@Positron Vi har samma problem med skötbord. Bor i en Liiiiten tvåa i centrala London och här kostar lägenheterna aprumpa!
Vår lilla skit ligger på ca 20.000 Sek i månaden (utan räkningar)... Vi har funderat på en trea men det skulle kosta oss ca 5000 kr (plus förhöjda räkningar) till och nu när jag blivit gravid har jag ingen möjlighet att jobba dvs att vi har bara en lön att klara oss på under första tiden. (Jag får ca 5000kr i mammapeng) Tack och lov har grabben ett välavlönat jobb. Men london är inte billigt... Så vi får klura.
Köket är litet så vi har inget bord, tvättmaskinen i köket så som man har i England och den är alltså under en köksbänk. Sovrummet räcker till en dubbelsäng + byrå och ca 1 kvadrat meter att stå att byta om på. Enda lediga ytan vi har är i vardagsrummet då det är L- format och vi har rensat bort mannens lilla mini gym. Men där hade vi tänkt att ha allt annat :S typ ställa barnvagn och liknande då hallen också är typ en kvadratmeter att hänga ytterkläder och slänga in skorna i garderoben. Våra garderober är smockfulla så det bästa vore ju om man kunder typ ha en byrå + skötbord + säng i ett haha. Jag antar att det löser sig. Vi får bara pussla lite extra.
Ang, förlossning. Jag vill verkligen inte gå över tiden (och helst inte innan heller)! Tycker redan det börjar bli olidligt att vänta nu
Har ju luskat ut att det är skottår nästa år med. Så risken finns ju med en liten bebis 29 Feb
Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Vad står det i passet om man är född 29 onde? Om inte annat får ungen kännas sig lite unik.
Hoppas inte det där med ärftlighet är helt 100 %, när mamma fick mig vägde jag 5.2 kg
, storbror var normal på 3.7kg. (Ska väl tillägga att min mamma är en pyttemamma på typ 1.58 och 40 kg, så det måste ju varit ännu större för någon som henne?) Men med mig hade hon tydligen förlossningen från hell, hon svimmade och kräktes och det var typ lattjolajban. Så ja - det hjälper ju inte förlossningsrädslan direkt.
Nu förtiden har jag dock fått för mig att om man skulle få en sådan stor bebis så försöker man inte ens med normal förlossning utan gör ett kjesarsnitt direkt?!?