Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min man jobbar kontorstider. Typ. Han reser en hel del. Har hela Sverige som arbetsplats. Ofta kommer han hem samma kväll. Är då borta mellan 05-23 beroende på vart han varit.

Även jag reser i mitt jobb så vi har ett fasligt pusslande :)
Det jag kan se som en fördel för er @Sofie.S är att ni kanske kommer slippa stressen sedan när även du börjar jobba. För oss är det stressigt att hinna dagistider med både hämtning och lämning. Lägg på att vi pendlar 2h var per dag. Suck!

Jag tror nätterna för din och bebis del mest kommer rulla på. Har ni haft en tung natt så kommer ju sambon hem och kan avlasta ett par timmar mitt på dagen.
Har vi en tung natt kommer maken vara borta hela dagen efter och är förhoppningsvis hemma vid ty 17:30. Det kommer jag ihåg var hemska dagar förra gången.

Behåll som ni har det idag röstar jag för :)

Mvh Miks

@Sofie.S hoppar in från vintertråden 13/14 :)

Min man jobbar mkt oregelbundna tider som han styr själv till viss del och i början var det otroligt skönt när han kunde vara hemma på dagtid till viss del.

Eftersom bebis åt varannan timme på natten blev det automatiskt jag som tog nätterna och det var mer värt för mig att kunna få avlastning någon timme mitt på dagen!

Precis fått veta att mannen har runt 40 semesterdagar att ta ut innan våren så då har jag ju hintat om att det är bra att ta ut dem runt januari där. ;)
Främst för att eftersom han ofta jobbar en bit hemifrån så blir det jättejobbigt om han är 30 mil bort och har ansvaret för 100 resenärer på ett tåg och inte bara kan lämna det hur som helst när förlossningen kommer igång!

Min sambo är narkosläkare så han jobbar dagtid samt 1-4 jourer i veckan där han jobbar 15-09. Oftast sover han inte mer än 1-2 timmar på natten och behöver såklart sova på dagen hemma.

Jag jobbar 3skift med varannan helg. Men jag går nog över på nattskift när han ska vara pappaledig, så vi hinner ses. Vi kommer båda gå ner i tid för det är jäkligt redan nu, ibland är vi aldrig lediga samtidigt eller så ska den ena sova.. .

Vi offrar helt klart pengar för tid framöver

Min sambo jobbar i regel 8-16.12 fast med flex så det kan variera lite. I januari kommer han ha jour var 5:E vecka ungefär och den är då dygnet runt, inget jag har ont av för de pengarna kompenserar inkomstbortfallet när jag är hemma. Han jobbade kontorstider när jag var hemma med sonen och det funkade fint tyckte jag. En dag hemma går väldigt fort.
Jag lägger mitt schema själv men vi har krav på oss när det måste vara bemannat vilket i regel brukar innebära en kväll till 18/vecka och ungefär en helgdag på 6 veckor. Vill jag kan jag jobba mer kväll/helg och vara ledig någon vardag osv.

Vi gillar att ha kvällar och helger ihop även om vardagarna är ganska fullspäckade med ridning, cykling, hundpromenader och allt annat som hör vardagen till.

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag går in i v 15 på fredag, vägde mig i morse och vågen stod på +2 kg. Rätt normalt känns det som :) Minns inte vad mycket jag gick så i början förra gången, vet bara vad vågen stannade på innan förlossningen.

Jag är i vecka 22 och har gått upp 2 kg. Lär bli lika glad för varje kg jag går upp för jag vill lägga på mig lite och behålla det efter grav då jag är så smal sen innan.

Jag var helt säker på att jag skulle gått upp mer för jag har ju inte mått illa alls och därför ätit som vanligt, ibland mer ;) Men jag rör mycket på mig och äter sällan onyttigheter så det gör väl sitt.

V 25 och vågen visar +13 kg. Jag fick smått panik och ångest så startade en "vikt tråd" här på föräldrar, visade sig att det var helt normal viktuppgång. Syns fortfarande inte bakifrån att jag är gravid :D

Så himla olika sånt här @Sofie.S :) Jag slutade på +17 kg i v 38, gick inte upp mer de två sista veckorna (dottern är född dagen före bf). Alla tyckte jag var liten och precis som du så syntes det inte bakifrån ens på förlossningsdagen :)

Ska bli väldigt intressant och se hur den här graviditeten blir jämfört med sist. Hittills är det väldigt lika, förutom att magen kanske är något större. Men det är ju vanligt för omföderskor.

V19 imorgon och ingen aning vad jag har för viktuppgång. +4 kg vid inskrivningen men det är ju 6 veckor sedan (eller är det 7 kanske?). I kroppen känns det inte som att jag ska ha gått upp något mer men magen växer ju och jag sväller lite i fingrarna så något kilo till är det säkert. Tänker inte väga mig heller förrän hos bm i v25.

Är i vecka 24 och har gått upp ca 3kg men just nu är jag inne i en riktig "hungerperiod" så det kanske sticket iväg nu vem vet. Gick upp 12kg förra graviditeten och det kändes väl helt okej tycker jag. Jag vill kunna rida länge så det hade ju vart skönt o inte svälla upp allt för mkt.

Är i vecka 24 och har gått upp ca 3kg men just nu är jag inne i en riktig "hungerperiod" så det kanske sticket iväg nu vem vet. Gick upp 12kg förra graviditeten och det kändes väl helt okej tycker jag. Jag vill kunna rida länge så det hade ju vart skönt o inte svälla upp allt för mkt.

Hoppas också att jag inte sväller för mycket för jag vill rida så länge som möjligt!

Är i vecka 15 och väger nog precis under min vanliga vikt (efter första graviditeten, som är typ 10 kg för mycket) nu. Har haft dålig aptit fram tills ungefär den här veckan.

@Blueberry
Förstår din klädångest. Tycker det är jobbigt varje dag jag ska gå till jobbet. Iaf för mig är den här fasen av graviditeten jobbig när jag mest känner mig småfet och inte ser gravid ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar