göteborg/Veddige
22/12 - Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Årsskiftet -Maja-Kandi, 1:a barnet, 25 år

Januari
18/1 - Festina_Lente, 3:e barnet
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
27/1-_Maria_, 1:a barnet, 28

Februari
7/2 vesp, första barnet

Håller för övrigt med om allt luktar mer än vanligt. IT-killen på jobbet luktade svett så det stank i hela rummet och det var i stort sett outhärdligt att gå förbi nagelteknologen som jobbade med öppen dörr idag.

För min del funkar citrusfrukter (tyvärr inte juice) bra för att sätta fart på systemet. Grapefrukt verkar vara bäst, kanske för att åtminstone jag tuggar den slarvigare iom att den är så sur. Blir ju mycket fibrer som passerar hyggligt fort.

Har åkt på en förkylning vilket inte är kul alls såhär lagom till midsommar. Har däremot konstaterat att magen nog växt mer än jag trodde (bara gått upp 1 kg och har de flesta av mina vanliga kläder än, är snart 16 hela veckor). Kollade spegeln när jag duschat och fick konstatera att det inte längre händer speciellt mycket när jag drar in magen:D Har alltid lite, lite put men det kan jag normal trolla bort genom att dra in magen, så är det alltså inte längre.

November/december - Eina

December

Januari

Februari
7/2 vesp, första barnet

Slutet på februari Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome

La till mig själv i listan. Har precis plussat men eftersom jag inte haft någon mens sedan aug/sep 2013 innan vi plussade med sonen född 2 juni 2014 så vet jag inte något datum. Slutade med minipillren 25 april och har inte fått någon mens innan plusset idag. Däremot testat negativt i månadsskiftet maj/juni så det borde bli ett februari-barn.

Är det någon som känner mig IRL så kan ni gärna hålla tyst om detta ett tag

Välkommen @Hjartagna :)

Jag kan fortfarande emellanåt inte fatta att jag är gravid...Svårt att ta in!

Drömde häromnatten att jag födde barn. Det gick smidigt och var inga problem alls. Men när jag skulle amma så sög den lilla nått så s*tan så brösten blev till 2 långa tuber haha, det var det värsta I drömmen ;) Såg förjäkligt ut haha ;)

Och natten innan det så blev jag beskyten av giftampuller och gjorde allt för att skydda magen..Var på någon slagsmålsklubb innan beskjutningen där jag talade om att de fick inte röra magen minsann..

Misstänker att detta bara är början på knasiga drömmar ;)

Välkommen @Hjartagna :)

Jag kan fortfarande emellanåt inte fatta att jag är gravid...Svårt att ta in!

Drömde häromnatten att jag födde barn. Det gick smidigt och var inga problem alls. Men när jag skulle amma så sög den lilla nått så s*tan så brösten blev till 2 långa tuber haha, det var det värsta I drömmen ;) Såg förjäkligt ut haha ;)

Och natten innan det så blev jag beskyten av giftampuller och gjorde allt för att skydda magen..Var på någon slagsmålsklubb innan beskjutningen där jag talade om att de fick inte röra magen minsann..

Misstänker att detta bara är början på knasiga drömmar ;)
Jag har befunnit mig i spel och skumma filmer om nätterna sedan flera månader tillbaka. Det värsta är att jag börjar tro att jag faktiskt är galen för jag blir så himla förvirrad när jag får flashbacks från drömmarna ;) jag skulle gärna vilja få ett samband men låter jag mig fastna lite i drömmarna inser jag hur sjuka de är och att det inte finns något direkt samband och det i alltid samma stycken jag får upp så att säga, därav galen.

Bf i augusti.

November/december - Eina

December

Januari

Februari
7/2 vesp, första barnet
7/2 - Evina, 1:a barnet, 28 år

Lägger till mig på listan nu... Fick lyckligt hoppa in i sommartråden på första försöket, men det slutade tyvärr olyckligt i v6. Efter ett halvår med försök tog det sig igen och går nu in i v 8 imorgon. Så nu får jag göra er sällskap i vintertråden istället :) Och hoppas att det går bättre. Har i alla fall de senaste dagarna blivit sjukt illamående och förstår inte alls hur jag ska kunna jobba i två veckor till innan det blir semester för min del :yuck:

Åh en ny! Välkommen @Evina!

Det är ju ett par som har barn sedan tidigare som kanske kan svara på hur länge man har behov av en barnvagn? Hur gamla är barn generellt när de slutar nyttjas? Jag har läst i en annan tråd att man är komplett idiot om man litar på familjeliv så jag ställer frågan här istället för att googla ;) Överväger nämligen den bruna historien som stall/lagårdsfordon, men deras barn (vagnsäljarens) är bara året så man kanske knappt hinner använda en vagn innan de vuxit ur dem?

Det är ju ett par som har barn sedan tidigare som kanske kan svara på hur länge man har behov av en barnvagn? Hur gamla är barn generellt när de slutar nyttjas? Jag har läst i en annan tråd att man är komplett idiot om man litar på familjeliv så jag ställer frågan här istället för att googla ;) Överväger nämligen den bruna historien som stall/lagårdsfordon, men deras barn (vagnsäljarens) är bara året så man kanske knappt hinner använda en vagn innan de vuxit ur dem?
Dottern är 2, nu börjar vagnen tas fram mindre och mindre. Följer med på längre promenader, när man har bråttom och på resor. Kommer inte att sskaffa syskonvagn till bebisen kommer utan hon har en ståbräda som jag kommer att haka dit. Vagn kompletteras ibland med bärsele för båda barnen som är lätta att bära med.

Hoppar in från vårföräldrar 2015 och svarar :)
Vår äldsta dotter är 3 år och lillan är 3,5 månad. Vi köpte en syskonvagn och den används flera dagar i veckan så det var verkligen ett bra köp! 3 åringen åker gärna vagn när vi ska på promenad.:)

[QUOTE="Festina_Lente, post: 17012329, member: 105928]

@Maja_Kandi jag läste om din pappas reaktion och blev så påmind om varför jag valt att inte säga något till min pappa... Just nu så känner jag inte för att berätta alls, eftersom jag vet att han kommer att ha så mkt åsikter (negativa) om detta och jag känner väl spontant att jag faktiskt inte pallar med det.
[/QUOTE]

Apropå detta.
Vi berättade alltså för min pappa först, för en månad sen. Han reagerade inte riktigt som jag trodde utan var enligt mig ett svin och spottade ur sig mycket skit som gjorde att jag mådde kasst över hela graviditeten i flera dagar. Blev bättre sen vi berättade för mamma och sedan gjorde det offentligt då vi då fick enbart massvis med positiv respons.

Men sen vi var till pappa har jag inte pratat med honom. Han har inte hört av sig och jag vill inte prata med honom alls. Inte förrän igår då han plötsligt skrev sms och ringde och försökte få kontakt även på Facebook. Jag svarar inte på nånting. Jag vet inte vad jag kommer säga. Jag kommer antagligen vara kort i tonen, han kommer undra varför, jag kommer brinna av och gå lös i telefon och sen lägga på. Jag vet inte om det är.värt det då jag säkerligen kommer må skit efteråt. Jag vill bara inte höra honom ens...

Hur hade ni gjort? Han önskade bara glad midsommar och sen undrade han hur det var. Imorse fick han tydligen sin fru (som aldrig skriver sms) att skicka och fråga. Jag har inte svarat på det heller. Han lär väl börja ana oråd men jag är så jävla arg på honom än så jag vet inte hur jag ska kunna svara trevligt. I-landsproblem...

Jag hade svarat som det är, skickat ett sms med att jag fortfarande är besviken över hans bemötande senast och vill ha mer tid på mig innan vi hörs igen. Kanske tillägga att du skulle uppskatta om han höll såna utspel för sig själv framöver för de påverkar dig väldigt mycket. Slutligen be honom respektera det och låta det vara just nu. På så sätt behöver du inte vara "låtsastrevlig" och han kommer förhoppningsvis inse att han trampade i klaveret.

Beroende på er relation så hade jag gett honom en chans att be om ursäkt för att han drabbats av akut sinnesförvirring och berätta att han givetvis är glad för er skull. Om den ursäkten inte kommer hade jag svarat ungefär som @Bluefish

November/december - Eina

December

Januari

Februari
7/2 vesp, första barnet
7/2 - Evina, 1:a barnet, 28 år

Lägger till mig på listan nu... Fick lyckligt hoppa in i sommartråden på första försöket, men det slutade tyvärr olyckligt i v6. Efter ett halvår med försök tog det sig igen och går nu in i v 8 imorgon. Så nu får jag göra er sällskap i vintertråden istället :) Och hoppas att det går bättre. Har i alla fall de senaste dagarna blivit sjukt illamående och förstår inte alls hur jag ska kunna jobba i två veckor till innan det blir semester för min del :yuck:
Kul med en på samma dag :) Jag har börjat må lite bättre men är trött, har semester nu, riktigt skönt. Berättade för mamma i helgen, väldigt positiv respons :)

Grattis till @Hjartagna också!

Jag har också börjat fundera över barnvagn. Kan ingenting om sånt, vad ska man kolla efter? Vill kunna köra i så mycket skog som möjligt men helst ska den ju vara smidig att åka bil och kommunalt med också.

Kul med en på samma dag :) Jag har börjat må lite bättre men är trött, har semester nu, riktigt skönt. Berättade för mamma i helgen, väldigt positiv respons :)
.

Trött har jag varit ett tag, men illamåendet är nytt sen ett par dagar. Mår pyton. Förstår inte hur jag ska kunna jobba imorgon. Ni är ju många som är flera veckor före mig, har ni några tips? Sea-bands hjälper inte ett smack. Hade postafen hemma som jag provade idag men tyckte inte det hjälpte direkt heller. Det enda som känns bra är att ligga still, helst med fönstret öppet :meh:

Jag har också börjat fundera över barnvagn. Kan ingenting om sånt, vad ska man kolla efter? Vill kunna köra i så mycket skog som möjligt men helst ska den ju vara smidig att åka bil och kommunalt med också.

Jag har fått för mig att svängbara hjul fram är bra, det känns lättmanövrerat (erfarenheter?). Så något ditåt, lite mindre och lätt att packa ihop och upp vill vi ha. Sedan en djungelvagn som man kan parkera på gården. Men hur mycket kommer man använda smidig-vagnen undrar jag, är verkligen inte den som promenerar runt på byn och lär inte bli. Ska jag till stan eller dylikt kommer jag nog undvika att ta med barnet så det blir säkert 10 användningstillfällen innan den förpassas till ladan :p Vad vill du ha för färg då? :D

November/december - Eina

December

Januari

Februari
7/2 vesp, första barnet
??? AnnaKarin, första barnet

Jag lade till mig själv i listan, men utan ett egentligt datum då barnmorskan ville invänta ultraljudet. Vi vet nämligen inte riktigt vilken vecka jag är i, eftersom jag inte minns riktigt när jag hade min sista mens. :o Bakgrunden finns i den här tråden.
Vi ska få en kallelse till ultraljud, som förhoppningsvis blir av den här veckan eller nästa vecka. Jag hoppas på att det är så snart som möjligt, för jag tror knappt att det är på riktigt förrän jag får se (eller åtminstone barnmorska får se) att det verkligen är något därinne. :D Är nog fortfarande i chock, både jag och sambon.
Magen har dock onekligen växt, och jag får inte längre igen mina agilitybyxor. Och det har börjat synas, konstaterade jag när jag insåg att min chef stod och vrålglodde på min mage medan jag pratade viktiga jobbsaker förra veckan. :cautious: Är inte säker på att han hörde hälften av vad jag sa. Men det kommer inte att beröra dem ändå, för jag har endast heltidsjobb fram till ungefär första veckan i september, sedan är mitt "kontrakt" slut. Har ett eget företag också, där jag endast har en mindre kund, men har väl möjlighet att satsa mer under hösten. Vet dock inte riktigt hur det blir med föräldrapenning och så. Har ju haft en riktigt trevlig lön under våren och sommaren, men är osäker på hur försäkringskassan kommer att räkna eftersom det tar slut i september. Känns som ett kommande problem att sätta sig in i. :confused:

Vi har inte berättat för någon ännu, så det är fortfarande väldigt hemligt. Vill vänta tills efter ultraljudet för att se vilken vecka jag är i, och möjligtvis ännu längre om det visar sig att jag inte är så långt gången ännu. Oroar mig för att berätta för mina föräldrar (särskilt mamma) eftersom jag betvivlar att hon blir särskilt glad. Hon är inte vidare förtjust i barn, och har flera gånger vrålat i högan sky "DU ÄR VÄL INTE GRAVIIIIIID!!!!!" med en grimas, när jag råkat säga något som innefattar ett kommande barnbarn. (Innan det ens blev aktuellt. Räcker med att jag sagt att jag läst om någon som skaffat au-pair eller vad som helst). På henne låter det som om jag skulle vara 16 år, men jag är faktiskt snart 30, har en sambo som jag varit tillsammans med länge, äger två fastigheter och har en lön som hon bara kan drömma om. Har redan börjat ställa in mig på att ha ett försvarstal redo inför henne, varför vi faktiskt vill skaffa barn nu. Sist fick hon reda på att en bekant till oss skulle få barn, och började genast yla om att "varför kan de inte vänta, bättre att resa och leva livet först!". Kan tänka mig att samma sak kommer appliceras på oss, men vi har redan rest mycket mer än vad hon någonsin gjort i sin livstid.
Ja. Som ni hör så är jag orolig över att berätta för mamma. Känns inte helt kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 912
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈