Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går berättade vi förresten för "hela världen på Facebook", på det mest amerikanska pinterestviset av dem alla.
Haha. Min kompis fotografen och jag pratade om det en kväll för någon vecka sen, och efter att ha surfat runt ett varv så skrattade vi bara och sa att okej, vi kör all in!

10408984_10153114897888761_12061036905882267_n.jpg

Ujuj nu har det börjats, jag har outat mig på jobbet så nu kommer alla bebissugna och vill prata. Jag känner mig lite oförstående, jag har aldrig förstått grejen med allt bebis-gulli-gull, jag är jättenöjd över att ha en i magen men jag går liksom inte runt och tindrar med ögonen, det känns inte som något mirakel direkt. Har man sex utan skydd brukar det ju ofta bli barn? Haha.

Men det kanske är för att jag bara vetat om det så kort tid än, och inte mått särskilt dåligt. Det känns fortfarande ganska overkligt :).

Kan tipsa om en kanal på Youtube, det är en "gravid serie". Jag har valt att följa Sanna Bråding, hon börjar prata om sin graviditet i v 24. Sök på Sanna Bråding vecka för vecka. Sägs en hel del kloka saker :)

Vi har RUL om en månad, med tanke på min mage var det liksom lika bra att gå ut med nu.
Jag är däremot inte det minst orolig för bebisen eller graviditeten. Inte ett smack. Desto oroligare för mig själv, dock ;)

Vi har också rul om ca en månad. Är otroligt nojjig och orolig pga missfallet i våras. Kände inte alls på det här viset med dottern, är helt annorlunda den här gången även om själva graviditeten är mer eller mindre identisk hittills.

Ni som har barn sen innan, använde ni sjal? Vi hade bärsele till dottern som användes rätt flitigt. Men nu vill jag ha en sjal för att förhoppningsvis kunna amma i den. Känns som det kan vara smidigt att bära i sjal och eventuellt kunna mata samtidigt när man har ett barn sen innan som också kräver uppmärksamhet. Med dottern kunde jag sitta lugnt i soffan hur länge som helst och mata om jag så ville. Blir antagligen inte så denna gång även om dottern gärna sysselsätter sig själv:-)

Jag inser ju fördelen med att ha så pass många år mellan ettan och tvåan och det är ju att ettan är väldigt självständig. Förhoppningen är att jag kommer kunna amma i lugn och ro medan ettan fixar med sitt. Jag hoppas iofs att min man kan vara hemma mycket den första tiden när man antagligen ammar som mest så kan de två gå ut och kasta snöbollar på varandra ;)
Men som svar på din fråga @Toltmoppe nej jag hade ingen sjal förra gången men en bärsele men den var inte direkt lämplig att amma.

Hur många år blir det mellan era? @Appleflower Mellan våra blir det nästan 3 år. Tror nog jag också kommer kunna amma ifred rätt mycket men det hade vart perfekt med sjal som alternativ :) Fått för mig att sjal är bättre att bära i mot en sån sele vi har så då kanske jag kommer bära mer än sist och slippa ha ut vagnen varje gång.

Ni som har barn sen innan, använde ni sjal? Vi hade bärsele till dottern som användes rätt flitigt. Men nu vill jag ha en sjal för att förhoppningsvis kunna amma i den. Känns som det kan vara smidigt att bära i sjal och eventuellt kunna mata samtidigt när man har ett barn sen innan som också kräver uppmärksamhet. Med dottern kunde jag sitta lugnt i soffan hur länge som helst och mata om jag så ville. Blir antagligen inte så denna gång även om dottern gärna sysselsätter sig själv:-)
Vi hade sjal och bärsele. Använde sjal första tiden men ammade aldrig i den det hade mest känts bökigt tror jag. Sjalen byttes ganska snart ut mot sele då jag tyckte sjalen var mest krånglig att ta på sig och när han blev större kändes det som att jag skulle tappa honom lättare när jag bökade med den.

Ser så mysigt ut med sjal även om selen jag hade var väldigt ombonad så ser det inte lika mysigt ut.

Tycker också det ser mysigt ut! Och skulle den funka att amma i vore det ju perfekt. Har läst att en del tycker det funkar bra och en del inte får till snitsen. Men jag kommer nog köpa en i alla fall och prova, så får vi se om det är något att ha eller inte :)

Så var det efterlängtade ultraljudet gjort och en alldeles tillsynes frisk bebis uppenbarade sig på skärmen :love:
Blev som jag misstänkte flyttad en dag till 29/1 samt att moderkaka inte ligger i framvägg denna gång med tanke på hur tydligt och länge jag har känt sparkar. Idag är jag i v.18+0.

Åh vad underbart det känns att äntligen fått sett det lilla livet och allt verkar bra med den :love:

December

8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011)
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009)

Januari

2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
18/1- Pinnsky, 25 år, första barnet
28/1 - nagelbitarn, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari

7/2 - Amk, 27 år, första barnet
9/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet
20/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
27/2 - Toltmoppe, 25 år, andra barnet

December

Januari

28/1 - nagelbitarn, första barnet

Februari

Fixade listan lite bara! Nu borde den vara uppdaterad!

Mvh Miks

December

Januari

25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet

Februari

Såg att jag glömt ändra datum, har varit 25e sedan barnmorskebesöket i juli ..oops :)

December

Januari

26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet

Februari

Vi blev flyttade en vecka när vi var på RUL. Fick även veta att det är en liten envis pojk som ligger där inne. En pojk som inte alls ville göra som barnmorskan ville under ultraljudet :)

@Pinnsky vår bebis var inte heller ett dugg samarbetsvillig. Jag skrattade lite och bm suckade och tyckte att de flesta bebisar är väldigt dåliga på samarbete :D
Men bm fick sina mått och och vi fick några fina profilbilder till slut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 841
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar