Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@miiiiiiia klädväg behöver man egentligen inte så mycket innan liten tittar ut men det är väldigt trevligt att handla till de små ;) Vi har lite bodysar, byxor, pyjamas, strumpor, hjälmmössor och nu även en praktiskt åkpåse istället för overall till bebisen.
Hur mycket man behöver av varje beror lite på vad man får för barn. En kräkbebis går det åt mer kläder till än en som inte kräks så mycket samt vad man har för tillgång till tvättmaskin. Så det är svårt att svara på men affären står kvar om man inser att kläderna inte räcker till :)

Vi kommer nog inte köpa så mycket kläder alls innan mini kommit. Vi har massa kläder efter dottern och mycket passar även en pojk :) Men vi tror båda att det blir en tös till så då har vi kläder länge ;) Det vi nog behöver köpa är någon fleeceoverall i 56 eller så eftersom mini föds på vintern.

Vi hade inte alls så mycket kläder kvar som vi trodde upptäckte vi. Tom min man blev förvånad över den minimala mängd som fanns kvar, trodde vi skulle ha gott om pyjamaser som exempel men en enda var sparad i 56 och ingen i 62. Jag måste ha gallrat hårt bland kläderna :o

Visst är det kul att handla @Appleflower , skulle kunna handla hela dagarna:o Körde lite inventering här hemma idag och vi hade bara en pyjamas i size liten, så det kanske man behöver nån mer, vi har ingen tvättmaskin i lägenheten heller så det kan ju vara skönt att slippa stå utan. Men man känner ju inte sin bebis än så man vet ju inte vem man möter, kan ju hoppas att man inte får en kräkbebis....

Vad jag vet är i alla fall att min lille är en jäkligt aktiv lite kille, han härjar hela dagarna...får aldrig bara ta det lugnt, det är alltid nån del av honom som "väcker" en..:cautious:

@miiiiiiia lite av en drog att handla barnkläder och jag har inte lugnat ner mig direkt med åren heller :angel: Roligt så länge det varar för till slut blir garderoben full och de ska gärna hinna använda det som köps också ;)

Har idag vart hos sjukgymnast pga smärta i rygg och sammandragningar. Höll på att börja grina när hon undersökte mig, har en väldigt besvärlig foglossning, beror säkert till stor del att mitt bäcken är snett sedan innan pga kortare ben.
Så har fått ett glidlakan till sängen och ska införskaffa mig ett bälte också.
Så.. En dag i taget och hoppas på sjukskrivning när jag ska få träffa en läkare nästa vecka. :(

Hon erbjöd mig TENS och vattengymnastik, någon som provat?

Jag har testat TENS för många år sen, inget som hjälpte mig eller föll mig i smaken. Det är ju att du får en smärta på ett annat ställe som gör att kroppen inte känner av den smärtan du har i kroppen, väldigt enkelt förklarat.
Vattengymnastik skulle jag absolut kunna tänka mig gå på! :)

Vilken vecka är du i nu?

@Appleflower visst är det en drog, finns ju såååå mycket fint :love: Men nu ska jag nog lugna ner mig tills han kommer och se vad vi saknar :)

@Sofie.S tens kan jag inte uttala mig om, men att vara i vatten är en himla skön känsla, jag ska definitivt börja på vattengympa, ska testa "vanlig" några gånger tänkte jag, gravid sakerna är ju så jäkla dyra...:mad: Men det kanske kan vara värt det när det närmar sig så man inte tar ut sig för mycket!

@Sofie.S Jag älskade TENSen förra gången. Jag levde ihop med min. Jag hade den sittandes på nästan hela tiden och satte på med jämna mellanrum. När jag gick omkring hade jag själva dosan i fickan eller i bh-n. TENSen var med mej hela vägen in till förlossningen. Klarade mej fram till epiduralen med dens hjälp.

Börja försiktigt och öka långsamt är mitt tips. Ge den en chans :)

Mvh Miks

Har ett dilemma. Vågar jag boka mig på ridkurs i mitten av oktober? :D Sist red jag till v 30 utan problem och hade kunnat rida längre också. Men nu är magen redan större än den var i den här veckan sist så jag är rädd att jag inte ska orka så det är värt det. Sen så kan ju foglossning och sån skit komma också. Slapp det sist så jag får väl hoppas jag slipper det nu också. Stämmer datumet jag räknar på nu så kommer jag ha precis gått in i v 22 när kursen är. Kanske är önsketänkande?

@ Toltmoppe nu blir jag nyfiken! Inte bara på din mage utan på alla andras med ;)
Jag har inte ens tänkt tanken att magen skulle kunna vara i vägen v22! Rider än så länge som vanligt, kommer upp utan pall men undviker långa lättridningspass i skogen ( kras och knak i lederna!).

Är i början av v20 och det syns bara i tighta kläder. Jag ser mest lite tjock ut.. och första mammabrallorna är inhandlade, eftersom knappknäppande blev svårt v.18.

Så hur har ni det med magarna?

@Sofie.S Jag hade svår foglossning (rullstol mot slutet och lovad igångsättning) och jag levde med min TENS! Den gjorde så jag kunde sova korta stunder iaf. Känslan när alla muskler liksom krampar för att det gör så ont i hela ryggslutet och så lägga mig i sängen med TENSen och smärtan sakta släpper, den var fantastisk ;)

Rekommenderar dig att iaf testa! Det tog ett tag för mig att få till det bra men så värt det!

@nagelbitarn Jag får kommentarer som "nu är det snart dags va?" Och när jag säger att det är tre månader kvar, då får jag höra vilken stor mage jag har :cool:
Har en väldigt stor och spetsig mage nu i v26 och kan bara drömma om hur det kännas att rida och springa..
Men, det syns fortfarande inte bakifrån att jag är gravid ;)

@nagelbitarn Ja alltså med dottern hade jag aldrig någon stor mage och den var verkligen inte i vägen i v 22. Men nu med andra barnet är den redan större, om än inte jättestor. Är ju vanligt att magen syns tidigare när man är omföderska så det behöver ju inte betyda att jag blir större bara för att den redan syns nu i v 15. Men det är ju inget jag kan veta nu så jag blir osäker på om jag vågar anmäla mig eller inte. Känner ju hon som har hand om det så jag kan ju förklara läget för henne och kolla om jag kan få hoppa av om det skulle skita sig av någon anledning. Tror väl egentligen inte att det största problemet kommer vara storleken på magen utan att jag inte ska orka. Magmusklerna är inte vad dom brukar som gravid. Red ju som sagt till v 30 sist så jag har erfarenhet av hur det kan kännas :) Och min nuvarande häst kräver en hel del ridning och det känns redan nu som kramp längst ner i magen och jag rider ett intensivt pass.

Nu har jag börjat handla lite, passar på när jag är hemma hos föräldrarna och hälsar på. Kläder är dyrare i Sverige men jag har fått för mej att kvaliten är bättre. Har dessutom hämtat mina och min brors kläder som vi hade, tycker det är kul att återanvända.

Längtar till den 17e när jag ska börja på mammaträning, behöver få hjälp med att stärka upp kroppen känner jag.
Förutom det onda jag dras med så mår jag riktigt bra nu, fast det känns fortfarande lite overkligt att det växer någon i min mage.

@nagelbitarn Ja alltså med dottern hade jag aldrig någon stor mage och den var verkligen inte i vägen i v 22. Men nu med andra barnet är den redan större, om än inte jättestor. Är ju vanligt att magen syns tidigare när man är omföderska så det behöver ju inte betyda att jag blir större bara för att den redan syns nu i v 15. Men det är ju inget jag kan veta nu så jag blir osäker på om jag vågar anmäla mig eller inte. Känner ju hon som har hand om det så jag kan ju förklara läget för henne och kolla om jag kan få hoppa av om det skulle skita sig av någon anledning. Tror väl egentligen inte att det största problemet kommer vara storleken på magen utan att jag inte ska orka. Magmusklerna är inte vad dom brukar som gravid. Red ju som sagt till v 30 sist så jag har erfarenhet av hur det kan kännas :) Och min nuvarande häst kräver en hel del ridning och det känns redan nu som kramp längst ner i magen och jag rider ett intensivt pass.

Jag hade nog vågat anmäla. Jag har också en ganska krävande häst och jag är anmäld till DM i dressyr på lördag. Jag går in i vecka 26 på fredag. Klassen är msv a så det är ju en ganska krävande klass dessutom. Jag väntar ju också andra barnet så magen är inte särskilt liten

Jag hade nog vågat anmäla. Jag har också en ganska krävande häst och jag är anmäld till DM i dressyr på lördag. Jag går in i vecka 26 på fredag. Klassen är msv a så det är ju en ganska krävande klass dessutom. Jag väntar ju också andra barnet så magen är inte särskilt liten

Låter bra! Då ska jag se om jag får barnvakt någon timme så kan jag anmäla till en lektion i alla fall. Berättar nog läget ändå för hon som har hand om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 848
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden