Vinterföräldrar 2014/2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte släppa tanken på att om de hade satt igång henne tidigare kanske bebisen hade klarat sig. Har alla landsting en igångsättninsgräns på två veckor?

Jag hade också funderat på det, det blir mycket "tänk om"-tankar.

Har faktiskt ingen koll på när de kollar en i mitt landsting när man går över bf.

Herregud vad jag känner mig nere just nu, jag bara gråter.
En kompis som är i vecka början av vecka 42 (!) åkte in till förlossningen i går eftersom bebisen hade varit väldigt lugn under dagen. Just nu ligger hon och föder fram sitt döda barn. Det är så sorgligt att jag inte vet var jag ska ta vägen :cry: :crazy: :cry: :(

Fy vilken mardröm. Det måste vara något utav det allra värsta :( :(

Mitten av vecka 17 redan! Tycker tiden går rätt fort faktiskt :) Livet rullar på med jobb, familj och djur som vanligt. Gör väl mycket att jag inte känner av graviditeten mycket alls. Tog en springtur i skogen igår och det är riktigt brant uppför i vår skog. Ja det var skitjobbigt! Flåset är inte vad det var i våras :angel: Men så underbart skönt väder och helt ensam i skogen. Jag njöööt!

@Blueberry Fy så fruktansvärt tragiskt! Finns liksom inte så mycket att säga än att beklaga sorgen. Så otroligt ledsamt.

Vi har 3 familjer i vår närhet som råkat ut för liknande trauma. Familjen blir liksom inte densamma. Det kommer alltid saknas någon. Lika tragiskt varje gång.

Mvh Miks

Vi har tagit en veckas semester och placerat oss i Spanien, Marbella. 27-30 grader i luften och 27 grader i poolen. Vi har det toppen helt enkelt!

Vi är tre familjer i en stor villa med egen pool. Sonen har sina 3 kusiner med sig så det är fullt röj. Helt fantastiskt kul.

Lilla tjejen i magen hakar på (som om hon har något val ;)) och sköter sig där inne. Är vaken i omgångar under dagen och sover sött på natten. Hon gillar inte solen direkt på magen och buffar rätt ordentligt tills hon lagt sig till rätta utan att få solen i ögonen :)

Jag är lite nojig över maten. Hemma har jag en ganska laid back stil vad gäller maten men det känns inte riktigt lika tryggt här. Är helt enkelt lite töntigt försiktig men enligt mig är insatsen för hög. Jag käkar bananer och sköljer persikorna i flaskvatten :)

Mvh Miks

Är det någon här som börjat drömma mardrömmar o.O?

Min svärsyster varnade mig om att det kunde komma, men aldrig att jag trodde.... blod och mord och bebis hotad av en galning. Huvva.

Är det någon här som börjat drömma mardrömmar o.O?

Min svärsyster varnade mig om att det kunde komma, men aldrig att jag trodde.... blod och mord och bebis hotad av en galning. Huvva.

Jag har drömt mardrömmar ett tag. Vet inte när det började för det minns jag inte men säg att jag hållit på så här sedan början av augusti?

Tog du tablettformen?
Jag har ätit Niferex i säkert 3-4 veckor nu och tycker magen blir lite skum, inte att det känns utan mer bara märks vid toabesöken.

Jag har ätit niferex sen inskrivningen för snart 2 månader sen. 1 tablett varannan dag och 2 tabletter varannan dag. Har extremt dåligt järn och blodvärde. Åt niferex hela förra graviditeten också. Magen kan bli lite skum men tänker jag på vad jag äter och rör på mig så går det bra!

Finns det olika sorters Niferex eller är det den flytande formen och kapselformen (den som är tvåfärgad som man kan dela på om man inte kan svälja den)?

Finns det olika sorters Niferex eller är det den flytande formen och kapselformen (den som är tvåfärgad som man kan dela på om man inte kan svälja den)?
Jag får racermage av Niferex. Provat både tablettform, kapsel och flytande. Jag har provat andra sorter också. Även brustabletter. Jag tål tyvärr inget. Jag har till och med provat paltbröd i knäckeformat. Inte ens det funkade.

För mig kommer det troligtvis bli järninjektioner om några veckor. Jag hoppas slippa blodtransfusion.

Just magbesvär är ju väldigt vanligt när man tar järntillskott. De flesta får trög mage.

Mvh Miks

Ja, de flesta får trög mage, varför får inte jag det då? :p
Jag är ju blodgivare så är van att äta järntillskott men då har jag blivit trög...

Blä, vilket samtalsämne. :p

Jag fick inte trög mage av Niferex, jag fick bara lite... annorlunda avföring :o Kroppen tar ju inte upp allt järn utan rätt mycket följer med ut.

Jag vart bara illamående av Niferexen... När jag började äta dom kom illamåendet,och dom dagar jag glömde ta dom så mådde jag toppen. Kom så gott som precis en timme efter jag tog tabletten,höll i sig en-två timmar. Jag slutade ta dom,hade inget katastrofdåligt järnvärde,men BM tyckte jag borde ta dom för säkerhets skull,men i samband med henne så slutade jag med dom.

Mitt järnvärde har vart väldigt bra så jag käkar nån tablett då och då när jag kommer ihåg det...:)

Imorgon går vi in i v 29, nu känns det som om det går fort :nailbiting:. Eller de dagar mitt mående är som det ska känns det som om det går så långsamt, jag vill bara ha honom här nu, men när jag mår sämre känns det som om allt rusar på i ett jäkla tempo och jag hänger inte med...

Igår beställde vi barnvagn så nu börjar det kännas verkligt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 966
Senast: Thaliaste
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 860
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar