Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Donnatello
Ja jisses, höll på att bli galen på att alla sa "åh vilken stor mage du har" eller "är du säker på att det inte är tvillingar" :cool: Så tröttsamt!
Nu tjatar dock alla om hur smal man blivit, otroligt hur fixerade vissa är..

Jag gick upp 24 kg. På mig syntes det inte bakifrån heller att jag var gravid, blev lite svullen i ansiktet sista veckan. Men annars var det bara mage!
Jag har 15 kg kvar till min startvikt, men har som mål att gå ner 10 kg. Har insett att 60 kg inte var en optimal vikt för mig, såhär i efterhand när jag tittar på bilder så ser jag ut som ett benrangel. :o

Ett tips: försök amma lika mycket på båda brösten! :D

TyraLee har ett favorit bröst och det syns, det är en storlek större.
Försöker amma varannan gång men ibland duger bara favoritbröstet. ;)

Ett tips: försök amma lika mycket på båda brösten! :D

TyraLee har ett favorit bröst och det syns, det är en storlek större.
Försöker amma varannan gång men ibland duger bara favoritbröstet. ;)
Det ska tydligen gå att lägga barnet "bak och fram" på det bröstet som inte är favorit. Dvs bebisens ben ligger åt samma håll som när du ammar på favoritbröstet fast benen då ligger under din arm/armhåla. Det kan funka.

Jag hade ett snabbare bröst när jag ammade som gärna blev favorit. Tricket då var att få igång utdrivningsreflexen redan innan sonen började suga. Jag fick igång genom att rulla bröstvårtan mellan tummen och pekfingret några sekunder tills mjölken rann till. Då var det redan full fart när sonen skulle börja. Risken finns dock för fontän och mjölk överallt :D

Mvh Miks

Idag har jag stämplat ut för sista gången på bra länge på mitt jobb, kanske sista gången helt och hållet. Får se om jag hinner leta annat under mammaledigheten. ;)
Jag känner mig jätteförvirrad. Vad ska jag göra nu? Haha. Jag mår ju riktigt bra och har knappt ont någonstans längre... Får se till att installera TV:n här hemma. :D

Har haft stödstrumpor några dagar nu, ååååh så underbart det känns! Synd att de är dyra (säger jag som köpte ridstrumpor för det dubbla förr utan att blinka...).

Åh herregud, min kropp är så trött. Och tung. Och gnällig.

Ländryggen är verkligen inte min kompis just nu, plus att det har börjat att stråla ner mot rumpan. Om det eskalerar finns det en risk att det blir kryckor i morgon... :crazy:

Är i vecka 30 nu.
Herrejösses.

Va söt hon är @Sofie.S

Kl
Iförrgår kväll så tyckte jag att liten rörde sig lite mindre än vanligt, men somnade och sov hela natten, hade samma känsla och kände inte mycket under lördagsmorgonen heller. Pratade med förlossningen och skulle få komma in på kontroll vid lunch. Vi fick först göra ett ultraljud och där såg allt bra ut tyckte läkaren som gjorde det, men dom ville göra en ctg kurva också. Då sprattlade liten runt mer än nånsin så dom fick aldrig nån bra kurva...:angel: Vi fick ta oss ut och äta lite och komma tillbaka för ett nytt försök.. Denna gång gick det bra och dom fick sin kurva och vi fick åka hem, efter 6 timmar.... Rätt segt att sitta där, men väldigt skönt att dom inte gav sig utan verkligen ville se att allt var bra med den lille :)

Skönt också att se förlossningsavdelningen som vi antagligen föder på i veckan...bf är imorgon och jag tycker han kan komma nu :love:

@Sofie.S Vilken liten sötnos ni fått! Och väldans mycket hår!

@miiiiiiia Vad skönt att allt såg bra ut! Jag har tyckt att de är väldigt noggranna varje gång vi varit på koll. Skönt att du upplevde samma! Men nu är det dags för er lille skrutt att komma ut :)

Mvh Miks

@Sofie.S vilken goding :D hon ser ju ut att va helt färdig! Hon är rätt lik min lilla i vikt och så och jag gick 4 dagar över tiden, märkligt att dom utvecklas så olika i magen!

Vi har också varit på BB-besök (igen)! Jag fick oregelbundna värkar idag vid 15-tiden. Vi var på väg hem till några vänner och skulle käka middag. Väl där tyckte kompisen att jag slutade prata lite väl ofta så hon började klocka värkarna. Vid 17 hade jag 3 minuter mellan värkarna och de höll i sig i ungefär 1,40. Då ringde vi BB. Sen var det bara att sätta sig i bilen. Sonen fick vi lämna hos vännerna. Han fick liksom bli ett senare problem. I bilen in till BB kom värkarna med 2,30 minuters mellanrum och höll i sig lika länge. En ganska stressad man på motorvägen.

Väl inne fick vi göra en ctg kurva, lämna urinprov, och göra en undersökning. Lång opåverkad tapp så värkarna gjorde ingenting ännu. De ville inte att den lille skulle komma ännu (v 36+2) så jag fick bricanyl i två omgångar för att värkarna skulle stanna av. Det tog ungefär 2 timmar innan värkarna slutade göra ont. Vi fick välja om vi ville vara kvar eller åka hem. Och vi har valt att åka hem. Sonen hämtades av svärföräldrarna hos vännerna och blev levererad hem så han låg och sov när vi kom. Jag har fått med mig bricanyl som jag ska ta vid behov. En halv tablett och avstannar det inte efter det ska jag ringa igen. Jag har fortfarande sammandragningar men inga värkar.

Phu vilken pärs. Nu ska vi försöka sova lite. Jag är helt slut!

Mvh Miks

Va söt hon är @Sofie.S

Kl
Iförrgår kväll så tyckte jag att liten rörde sig lite mindre än vanligt, men somnade och sov hela natten, hade samma känsla och kände inte mycket under lördagsmorgonen heller. Pratade med förlossningen och skulle få komma in på kontroll vid lunch. Vi fick först göra ett ultraljud och där såg allt bra ut tyckte läkaren som gjorde det, men dom ville göra en ctg kurva också. Då sprattlade liten runt mer än nånsin så dom fick aldrig nån bra kurva...:angel: Vi fick ta oss ut och äta lite och komma tillbaka för ett nytt försök.. Denna gång gick det bra och dom fick sin kurva och vi fick åka hem, efter 6 timmar.... Rätt segt att sitta där, men väldigt skönt att dom inte gav sig utan verkligen ville se att allt var bra med den lille :)

Skönt också att se förlossningsavdelningen som vi antagligen föder på i veckan...bf är imorgon och jag tycker han kan komma nu :love:
Visst är det skönt när dom är så noggranna och tar en på allvar.

Jag själv åkte in en gång efter 48 timmars extrem stiltje i magen. Tror jag var i vecka 38.

Självklart var allt okej. Jag kände mig givetvis dum men BM tog min hand tittade mig i ögonen och sa "Det enda dumma är att du dröjde så länge med att komma hit. Lova mig att om du upplever samma sak igen så kommer du hit omedelbart".

Kändes såååå skönt att höra det.

@Cocos
Ja helt otroligt! Jag var lite nojjig när vattnet gick, en månad för tidigt är ju rätt lång tid ändå, särskilt för en bebis som utvecklas för varje dag i magen.
Sugreflexen var det ända som inte var fullt utvecklat, märktes dock bara första dygnen. :)

Kl
Har någon av er med barn sen tidigare ammat med en "hatt"? Har ni användt den hela amningen isåfall?
BM på BB sa att jag så småningom kunde börja träna bort den, men jag har blivit så bekväm med att används den. Den skyddar ju bröstvårtan. :p

Kl
Har någon av er med barn sen tidigare ammat med en "hatt"? Har ni användt den hela amningen isåfall?
BM på BB sa att jag så småningom kunde börja träna bort den, men jag har blivit så bekväm med att används den. Den skyddar ju bröstvårtan. :p
Jag hade amningsnapp tills jag kände att den mer blev jobbig än bra. Det spelar ju ingen roll om du har den eller inte. Jag har vänner som haft den hela amningsperioden och deras barn mår bra :)

Gör det som känns bäst för dej säger jag!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
6 268
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar