Idag har jag varit hos läkaren för att ha den första kontakten angående sjukskrivning. Läkaren var JÄTTEBRA! Han hade en fru som fött 4 barn och som han fått putta runt i rullstol pga foglossning. Han hade till och med byggt en "hustruvändare" för att kunna hjälpa henne att vända sig i sängen. Krokar i taket och frun på en filt. Han visste med andra ord vad han talade om.
Jag fick Citodon och alvedon utskrivet. Han skrev på papper från min kommun angående ansökan om handikappstillstånd för parkering. Dock trodde han att jag skulle hinna föda både mitt tredje och fjärde barn innan kommunen fått tummen ur (jag väntar tvåan). Han hade massor av tips. Kunde rekommendera både en kiropraktor och en massör och ett center som jobbar med graviditetssmärta.
Han sa även att vi två nu har en deal han och jag. Jag har stafettpinnen. Direkt när jag känner att nu räcker det, nu orkar jag inte mer så skickar jag ett mejl så sjukskriver han mej. Precis så mycket som jag vill och tror att jag behöver. Han sa också att "du kommer att behöva bli sjukskriven ganska snart men vi kör så länge du orkar utan att du kraschar!" Jätteskönt! Jag slipper verkligen den oron!
Väldigt nöjd med mötet!
Mvh Miks