Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Färgar också mitt som vanligt. Mörkbrunt med permanent färg hemma. Detta gjordes även förra graviditeten. Det skulle se fruktansvärt ut om jag lät bli och det ska inte vara någon fara så jag litar på det.

Flikar in bara. Fick barn i juli. Färgade håret som vanligt under graviditeten.
Absolut ingen fara enligt min mamma som är frisör och har jobbat som det i snart 30 år. Det enda är som sagt tidigare att det kan bli olika resultat med tanke på hormonerna, men det verkar inte vara så vanligt. :)

Tror jag börjat känna buffar! Är 15+5 idag och det är tydligen inte helt ovanligt att känna så tidigt när man är omföderska. Sist var jag nog närmare v 20 innan jag kände något.

Men eftersom jag fortfarande är en nojjig fjant så hoppas jag inte för mycket. Men längtar mycket till rul så jag får se igen att den lilla lever! :)

@ Toltmoppe så mysigt att känna så tidigt.
Jag kände första fladdret v18 och numera är det party där inne om kvällarna. Säger till sambon att det är just typiskt att hen skulle brås på mig ;) Sambon var en lugn och stillsam filur.

Var hos bm igår och fick höra hjärtljuden, kändes väldigt betryggande på något vis :)
Har gått upp 5kg sedan inskrivning och nästan 8 sedan innan graviditeten..

@nagelbitarn Vilken vecka är du i nu? :) Dottern var en livlig liten sak i magen och är även det utanför magen. Hon har nog fått från både mig och min man :angel: När vi såg mini på kub för några veckor sen så rörde den sig väldigt mycket! Mina revben lär väl få sitt även denna gången känner jag på mig haha!

Förra veckan började jag känna lätta sparkar någon gång om dagen. Men denna veckan har det eskalerat som bara den!!

Sambon fick känna på bebisens sparkar i början av veckan.

Jag vet inte vem bebisen har ärvt sin energi ifrån då både jag och sambon är rätt så stillsamma av oss. Men bebis lever rövare i stort sett hela dagarna. När man vaknar är han igång och när man går och lägger sig är han igång. Supermysigt!

Kanske inte lika mysigt när bebis är större och det börjar bli trångt i magen

Förra veckan började jag känna lätta sparkar någon gång om dagen. Men denna veckan har det eskalerat som bara den!!

Sambon fick känna på bebisens sparkar i början av veckan.

Jag vet inte vem bebisen har ärvt sin energi ifrån då både jag och sambon är rätt så stillsamma av oss. Men bebis lever rövare i stort sett hela dagarna. När man vaknar är han igång och när man går och lägger sig är han igång. Supermysigt!

Kanske inte lika mysigt när bebis är större och det börjar bli trångt i magen

Nej mot slutet är det inte lika mysigt för då gör det mest ont ;) Jag kunde inte sitta i bilen utan att ha en kudde bakom ryggen som gjorde att jag sträckte ut mig mer så dottern inte skulle mörda mina revben! hon hade även tendens att härja som värst när jag skulle sova på kvällen. Då var det inte lika lätt att komma till ro haha :D

Jag kände något i går.
Det var varken en fisk eller en spark, snarare en galen bebis med en hammare... Bestämda små bank-bank-bank-bank-bank på en och samma punkt, utåt liksom. Inte det minste skönt, bara sjukt konstigt!

Jag kände något i går.
Det var varken en fisk eller en spark, snarare en galen bebis med en hammare... Bestämda små bank-bank-bank-bank-bank på en och samma punkt, utåt liksom. Inte det minste skönt, bara sjukt konstigt!
Babies-and-Hammers.jpg

Här härjas det utav bara :devil: mest på morgonen/förmiddagen när jag har gått upp, men också på kvällarna när man ska försöka sova, innan har det bara vart mysigt men nu börjar han träffa revben och annat, mindre mysigt...

Är det någon annan som vaknar mitt i natten och är vrålhungrig, vad gör man? Hittills har jag bara förträngt det och försökt somna om, det känns dumt att vänja kroppen vid att äta mitt i natten, men inatt var det inte lätt...

Börjar med ett utbrott på min padda som gör lite som den vill och hoppar i texten jag skriveroch beter sej allmänt dumt :banghead:

Så då va det avklarat :p

Jag har nog känt puffar och bubbel från liten i någon vecka, längtar tills det blir starkare så sambon får känna han med :love:

Idag kämpar jag mot värmen, är på husvagns och båt semester den här veckan och det är blå himmel och gassande sol. Har kämpat på båten några dagar men släppte iväg sambon på en längre tur idag i jakt på en av drömfiskarna så jag är fast i husvagnen, orkar inte göra många knop alls och tycker värmen är jobbig.

Har ni fått några cravings?
Inser att jag nog fått nått för räkor, brukar sällan äta det annars men nu så är det sug var och varannan dag.

Flikar in bara. Fick barn i juli. Färgade håret som vanligt under graviditeten.
Absolut ingen fara enligt min mamma som är frisör och har jobbat som det i snart 30 år. Det enda är som sagt tidigare att det kan bli olika resultat med tanke på hormonerna, men det verkar inte vara så vanligt. :)

Vågar jag färga hemma själv? Jag är alldeles för snål för att gå till frisören för det, jag brukar färga själv. ;)

Här känner jag sparkar varje dag, den mest skumma känslan har jag känt två gånger nu senaste veckan när han vänt på sig! Det är en mycket underlig känsla måste jag säga!

Jag har fått cravings på apelsiner, fast det har jag varje år. Snart kommer alla satsumas också, sheeeit. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 856
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar