Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Miks
Tack för svaren! Ska trycka på att jag vill träffa en läkare snabbast möjligt eller en telefontid.
Anledningen till att jag blir så nojjig över sammandragningarna är att en arbetskompis nyligen blev sjukskriven pga sammandragningar. Men de var riktigt kraftiga, var risk att bebisen redan skulle komma i v 25. Men sätter ju grillar i huvudet på en annan..

@Miks
Tack för svaren! Ska trycka på att jag vill träffa en läkare snabbast möjligt eller en telefontid.
Anledningen till att jag blir så nojjig över sammandragningarna är att en arbetskompis nyligen blev sjukskriven pga sammandragningar. Men de var riktigt kraftiga, var risk att bebisen redan skulle komma i v 25. Men sätter ju grillar i huvudet på en annan..
Sammandragningar ska man lyssna på. Håller de i sig eller gör ont är det inte så bra. Men man kan ju ha lite sammandragningar då och då. Livmodern tränar ju inför maratonet ;)

Men jag vet. Är inte lätt att få ut griller ur huvudet när de väl börjat!

Mvh Miks

@Sofie.S och @Donnatello tack för era svar, känns så mycket bättre när jag fick gråta ut och prata med sambon, är en annan person nu och kan prata om framtiden med liten som innan tankarna tog över. Men det kanske kommer igen och det är nog inte så konstigt som det känns...

Ang folsyra sa min första BM att det är viktigast att äta innan graviditet och sen fram till ca v12, senare spelar det ingen roll. Jag äter inga tillskott förutom järn när jag kommer ihåg tabletterna, hade ett järn värde på 176 i torsdags så BM tyckte jag skulle fortsätta "glömma" emellanåt..:D

Ang könsroller så kommer vi klä vår son i vad vi känner för, vi har köpt väldigt mycket blandat och det vi tycker är fint, även om det är rosa och blommor, allt han "slipper" är väl klänningar och liknande...:p

Angående sjukskrivningsfrågan så blev jag sjukskriven förra gången pga stressrelaterad migrän, fick även en liten blödning i sambans med detta. Jag fick inse tillslut att jag inte orkade lika mycket som gravid...blev heltidssjukskriven från ca 2 månader innan bf. Så fort jag varit hemma och vilat några dagar var huvudvärken borta! Hoppas slippa detta denna gång för jag har inte alls samma livssituation nu som då så jag hoppas på att kunna jobba riktigt länge.

Annars så har jag fått för mig att prova på att sy ett babynest :D Det var någon annan i den här tråden som skulle göra det så jag blev sugen på att prova. Jag och min symaskin är inte alltid vänner, men prova kan vi göra :p Hade aldrig något bebynest till dottern, kände aldrig behov av det. Men denna gången kan det vara skönt att lägga bäbis i någon stadigt eftersom vi har dottern redan och ska vi sova alla fyra i samma säng ibland kan det passa bra med ett babynest har jag fått för mig :) Men jag vågar nog inte köpa några tyger och så förrän efter rul i början av oktober.

Jag har också fått för mig att jag ska försöka sy ett babynest, vi får väl dela med oss av våra resultat här sen..:D Min riskerar att bli färdig av min mamma, men försöka kan man ju alltid göra ;)

Jag har också fått för mig att jag ska försöka sy ett babynest, vi får väl dela med oss av våra resultat här sen..:D Min riskerar att bli färdig av min mamma, men försöka kan man ju alltid göra ;)

Haha ja det finns risk att jag och min symaskin blir riktiga ovänner så jag tar med tyghögen och drar till mamma istället :D Men jag ska försöka i alla fall haha!

0

Detta är babynestet jag har sytt. Måste sy en till så båda bebisarna får vars ett.

Näe.
Nu orkar jag inte må så här dåligt längre.
Jag har varit glad EN DAG sedan jag blev gravid.

Finns det någon form av antidepressiv medicin som är kompatibel med graviditet?
Vem skriver ut den?

Lämnade meddelande hos BM ang fogarna och smärta, hon ringde upp med en läkartid åt mig, känns så himla skönt att hon tog mig på allvar! 12 september ska jag träffa en läkare och kolla vad jag har för altenativ. Nu ska jag bara ringa chefen och förklara läget..

Ang. babynest, min kära mor som är en "sy gudinna" håller på att sy babynest och lapptäcken till både spjälsäng och barnvagn :)

Kul att vi är fler som ska prova på att sy babynest! :D Vi får som sagt lägga upp resultatet här sen! Hoppas september går fort och smärtfritt så vi får rul snart!

Som jag har förstått det är typ alla :).

Toppen!
Jag ringde barnmorskan och försökte föra en normal konversation, men efter två minuter var jag mer som Fontana di Trevi. Efter det grät jag nonstop i 25 minuter. Så himla svårt att erkänna att jag mår mycket sämre än jag vill... :(

Har fått läkartid på onsdag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 964
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar