Väldig regelbundet pickande typ. Sen blir bebisen ofta väldigt stilla och liksom bara ligger och hickar. Jag tycker det är lite mysigtInget som jag märkt än, måste vara en märklig känsla?
Mvh Miks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldig regelbundet pickande typ. Sen blir bebisen ofta väldigt stilla och liksom bara ligger och hickar. Jag tycker det är lite mysigtInget som jag märkt än, måste vara en märklig känsla?
Tänk dock på vilken förvirring det hade blivit "Aj jag har kramp! Neeeeej jag skall visst föda barn"Jag hänger med på hur du menar!
Men vad fantastiskt det hade varit att få kramp i benet och ut kommer en bebis! Jag hade lätt valt det! Ha ha!
Mvh Miks
Bebisens puls slår ju typ 2 slag i sekunden. Hickan ploppar till ungefär varannan sekund.
Grymt skönt! Jag hade lätt bytt!Tänk dock på vilken förvirring det hade blivit "Aj jag har kramp! Neeeeej jag skall visst föda barn"
Jag har en fråga till dom som fött tidigare:
Hur känns värkarna i jämförelse med benbrott? Har erfarenhet av nyckelben och fot. Samt av blodförgiftning i foten, det var det ondaste jag någonsin haft.
Jag har brutit ett rätt stort antal revben förut, men det är verkligen en annan typ av smärta för då hade man helt vansinnigt ont precis hela tiden. När man har värkar har man ju vilopauser mellan värkarna, men när det är som värst gör det helt galet jäkla ont. Jag tog epidural och tvekar inte minsta lilla att ta det igen, det var helt fantastiskt för då kände man värkarna klart och tydligt, men den värsta smärttoppen var helt borta. Det är ändå ett helsike att föda barn enligt mig, men man får vara inställd på att det är jobbigt som fan och tar TID, och försöka ta det minut för minut liksom. Då klarar man det Vi kvinnor är fantastiska varelser helt enkelt
@Sorbe
Vi köpte en Brio's spjälsäng, dock begagnad. Tycker att den kändes mer rejäl än ikeas
Det är ju en himla tur att man glömmer hur det kändes, annars skulle det inte födas mer än ett barn per familj. Det har inte ens gått fyra veckor för mig och jag minns inte alls hur smärtan i värkarna kändes eller hur det kändes när huvudet var på väg ut. Däremot minns jag smärtan efteråt när de klämde på magen, det var hemskt. Sen hade jag en perfekt satt epidural så jag kände ingen som helst smärta från 5 cm öppen tills jag började krysta - hur skönt som helst!Det intressantaste tycker jag är att själva resonemanget i det hela:
"Hmm. Visst gjorde det ont att hugga av sig fingret men såååå farligt var det nog inte. Jag gör det nog igen".
Jag har gått igenom det fyra gånger och varenda gång blir jag lika arg på mig själv när jag ligger där. För hur sjutton kan man ha glömt hur ont det gör att föda barn.
Har börjat fundera på det här med ev igångsättning. Måste kollade BM hur det fungerar.
Är ju beräknad 13 dec, får ju gå som längst till 25 dec. Funderar på om man kan få påverka vilket datum man sätts igång? Känns ju inte jätte roligt att bli igångsatt på julafton/juldagen ..
Skrev fel, får gå som längst 27 dec. Ja 14 dagarnas regel har dem väl? Tänkte mest om man kan påverka den regeln när det är jul och bli igångsatt innan jul?Jag trodde att man får gå över två veckor är det inte så?
Så länge du och bebisen mår bra kommer du inte bli igångsatt i förväg. Det absolut bästa är om det kommer igång av sig självt när din kropp är redo, risken för komplikationer ökar avsevärt med en igångsättning. Det var i alla fall vad jag fick höra.Skrev fel, får gå som längst 27 dec. Ja 14 dagarnas regel har dem väl? Tänkte mest om man kan påverka den regeln när det är jul och bli igångsatt innan jul?
Skrev fel, får gå som längst 27 dec. Ja 14 dagarnas regel har dem väl? Tänkte mest om man kan påverka den regeln när det är jul och bli igångsatt innan jul?