Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åå jag blir så ledsen.. Kanske extra ledsen pga hormonerna.

Som jag skrev i mitt första inlägg så har vi försökt att bli gravida i 3 år.
Detta är så himla stort för oss och jag har längtat efter att 50% ska komma upp på gravidappen.

För då skulle vi lägga ut till alla nära och kära på fb att vi väntade en pojk.

Men igår la sambons mamma ( jag vägrar kalla henne svärmor av diverse anledningar) ut att hon skulle bli farmor.

Hon ryckte ifrån mig den största nyheten i mitt liv känns det som.

Jag gör här på jobbet med brännande ögonlock och känner mig inte ens motiverad att berätta vår nyhet längre..

Överreagerar jag? Ska jag skylla på mina hormoner eller hur hade ni känt?

Detta är så himla stort för oss och jag har längtat efter att 50% ska komma upp på gravidappen.

Men igår la sambons mamma ( jag vägrar kalla henne svärmor av diverse anledningar) ut att hon skulle bli farmor.

Jag går här på jobbet med brännande ögonlock och känner mig inte ens motiverad att berätta vår nyhet längre..

Sambons mamma är uppenbarligen en klumpig subba, men jag tänker att hon inte är kompis med era kompisar på facebook ändå – så det finns fortfarande massor av personer att berätta för. Låt inte henne sabba er grej.

(Jag och min man berättade ganska tidigt, eftersom jag redan hade fått mage och det kändes bättre att berätta medan det ändå var en nyhet och innan de flesta visste om det genom att bara se mig på stan.)

@Pinnsky
Jag tycker inte du överreagerar det minsta!
Om hon var lite empatisk så borde hon förstå att detta är er nyhet, ingen annans.

Blir arg bara av att läsa det, jag blev gravid ganska lätt men hade ändå inte tolerat att min mamma eller svärmor outade mig.

Tycker du ska be henne att ta bort inlägget samt förklara hur du känner och hur viktigt det var för dig att få berätta när du själv var redo.

Tycker du ska be henne att ta bort inlägget samt förklara hur du känner och hur viktigt det var för dig att få berätta när du själv var redo.

@Pinnsky Jag håller med ovanstående om att jag tycker att hon ska ta bort sitt inlägg och få en ordentlig reprimand. Däremot tycker jag inte att det är du som ska meddela henne. Jag tycker att det är din sambo som ska tala om för sin mamma att hon är en j-a klantkärring! Vi hade en liknande situation förra graviditeten med min mamma och hela den reprimanden skötte jag eftersom jag är ansvarig för min familj och maken för sin.

Du är inte överkänslig! Men som @Blueberry sa, många av era vänner har ingen aning fortfarande och kommer ta det som en glad nyhet!

Mvh Miks

Både jag och sambon är jävligt besvikna och ledsna. Vi har gått och kollat den där jäkla procenten varje dag för att kunna skriva ut det.

Varken jag eller sambon har egentligen kontakt med hans mamma pga att hon varit riktigt elak mot mig under alla dessa år.
Så därför är jag extra jäkla bitter över att jag övertalade sambon att faktiskt berätta för henne..

Sambon ringde upp henne direkt när han fick veta. Hennes ursäkt var att hon inte kunde hålla sig.

Men mitt bland alla hormoner och tårar så lättar det när ni skriver! Kärlek till er!

@Pinnsky
Här är en till som faktiskt hade blivit riktigt ledsen och känt mig snuvad på att få berätta. Så nej överreagera är det nog inte, ganska stor händelse i livet att få barn och då bli snuvad på att dessutom få berätta det själv för en sån löjlig ursäkt att man inte kunde hålla sig?! Galet.

Gissa vem som har fått festa till den hör lördagen med att åka och hämta ett par kryckor hos en kompis?

Fy fan, jag har haft så ont under kvällen i går att jag till slut satt i en sorglig liten hög i soffan och grät av självömkan.

@Blueberry lider med dej, jag är en vecka före dej tror jag och har haft ont i rygg, höft, ben i 4 veckor men inte så illa som du har det. Blä o fy va du har det jobbigt, hur är det med illamåendet nu?

@Pinnsky fy vad elakt av sambons mamma, jag förstår helt klart att du blev ledsen och arg och med all rätt! När vi berättade för våra föräldrar så sa vi att vi inte vill berätta det för några fler förän efter ul. Samma dag som vi berättade satte sej svärmor och ringde till alla hon känner o berättade. Jag blev riktigt besviken, men hon gjorde det iaf inte för att va elak utan för att hon var så glad och stolt.

Jag går här på jobbet med brännande ögonlock och känner mig inte ens motiverad att berätta vår nyhet längre..

Alltså, nu är inte jag preggo, och har inte för avsikt att bli på ett antal år. Men OJ vad jag hade blivit lack! Hade blivit så jävla förbannad, faktiskt.

Samma som när min vän fick sin bebis. Då skrev hennes pappa ut det, och taggade min vän och hennes sambo, så alla vänner till dem fick se.
Sådant är fan upp till mamman och pappan att berätta i första hand!

Förstår att ni är ledsna och arga.

Jag fick verkligen säga ifrån till svärmor då hon "bara" ville säga till den, den och den. Jag sa bestämt nej men hon fortsatte "jo men för * får jag väl berätta för?". Slutade med att sambo fick rycka in och bli irriterad för att hon skulle förstå.
Medan svärfar och mina föräldrar tyckte att det var roligt att få hålla på en hemlighet ;)
Förstår att ni både blir ledsna och frustrerade, det är verkligen en nyhet som man personligen vill släppa!

@Pinnsky jag skulle ha blivit topp rasande! Vi pratade igenom jag och sambon vilka vi skulle berätta för först, och betonade sen att de INTE får säga till någon annan och ABSOLUT inte skriva ut det på FB pga att jag var på väg att få fast anställning och ville ha det spikat först. Vissa släktingar fick därmed inte reda på något föränn efter att papprena var påskrivna, jag litade inte på att dom skulle kunna hålla sig.

Otroligt fult gjort av din svärmor. Respektlöst och tanklöst och egoistiskt som bara den.

Jag har haft huvudvärk hela vecka nu. Jag har migrän som är kopplad till hormoner och stress men denna gång har jag klarat mig ganska bra från i migrän. Det ska vara i början då jag hade mina auror och känselbortfall men ingen huvudvärk som kom efteråt bara bakiskänsla, märkligt men superskönt.
I och med min vanliga migrän så är ju funderingar nu om det är huvudvärk pga hormonerna eller om kroppen bara är trött överlag :confused:

Jag har också migrän kopplad till stress. Det va därför jag blev sjukskriven sist. Har känt av huvudvärken under veckan och det gör mig orolig, vill verkligen inte bli sjukskriven redan!!! Jag får försöka tagga ner lite och prata med min chef så hon vet. Jag har ett stressigt jobb och en aktiv fritid men jag får väl börja tänka mig för lite. Vill kunna jobba fram till nyår iallafall.

Jag har haft huvudvärk hela vecka nu. Jag har migrän som är kopplad till hormoner och stress men denna gång har jag klarat mig ganska bra från i migrän. Det ska vara i början då jag hade mina auror och känselbortfall men ingen huvudvärk som kom efteråt bara bakiskänsla, märkligt men superskönt.
I och med min vanliga migrän så är ju funderingar nu om det är huvudvärk pga hormonerna eller om kroppen bara är trött överlag :confused:
Vet inte hur det fungerar med migrän men jag brukar ha huvudvärk väldigt ofta de första 12 veckorna ungefär.

Vet inte hur det fungerar med migrän men jag brukar ha huvudvärk väldigt ofta de första 12 veckorna ungefär.

Jag har inte migränhuvudvärk utan mer som spänningshuvudvärk som ligger och trycker. V.19+2 så jag har ju kommit lite längre än v12. Mitt blodtryck är i alla fall normalt för det har jag tagit två gånger under veckan på jobbet.

@Pinnsky
Usch va ledsen jag hade blivit om något sådant hade hänt mig, det är ju som du skriver något av det största man berättar och speciellt för er som försökt så länge!

Här rullar det på men får väldigt ont i ena sidan, som håll ungefär, när jag går...riktigt jobbigt att behöva ställa om sin inställning till något som förr vart så enkelt, nu är det jobbigt att gå upp ur sängen och till bilen...:(
Imorgon ska jag testa vattengympa, hoppas att det funkar så man kan hålla igång och få upp flåset lite under tiden som är kvar :)

Tycker så synd om er alla som har såna krämpor, verkar inte nått roligt. Jag är väldigt förskonad från det mesta *peppar peppar*. Tycker mest synd om mig själv för att jag åkt på en dunderförkylning ihop med att jag har ont i typ hela kroppen för att jag har sån SJUK träningsvärk. Tränade för min "månadstränare" i fredags och tävlade igår och uppenbarligen hade mina magmuskler redan tänkt ta semester men tji fick dom... Att nysa stup i kvarten med denna träningsvärk är inte att rekommendera.

Tävlade med hästen i lördags. Tidig morgon, hjälpte till som funktionär och statade tre ggr gjorde att jag var helt utsliten på kvällen när jag landade i soffan :p Blev en tidig kväll och älskade dottern sov till kl 8 igår i sin säng så vi fick sova ut alla tre :love: Igår tog jag ett varv med röjsågen runt hästhagen och senare sprang jag 5 km innan vi tog kvällen. Är så glad att jag orkar vara aktiv ännu! Eftersom jag slapp både illamående och foglossning med dottern så var jag rädd att jag skulle få för mina synder den här gången istället. Men än så länge är allt väldigt lika :)

Hade bäbisbesök under helgen också! Så himla go! Dottern är helt galen i bäbisar så hon var överlycklig! Satt med honom i knä och jag fick inte ta bort honom :love:

Tävlade med hästen i lördags. Tidig morgon, hjälpte till som funktionär och statade tre ggr gjorde att jag var helt utsliten på kvällen när jag landade i soffan :p Blev en tidig kväll och älskade dottern sov till kl 8 igår i sin säng så vi fick sova ut alla tre :love: Igår tog jag ett varv med röjsågen runt hästhagen och senare sprang jag 5 km innan vi tog kvällen. Är så glad att jag orkar vara aktiv ännu! Eftersom jag slapp både illamående och foglossning med dottern så var jag rädd att jag skulle få för mina synder den här gången istället. Men än så länge är allt väldigt lika :)

Hade bäbisbesök under helgen också! Så himla go! Dottern är helt galen i bäbisar så hon var överlycklig! Satt med honom i knä och jag fick inte ta bort honom :love:

Det är inte det att jag inte unnar dig lyxen att må sådär bra – MEN HELT ÄRLIGT!? Jag är mycket avundsjuk. Och lite bitter.
Jag har inte kunnat gå under helgen, och har dessutom blivit smittad av någon jävla skitförkylning. Har väl aldrig varit så ynklig i hela mitt liv. Kryckor, vetebälte, soffa och nässpray har varit helgens signum.

Hade jag kunnat springa åtminstone 2 kilometer hade jag varit överlycklig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 854
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar