Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körsbärstomater lägger jag till också gott som godis
Det närmsta apelsin jag kommer är apelsinkrokant :d det är onödigt gott :D

Kiwi, körsbärstomater, Granny Smith <3 <3 <3.

Alla sura grejer verkar locka mig extra!
Bebis bubblar på, speciellt om jag har datorn eller bilbälte på magen. Längtar tills det känns utanpå så även sambon kan få "vara med".

Tyvärr har jag bara 2 och en halv 200g kaka kvar av mina apelsinkrokant :cry: måste dela med mej till sambon också tydligen men han är ju inte hemma på dagarna så dom kommer nog mystiskt försvinna nästa vecka ;):D

Jag har inte haft några direkta cravings alls. Däremot så unnar jag mig mer gott nu än i vanliga fall. Jag tycker jag är värd att få äta det jag vill i några månader ialf :)

Just nu ligger jag ner i soffan och bebis härjar runder ( som vanligt) och man kan när han få in en fullträff se sparkarna!

Tycker det bara rusar iväg nu!

Har ni drömt om era små? Jag drömde inatt att bebis hade kommit. Men han var bara lika stor som en husmus så han var lite svår att hålla i ;)

Inte sugen på något alls faktiskt. Inte ens godis, tycker det mesta smakar alldeles för sött.

Rörelser har jag känt sedan v15 och det blir bara mer och mer, som sagt tidigare stor skillnad på att denna gång ha moderkaka i bakvägg. Känner allt så mycket tydligare och mer än med första. Tycker det är mysigt att den ger sig till känns flera gånger om dagen. Njuter lite på ett annat sätt med tvåan än ettan.

Har haft olika cravings som pulvermos, saltgurka, choklad, kiwi, nutella och sura äpplen :D

Känner sparkar varje dag, har märkt ett mönster också! På dagarna sparkar den lilla mot revbenen och när jag lägger mig för att sova så sparkar den lilla på blåsan, inte så populärt! ;)
Sambo och blivande gudmor har lyckats känna sparkar. Min egna mamma tjatar och väntar spänt men ingen lyckoträff ännu!

December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari

2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

6/2 - westernsuzie, 30 år, andra barnet
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
20/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
27/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

Jag hoppar in i den här tråden om det går bra :)
Är 30 år, bor strax utanför Stockholm och har en dotter på 1,5 år och nu om allt går bra blir hon storasyster i februari :) Lite oväntat, jag och sambon hade pratat lite om att vi båda vill ha fler barn men p.g.a diverse anledningar trodde vi att det skulle bli svårt och ta lång tid. Tills jag insåg att jag nog mått lite diffust illa och varit trött i några veckor, tog ett graviditetstest och fick ett solklart plus!! Fick göra ett tidigt ultraljud eftersom jag inte hade någon aning om vad det kunde va för vecka och var då redan i vecka 14! Nu är jag i vecka 19 och gjorde det vanliga ultraljudet igår och såg den lilla krabaten sprattla omkring där inne. Så himla mysigt och fantastiskt :love:

Jag hoppar in i den här tråden om det går bra :)
Är 30 år, bor strax utanför Stockholm och har en dotter på 1,5 år och nu om allt går bra blir hon storasyster i februari :) Lite oväntat, jag och sambon hade pratat lite om att vi båda vill ha fler barn men p.g.a diverse anledningar trodde vi att det skulle bli svårt och ta lång tid. Tills jag insåg att jag nog mått lite diffust illa och varit trött i några veckor, tog ett graviditetstest och fick ett solklart plus!! Fick göra ett tidigt ultraljud eftersom jag inte hade någon aning om vad det kunde va för vecka och var då redan i vecka 14! Nu är jag i vecka 19 och gjorde det vanliga ultraljudet igår och såg den lilla krabaten sprattla omkring där inne. Så himla mysigt och fantastiskt :love:

Låter exakt som för mig :D.

Vågar jag färga hemma själv? Jag är alldeles för snål för att gå till frisören för det, jag brukar färga själv. ;)

Jag hade gjort det. :) Men då är jag inte så kinkig om de skulle bli fel. Vet ju att mamma alltid kan fixa till om de blir konstigt. ;)
Dock hände det inget konstigt varken på mig eller min svägerska när vi färgade under graviditet. :)

Herregud vad jag känner mig nere just nu, jag bara gråter.
En kompis som är i vecka början av vecka 42 (!) åkte in till förlossningen i går eftersom bebisen hade varit väldigt lugn under dagen. Just nu ligger hon och föder fram sitt döda barn. Det är så sorgligt att jag inte vet var jag ska ta vägen :cry: :crazy: :cry: :(

En kompis som är i vecka början av vecka 42 (!) åkte in till förlossningen i går eftersom bebisen hade varit väldigt lugn under dagen. Just nu ligger hon och föder fram sitt döda barn. Det är så sorgligt att jag inte vet var jag ska ta vägen :cry: :crazy: :cry: :(

Vilken himla mardröm :cry: Sånt som inte borde få eller kunna hända :(

Jag kan inte släppa tanken på att om de hade satt igång henne tidigare kanske bebisen hade klarat sig. Har alla landsting en igångsättninsgräns på två veckor?
Förut hade vissa tre veckor men nu är det nog 42 på alla (tror jag).

Här i Halland är dom väldigt noggranna med en överburenhetskontroll v42 + 0. Då kollar dom med ultraljud att all är okej. Blodtryck, urinprov och bebisens hjärtslag under 30 min registreras också. Är det minsta något som inte är ok så skall bebisen ut samma dag.

Om allt är 100% okej så om man vill kan man få avvakta några dagar om man vill.

:cry::cry::cry:
Det där är bara så fruktansvärt och var min stora mardröm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 856
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar