Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mår alla? Är ju väldigt tidigt för mig (5+4) men känner av växtvärk i magen rätt mycket. Magen är uppsvälld och känslig på em. Lite lätt illamående kommer ibland när det dröjt för länge mellan jag ätit, och ÖMMA bröst! Undrar hur det känns när jag får på mig säkerhetsvästen när jag ska rida i morgon :o

Jag mår oförskämt bra, känner av lite yrsel emellanåt om det gått för länge mellan måltiderna eller om jag bara reser mig för fort. Brösten är lite lite ömma (jag längtar tills de blir större - kul att prova på att ha stora tuttar för en gångs skull ;) ) men jag känner inget i övrigt. Vilket som sagt gör att jag inte riktigt tror på att jag faktiskt är gravid...

Mina bröst har blivit gigantiska.
Alltså GIGANTISKA.
I går var första gången jag mådde illa, det var cirka 0 % härligt.

Har blivit lite känslig mot vissa lukter och är mest av allt sugen på fisk. Plus att mår ganska kasst rent mentalt just nu.

Hoppas du mår bättre bara du landat lite i tanken! Den mentala delen är lite jobbig även för mig, men det är pga missfallet i mars. Det satte sig rätt djupt. Så nej, jag kan väl inte säga att jag är superglad heller, utan rätt neutral. Det kommer nog komma först när vi fått se att den lilla i magen lever! Hoppas verkligen vi kan få ett extra ultraljud pga oro i typ v 12 för att vänta till v 18 vette fasen om jag fixar.

På tal om oro:

Ska ni göra KUB?
Jag vill, men kommer inte kunna göra det i mitt landsting pga semestertider och begränsad tillgång.
Så typiskt.

På tal om oro:

Ska ni göra KUB?
Jag vill, men kommer inte kunna göra det i mitt landsting pga semestertider och begränsad tillgång.
Så typiskt.

Jag vill göra det. Gjorde det med dottern och skulle göra det samma vecka som missfallet upptäcktes sist. Men precis som för dig så får jag inte pga semesterperioden. Därför hoppas jag på att få ett tidigt ultraljud ändå.

Jag mår också väldigt bra, hade dressyrträning igår och att sitta ner i traven var inte så skönt så det skippar jag framöver!

Igår pratade jag också med bm i Stockholm för inskrivning där, i och med det får vi göra RUL två veckor tidigare så den 14/7 får vi se den lille eller dom små ;)

Annars känner jag mig ganska lugn, är fortfarande ganska rädd för att gå sönder under förlossning...hur "botar" man det? Känns som om det kan bli problem då jag tänker mycket på det..

Vill även passa på att rekommendera Gudrun Abascals bok Att Föda, har precis läst ut den och ska börja på hennes andra :)

@miiiiiiia Jobbigt det måste vara med förlossningsrädsla. Verkar vara många som lider av det och man har ju inte precis så mycket att välja på, ungen ska ju ut. Förlossningen med dottern var perfekt enligt mig själv så jag har bara bra erfarenheter av det så jag är inte så orolig, även om jag vet att saker kan bli väldigt annorlunda. Men som det är nu vet jag inte om annat än att en förlossning inte är så farlig :p

Längtar också efter att få se lillen! (hoppas inte det är två :eek:) Räknade ut att vi kommer ha RUL (om det inte blir som sist....) ungefär vid samma tidpunkt som jag hade bf med änglabarnet. Kommer kännas konsigt.

Jag vill göra det. Gjorde det med dottern och skulle göra det samma vecka som missfallet upptäcktes sist. Men precis som för dig så får jag inte pga semesterperioden. Därför hoppas jag på att få ett tidigt ultraljud ändå.

Jag ska ringa Karlskoga och försöka att få tid där.

@Toltmoppe Ja, inte är det kul, antagligen är det för att det är så nytt, jag har knappt fattat det själv att jag är gravid så ultraljudet hoppas jag blir det som får mig att fatta att vi faktiskt ska bli föräldrar :love:

Någon som har koll på vilka smärtstillande men vågar äta, ibuprofen eller paracetamol eller annat? Har ibs som bestämt sej att just nu vart det en bra idea att blomma upp igen efter över ett år som mer eller mindre vilande, fick inte mycket sömn inatt och paracetamol brukar dämpa smärtan men allt har ju varningar för gravida så vågar inte ta något, samma med immodium och kramplösande. Kommer ta upp det med bm på söndag också.

Så kände jag med dottern
@miiiiiiia ! När vi fick se den lilla sprattla på skärmen då fattade man! Men jag hann glömma bort det till RUL, för jag kände knappt av att jag var gravid alls med henne. Mådde oförskämt bra hela tiden. Lär väl få igen det denna gången ;)

Vad roligt att se listan bli längre och längre

Själv har jag nått v10 och har faktiskt redan outat nyheten till närmsta familjen.. blev lite tidigare än önskat, men vi bor långt ifrån varandra, och det kändes bäst att berätta när de var på besök :):)

Nästa vecka blir det inskrivning och i övrigt är det tröttsamt att vara så trött, tuttarna ömmar så otroligt samt gör det omöjligt att sova på mage !

Stoppar in mej i listan jag med, testade en uträkning via nhs utifrån ungf gissning på senaste mensen.

December
12/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)
31/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet

Januari

2/1 - Proxygirl. andra barnet
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
13/1 - Meooow, första barnet
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - Appleflower, andra barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

5/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
7/2 - Amk, 27 år, första barnet
11/2 Flixon 27 år, första barnet
20/2 Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Jag kollade upp vad privat UL kostar här i Lund, det låg på 300 kr. Sen vet jag inte om det tillkommer några fler avgifter, de gör inte UL i sommar om det inte är akut. Så vi får vänta till mitten på september för RUL.

Idag har jag faktiskt känt mig lite mer gravid! Lite mensvärksaktigt samt att jag har varit rätt yr till och från.

Angående KUB så har vi bestämt oss för att göra det, och det gick bra även om vi får åka till ett sjukhus lite längre bort än vårt närmaste. Det är dock ändå där som förlossningen lär bli, så det gör mig inget att ha varit i korridorerna och kikat innan. Sedan vet jag inte riktigt vad vi kommer göra med resultatet av KUB, men vi resonerade som så att vi kan ta det när vi är där. När det erbjuds och är riskfritt känns det lika bra att göra det.

En hel del i vår närhet vet om att vi väntar barn, och vi har tänkt att får vi ett missfall så får de helt enkelt veta det också. Jag är kass på att hålla tyst om goda nyheter och rätt många fattade direkt när jag berättade att jag inte skulle köpa ett föl som jag precis hade bestämt mig för att köpa när jag plussade. Jag är helt enkelt inte typen som ändrar ett beslut på det viset.

@Amk Lite så tänkte vi sist, att det är skönt om de närmsta vet även fast det blir missfall. Men det var MYCKET jobbigare att flera visste än jag trodde det skulle vara. Blir det missfall nu också så kan vi i alla fall välja själva om vi vill berätta att det gick åt helsike igen eller om vi inte gör det, sist var vi liksom tvungna och det var svårt.

Den här gången kommer vi vänta tills vi fått se att den lilla lever. Känns skönt att få ruva i fred :) Men alla är vi olika!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 059
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
6 354
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar