Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis , det är så sant!
Jag kommer fixa allt i mjuka färger, grönt, blått. .sådant som sägs vara lugnande :P.
Men så förstår jag inte köphetsen kring bebisar, jag menar det de behöver är föräldrar, närhet och omvårdnad. .Inte ett designat sovrum och färgkoordinerade prylar.
Ni som redan har barn, är det inte roligare att fixa åt dem när de blivit större, fått intressen, favoritfärger etc? :)

Jag tycker att det alltid har varit kul att fixa åt våran son. Vi är väldigt närvarande föräldrar, trots att han fick ett ganska matchigt rum... Det är kul att ha fint omkring sig och det är jättekul att köpa grejer till sitt barn, även bebisgrejer.

Jaha, vad är det för fel med det då? Nä, nu känner jag mig väldigt stött.
Jag vill veta kön på mitt barn av den anledningen till att detta känns väldigt overkligt! På så sätt kan jag bearbeta det som komma ska eftersom mitt barn i magen blir någon!
Vi ska ha en pojke enligt UL och vi vägrar köpa blått, grönt, rött och vad allt det nu innebär. Är det omvända problemet?

Vi lever i 2014. Klart man använder sig av dagens teknik.
Man är inte en sämre förälder bara för att man kollar könet på barnet i förväg.

Hoppar in från Vårföräldrar 2015.

Tror att @lil-sis menar att det är märkligt med föräldrar som tar reda på könet bara för att kunna inreda/köpa kläder i en viss färg. :)

I övrigt håller jag med dig. Finns möjligheten för oss att ta reda på könet vill jag gärna göra det just för att det känns mer realistiskt för mig och att det blir lättare för mig att rent mentalt "knyta an" till barnet i magen, om du förstår hur jag menar. :)

Nä men lil-sis pekar väl på det störda i att shoppa könsindelat till småbarn? Inte att kolla könet rent generellt?

Men varför är det stört? Låt folk göra som de vill. Det finns värre saker i världen du kan lägga din ilska på!
Det finns en pojksida, en flicksida och en neutral sida. Vad är problemet?!
Det är klart att det finns flera delar av barnkläder - Vad skulle klädkedjorna annars tjäna pengar på?! Det är för att efterfrågan finns och folk vill köpa kläder med bilar på till pojkar, rosa och volanger till tjejer och vitt/beige/grått till de som inte vill ha blått eller rosa.

Men varför är det stört? Låt folk göra som de vill. Det finns värre saker i världen du kan lägga din ilska på!
Det finns en pojksida, en flicksida och en neutral sida. Vad är problemet?!
Det är klart att det finns flera delar av barnkläder - Vad skulle klädkedjorna annars tjäna pengar på?! Det är för att efterfrågan finns och folk vill köpa kläder med bilar på till pojkar, rosa och volanger till tjejer och vitt/beige/grått till de som inte vill ha blått eller rosa.

Jag tycker att det är fel att det redan innan barnen är födda ska fösas in i könsroller. Låt barn vara barn, innan puberteten ska de inte behöva vara det ena eller andra könet. Och oavsett så borde inte det ena eller andra könet vara förknippat med bilar/volanger, det är ännu mer fel. Klart det ska få finnas rosa barnkläder och barnkläder med bilar, men det behöver inte sitta etiketten "pojke" eller "flicka" på dessa.

Jag ser inga positiva effekter av det, bara negativa.

Och ja, jag och sambon kallar vår bulle i ugnen för hen.

PS: Jag tycker också att det är fel med kapitalism, men vi kan väl ta allt det här i en annan tråd istället för att förstöra gravid-tråden? : DS

Jag är inte intresserad av en diskussion av detta.
Du och jag tycker helt olika. Även om jag och min man valt neutrala färger till vårt blivande barn.

Jaha, vad är det för fel med det då? Nä, nu känner jag mig väldigt stött.
Jag vill veta kön på mitt barn av den anledningen till att detta känns väldigt overkligt! På så sätt kan jag bearbeta det som komma ska eftersom mitt barn i magen blir någon!
Vi ska ha en pojke enligt UL och vi vägrar köpa blått, grönt, rött och vad allt det nu innebär. Är det omvända problemet?

Vi lever i 2014. Klart man använder sig av dagens teknik.
Man är inte en sämre förälder bara för att man kollar könet på barnet i förväg.

Tagga ner lite.

Jag tom markerade vad jag menade och det verkade ha gått fram i de flesta fallen.

Men varför är det stört?

Inte särskilt tydligt att du inte vill diskutera när du ställer frågor till mig, nej. Varför fråga mig något/ta upp ämnet för diskussion, om du inte vill diskutera? Samt att det är ju inte en diskussion om båda tycker likadant, då är det bara nån sorts gemensamt ego-runk.

Whatevs, vi släpper det.

Är det någon här som blivit sjukskriven pga graviditeten? Har sökt gravidpenning men vet inte hur jag ska orka jobba ända till oktober. Har i stort sett gråtit sen fredags, känner mig som världens sämsta person som inte kan kontrollera alla känslor och hormoner. Är ledsen för att jag känner mig otillräcklig, har så himla ont i fogarna och att jag inget orkar..
Fick gå ner några procent men känner ändå att det inte går.
Ska ringa BM imorrn och kolla vad jag har för alternativ. Usch, allt känns jobbigt och motigt nu!

Är det någon här som blivit sjukskriven pga graviditeten? Har sökt gravidpenning men vet inte hur jag ska orka jobba ända till oktober. Har i stort sett gråtit sen fredags, känner mig som världens sämsta person som inte kan kontrollera alla känslor och hormoner. Är ledsen för att jag känner mig otillräcklig, har så himla ont i fogarna och att jag inget orkar..
Ska ringa BM imorrn och kolla vad jag har för alternativ. Usch, allt känns jobbigt och motigt nu!

Jag har blivit helt sjukskriven, nu först en månad och sen lär jag bli sjukskriven resten av graviditeten. Berätta för BM hur du känner både psykiskt och fysiskt. Säg att fogarna håller på att ta kål på dig och att du har ett fysiskt ansträngande jobb så hoppas jag att du åtminstone blir lite sjukskriven. Visst graviditet är ingen sjukdom men man kan få stora problem med det ändå. Hoppas du hamnat hon en bra och förstående BM och att du får bra hjälp!

Jag skulle ffa trycka på problemen med fogarna.

@lillajag och @lil-sis
Har en inbokad tid hos sjukgymnast 2 september också, hon pratade om vattengympa. Hoppas att vi kan komma fram till något då också.

Tycker att min BM verkar vettig! Hoppas verkligen att hon kan hjälpa mig.
Måste fråga henne om jag ska oroa mig över sammandragningarna som jag får, var små i början men nu börjar det nästan kännas obehagligt..

Jag vart sjukskriven förra graviditeten. Mycket pga foglossning men det var annat också som spelade in. Jag försökte verkligen in i det sista att jobba men till slut gick det inte mer. När läkaren sa att nu är det finito, det finns inget annat att göra så bröt jag ihop där och då. Kände mej verkligen misslyckad. Åkte en timme till jobbet och pratade med min pappa hela vägen. Jag gav honom ordern "prata om något annat så att jag inte grinar". När jag kom till jobbet bröt jag ihop igen, berättade, packade det viktigaste och åkte hem. Kom tillbaka nästa gång när sonen var 2 månader och packade iordning mitt skrivbord ordentligt.

Jag hade upprepad kontakt innan med läkaren som var kopplad till mvc. Jag fick Citodon utskrivet och det hjälpte men inte tillräckligt. I mitt sjukintyg till försäkringskassan stod det om bäckenbottenuppluckring, katastrofala järnvärden, sjunkande vikt samt ryggbesvär i någon bröstryggsgrej. Det tog bara ett par veckor så var allt godkänt men det var inga roliga veckor att vänta på beslut.

Ring mvc och fixa en läkartid omgående. Så länge kan du äta maxdos av alvedon, 2 åt gången så ofta det går. Tricket är att aldrig låta medicinen lämna kroppen. Jag hade schema för att hålla koll på vilka tider jag skulle ta nästa tablett. Att ha ont i detta fall gör inget bättre. Försök dämpa smärtan istället.

Mvh Miks

Måste fråga henne om jag ska oroa mig över sammandragningarna som jag får, var små i början men nu börjar det nästan kännas obehagligt..
Bara sammandragningar brukar vara helt ok. När det håller i sig länge eller gör ont är det kroppens sätt att säga ifrån. Då bör man ta det lugnt.
Berätta även för BM om sammandragningarna du får när du bokar läkartiden.

Ett tips, blir du erbjuden en tid någon vecka framåt så säg direkt att "jag tror inte att jag klarar att vänta så länge faktiskt, finns det möjlighet att få en telefontid?"

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 964
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 840
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar