Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Appleflower dessa barn :)

Vår bm bara skrattade och sa att envisa barn kommer långt här i livet.
Hon fick alla sina mått men däremot blev det inga bra bilder. Men vår bm måste vara den bästa för vi fick en tid till nästa vecka igen för att få bättre kort :))

@Appleflower dessa barn :)

Vår bm bara skrattade och sa att envisa barn kommer långt här i livet.
Hon fick alla sina mått men däremot blev det inga bra bilder. Men vår bm måste vara den bästa för vi fick en tid till nästa vecka igen för att få bättre kort :))

Det var schysst! Eftersom det är en medicinskundersökning och bilder en bonus så var det verkligen jättesnällt :up: Vi fick bättre bilder denna gång än vid förra graviditeten men jag vet inte hur mycket en vecka samt moderkaka i framvägg vs bak gör :)

Inte min heller! :D
Han låg på mage eller vad man ska säga, alltså åt fel håll mot vad de önskar vid UL. ;) Sen när vi skulle kolla kön så fick hon kämpa en stund för att hitta något eftersom han hade navelsträngen mellan benen och vände på sig hela tiden! ^^
Till slut säger hon "Här dök det upp nått" och jag utbrister "DET ÄR EN POJKE!". På något sätt kändes det så rätt för ALLA i min närhet, varenda kollega, kompis osv har sagt att det är en tjej. Det är bara jag som sagt att det är en pojke. Magkänslan var helt riktig visade det sig! ^^

Jag fick en underbar närbild på näsa och mun! :love: Ser ut som han har sambons läppar! :D

Jag har idag handlat de första egna små kläderna till bebisen. Så små och gulliga, lite skillnad mot stora barnets kläder ;)
Känns lite fånigt att handla redan nu men jag kör lite med ursäkten att jag inte riktigt vet hur länge fogarna tillåter mig att gå :angel: Sen att jag dessutom har hunnit "specialbeställt" filt och snutte också behöver vi ju inte tala högt om :p

Sambon satte igång och lagade mat nyss, en fin älgstek hade vi i frysen, krydda så omsorgsfullt och in i ugnen, började diskutera på vilken grad den skulle tas ut för att bli sådär perfekt röd/rosa, men kom snabbt på sig att det är genomstekt dom gäller :D Ingen särbehandling här inte! :up:

Det är något jag längtar något fruktansvärt efter, en fin medium tillagad köttbit!
Något som ni särkilt saknar i matväg?

Mögelost och medium-rare/rare köttbit.... Jag gillar mitt kött nästan kallt inuti, om det är en tillräckligt bra bit.

Och ett fint glas rött till... åååååå....

Det jag saknar mest är medium rare oxfile med stilton sås och ett glas rött. Brie och stilton med kex och igen ett glas rött. Sen bressola och parma skinka och liknande. Och så pocherade ägg med lös gula att ha till en gammon stek. Känns som allt jag verkligen gillar är off limits så jag deppar lite ibland men det är helt klart värt det :love:
Fick ett otroligt sug efter kallrökt lax med philadelphia ost förra veckan, så min söta mamma var och köpte rökt och gravad lax och la i frysen förra veckan så jag skulle ha nu när jag är hemma och hälsar på. Ikväll blir det gravlaxtoast med pappas hemgjoda gravlaxsås och ett glas alkoholfritt vitt vin.

Klipper in från SLV
Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami – frys det i tre dygn innan du äter.

Maten gör mig inte så mycket faktiskt men det där glaset med rött i saknar jag. Ser framför mig hur jag ska få ta ett glas rött sen men vis av erfarenhet så vet jag att det där röda inte är så speciellt när jag väl får ta det ;)

Men finns det något alkoholfritt vin som är 0,0% som inte är bubbligt? Någon som har sett någonstans?

Maten gör mig inte så mycket faktiskt men det där glaset med rött i saknar jag. Ser framför mig hur jag ska få ta ett glas rött sen men vis av erfarenhet så vet jag att det där röda inte är så speciellt när jag väl får ta det ;)

Men finns det något alkoholfritt vin som är 0,0% som inte är bubbligt? Någon som har sett någonstans?

Testade de från systemet 0.5% Perquita är ett av mina favoriter annars med de va riktigt blaskigt, vet att de finns vin på ica maxi också

Jag saknar egentligen ingenting. Äter i princip aldrig något av det man "inte får äta" när jag är ogravid och dricker väldigt sällan alkohol så vad det gäller den biten är det a piece of cake. Sen äter jag dessvärre inte fet fisk alls utan håller till godo med omega 3, hoppas det duger för bebis.

Jag saknar heller inget speciellt. Möjligtvis att inte kunna hinka kaffe :angel: Försöker hålla mig till de där tre kopparna som dom rekomenderar. Vanligtvis dricker jag minst det dubbla när jag jobbar!

Red lektion i fredags, sprang en halvmil i lördags och har byggt tak med min man i helgen. Plus bus med dottern såklart! Passar på att vara aktiv så länge jag kan! Blir galen om jag inte får röra ordentligt på mig :) Magen går inte att dölja nu om jag inte har väldigt stora kläder. Bara väntar på att folk på jobbet ska fråga, men ingen har vågat än ;) Känner inte av graviditeten värst alls mer än extra trötthet (säkert en del pga mitt usla blod- och järnvärde). Hittills är det så himla likt hur det var med dottern! V15 nu (14+3). En månad till rul! Längtar!

Red lektion i fredags, sprang en halvmil i lördags och har byggt tak med min man i helgen. Plus bus med dottern såklart! Passar på att vara aktiv så länge jag kan!
Det gör du rätt i! :) Jag fick sluta springa i v. 15 för att jag började känna av fogarna/bäckenet men har sedan fortsatt med styrketräning, cykling/spinning och promenader. Min plan var att hålla på så länge det kändes bra. Det har det gjort hela tiden fram till nu, v. 37-38. Nu räcker inte orken till längre. Men jag är övertygad om att min träning både bidragit till att jag haft en hyfsat lätt graviditet (styrketräningen har bl.a. hållt min rygg i form och hjälpt mig sova bättre) och att jag kommer återhämta mig snabbare efter förlossningen. Jag vill verkligen rekommendera alla som kan att fortsätta träna.

Jag kan verkligen sakna ett glas rött till maten och en lagom stekt köttbit.. Samt mögelostmoch en spontan tapaskväll med massa goda skinkor och allt som hör till, det är inte riktigt samma sak när
man måste planera sånt i förtid...:down:

Jag var och simmade 500m häromdagen, simningen funkade kanon så det ska jag fortsätta med och även simma längre, men däremot promenaden dit och hem :yuck:, dit funkade okej men hemvägen var hemsk, får en hållkänsla från helvetet som inte släpper förrän jag sätter/lägger mig...

Mentalt har jag haft en riktigt breakdown i helgen, har mått riktigt dåligt och är skiträdd för vad som ska hända, tvivlat på mig själv och om jag verkligen kan ta hand om en annan människa när jag knappt orkar med mig själv till och från, känns som om depressionen som jag "frisk" ifrån i början på sommaren kommer tillbaka, ska prata med BM ovh se vad hon tycker...

Ang kläder har vi nog snart handlat klart, eller man hittar ju alltid nya fina saker :o
Har fyndat en hel del på rea :up:
Ska gå igenom det vi har och kolla vad som behöver mer, vad behöver man egentligen ha hemma innan liten kommer?

Jag saknar att kunna svepa ett stort glas kallt vatten utan att spy och att kunna äta så mycket lakrits jag vill. :angel:

Äter inte konstiga ostar, dricker inte vin och är föga intresserad av diverse skinkor i vanliga fall, så det rör mig inte så mycket. Däremot känns det lite som att illamåendet styr hela mitt liv vissa dagar, och det suger så jävla mycket.

Aaaw Blueberry :(. Jag har tyckt så synd om dig under tiden jag har smygläst här inne :(:(:(.

Men det borde ju släppa nu snart förhoppningsvis!

Själv mår jag bra men har lite omvänd viktnoja, jag vill också ha en mage som syns. Alla påpekar att jag är så liten, men jag känner ju själv att det är jättemycket mer som tar plats där nere, det är hårt och spänt till skillnad från mjukt, men det putar inte ut. Min navel har blivit större och grundare och jag kan inte sova bekvämt på magen längre. Och det är väldigt livat därinne emellanåt, kände förutom "fladdret" en riktig spark igår <3 <3 <3. Men som sagt, hade varit nice att få stoltsera med en liten "bula" som alla andra...

Aaaw Blueberry :(. Jag har tyckt så synd om dig under tiden jag har smygläst här inne :(:(:(.

Men det borde ju släppa nu snart förhoppningsvis!

Själv mår jag bra men har lite omvänd viktnoja, jag vill också ha en mage som syns. Alla påpekar att jag är så liten, men jag känner ju själv att det är jättemycket mer som tar plats där nere, det är hårt och spänt till skillnad från mjukt, men det putar inte ut. Min navel har blivit större och grundare och jag kan inte sova bekvämt på magen längre. Och det är väldigt livat därinne emellanåt, kände förutom "fladdret" en riktig spark igår <3 <3 <3. Men som sagt, hade varit nice att få stoltsera med en liten "bula" som alla andra...

Tack, jag älskar att få sympatier nu för tiden. :love: Det handlar väl om att jag har accepterat att det faktiskt ÄR synd om mig, skulle jag tro. Hellre sympatier än all jävla klämkäckhet jag möter. Blöh.

Angående magstorlek har jag beställt en behändig lite mage som håller sig liten och smidig.
Antar dock att den beställningen kommer att levereras till någon helt annan och att jag kommer att se ut som en planet lagom till jul... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 841
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar