Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Problemet är att jag är en cheese-oholic så det är en jobbig tid framöver.

Fick åka hem igår efter att ha provat äta, kan inte säga att jag mår spec bra men skönt att få vara hemma med mon lilla vilding. Op om minst 6v så vi hinner planera och få hit en barnvakt så sambon slipper ta semester (mitt val, tycker han hellre kan ha semester när vi kan göra något roligt hela familjen)

Jag har inga problem med fet mat sen jag tog bort gallblåsan. :) Det är långt ifrån alla som måste äta "gallkost" bara för att man opererat bort blåsan, så du kan mycket väl få fortsätta med osten!

Jag har inga problem med fet mat sen jag tog bort gallblåsan. :) Det är långt ifrån alla som måste äta "gallkost" bara för att man opererat bort blåsan, så du kan mycket väl få fortsätta med osten!

Va bra, tror inte jag kan ge upp min ost. Ska köra diet tills det blir op nu så hoppas vi det funkar med vanlig mat sen

Va bra, tror inte jag kan ge upp min ost. Ska köra diet tills det blir op nu så hoppas vi det funkar med vanlig mat sen

Trycker de hårt med diet/gallkost i UK? Jag fick tips om saker som många mår bättre av att undvika, men på det stora hela var budskapet bara att jag skulle äta vad som funkade, det gick hur som helst inte att lösa problemet.

Trycker de hårt med diet/gallkost i UK? Jag fick tips om saker som många mår bättre av att undvika, men på det stora hela var budskapet bara att jag skulle äta vad som funkade, det gick hur som helst inte att lösa problemet.

Helt fettfritt sa dom, men läser man på lite så verkar inte det vara så bra heller. Jag är ju överviktig och att ta bort all fett kan tydligen också ge anfall.

Helt fettfritt sa dom, men läser man på lite så verkar inte det vara så bra heller. Jag är ju överviktig och att ta bort all fett kan tydligen också ge anfall.

Ja, det är vanligt att få gallstensanfall när man bantar, så det har du helt rätt i. Jag fick problem med gallblåsan när jag var kraftigt överviktig, sedan höll jag det någorlunda i schack i ett antal år men när jag hade gått ner över 30 kg small det till igen och då opererade jag bort skiten. Jag hade inte haft en fungerande gallblåsa på många år när den togs bort så jag märkte ungefär noll och ingen skillnad gällande vad jag kunde äta, blev bara av med alla anfall.

Mår du bättre nu @pudsey ? Mår man helt bra mellan anfallen eller har man ont däremellan också?

Här hemma har vi en liten kille med hög feber. Nu är den nere på 39,5 utan alvedon och vet inte riktigt hur jag ska göra. Behandla febern eller avvakta.
Vet inte om det är förkylning eller tredagars :confused:

Mår du bättre nu @pudsey ? Mår man helt bra mellan anfallen eller har man ont däremellan också?

Här hemma har vi en liten kille med hög feber. Nu är den nere på 39,5 utan alvedon och vet inte riktigt hur jag ska göra. Behandla febern eller avvakta.

Mår inte så jättebra, är matt i kroppen av inflamationen och har som ett tryck längst ner på bröstbenet och ut på sidorna.

A hade feber pch var dålig för en vecka sedan, feber och slö sen pang så var set fullt ös. Jag gav alvedon och ibumetin då hon va så påverkad av det, dessutom vägrade hon äta och dricka. Hoppas lillen kryar på sej fort

Mår inte så jättebra, är matt i kroppen av inflamationen och har som ett tryck längst ner på bröstbenet och ut på sidorna.

A hade feber pch var dålig för en vecka sedan, feber och slö sen pang så var set fullt ös. Jag gav alvedon och ibumetin då hon va så påverkad av det, dessutom vägrade hon äta och dricka. Hoppas lillen kryar på sej fort

Oj hoppas du får en op snart så du kan läka. Är det första gången du får det här?

Han äter lite banan och dricker vatten men är för övrigt slö. Tänker att febern gör ju sitt också och småbarn får ju högre feber än vi vuxna utan det eg är konstigt.

När jag har pratat med läkare säger de att febern i sig är ingen fara egentligen på små barn (om den inte blir farligt hög, över 41) däremot blir de ofta allmänpåverkade och slutar äta därför ska feber över 38 grader alltid behandlas. Mycket för att det tar längre tid att bli frisk om barnet inte äter och dricker.

Jag skulle gett maxdos av Ipren och däremellan alvedon för att slippa topparna! Hoppas han piggar på sig!

Mvh Miks

När jag har pratat med läkare säger de att febern i sig är ingen fara egentligen på små barn (om den inte blir farligt hög, över 41) däremot blir de ofta allmänpåverkade och slutar äta därför ska feber över 38 grader alltid behandlas. Mycket för att det tar längre tid att bli frisk om barnet inte äter och dricker.

Jag skulle gett maxdos av Ipren och däremellan alvedon för att slippa topparna! Hoppas han piggar på sig!

Mvh Miks

Idag har han under dagen legat på 39,5 utan febernedsättande och ätit, druckit bra trots påverkat allmäntillstånd :bow: nu innan nattning fick han dock alvedon för att få lite lugn i sömnen. Kanske hade gått bra utan alvedonen också men sömn känns viktigt att han kan sova bra.

Ipren är inget vi har hemma, jag gillar inte biverkningslistan. Kanske påverkad av att jag själv inte ens kan ta en tablett med ibuprofen utan att magen ballar ur och jag spyr.

Idag har han under dagen legat på 39,5 utan febernedsättande och ätit, druckit bra trots påverkat allmäntillstånd :bow: nu innan nattning fick han dock alvedon för att få lite lugn i sömnen. Kanske hade gått bra utan alvedonen också men sömn känns viktigt att han kan sova bra.

Ipren är inget vi har hemma, jag gillar inte biverkningslistan. Kanske påverkad av att jag själv inte ens kan ta en tablett med ibuprofen utan att magen ballar ur och jag spyr.
Så länge det håller sej så borde det vara ganska ok!

Vi har inte märkt några biverkningar av Ipren på varken stora N eller lilla C. Med alvedon kan vi få ner febern en halv grad i bästa fall. Med Ipren kan vi få ner febern med 2,5 grad ungefär. Men då har jag barn som får hög feber när de väl får feber. 42,0 har stora N toppat på. Lilla C har än så länge bara haft 41,2 när det varit som värst.

Hoppas din lilla kille piggar på sej! Och att ni får sova i natt!

Mvh Miks

Får man klaga på att liten sover för mycket? Sov 19-9.25 (fick flaska av pappa före 7) och somnade 12 och sover än alltså 17h senaste dygnet. Pigg och glad och äter, bra för mamman som ska vila men känn som hon sover för mycket nästan. Hon är ju väldigt aktiv och utvecklas massor så hon behöver väl ta igen sej.

Får man klaga på att liten sover för mycket? Sov 19-9.25 (fick flaska av pappa före 7) och somnade 12 och sover än alltså 17h senaste dygnet. Pigg och glad och äter, bra för mamman som ska vila men känn som hon sover för mycket nästan. Hon är ju väldigt aktiv och utvecklas massor så hon behöver väl ta igen sej.
Vi skämtar om att stora N sov sig igenom sina första 6 månader. Faktum är att det nästan är sant. Han sov mellan 18-20h per dygn. Han sov middag tills han var 4. Även nu kan han lätt sova en stund på dan och sen somna vid vanlig tid, dvs 19:30, på kvällen. Han är 6,5 år.

Vissa barn sover mer än andra. Så länge hon utvecklas, äter och är pigg när hon väl är vaken så är det lugnt!

Mvh Miks

Det där med att sova mycket tar jag tillbaka, här hemma har vi nu en envis dam som tyckte midnatt var en bra tid att kliva upp och som vägrat somna om :banghead:

Det där med att sova mycket tar jag tillbaka, här hemma har vi nu en envis dam som tyckte midnatt var en bra tid att kliva upp och som vägrat somna om :banghead:
Usch! Lider med dig mitt barn kan ju också få för sig att vakna mitt i natten och ligga vaken men peppar peppar så somnar han om efter 2h men en upphackad natt känns dagen efter.

Usch! Lider med dig mitt barn kan ju också få för sig att vakna mitt i natten och ligga vaken men peppar peppar så somnar han om efter 2h men en upphackad natt känns dagen efter.

Hoppades hon kunde ta lite sovmorgon men inte då vaknade 7, somnade inte förän efter 3 så det blir en rolig dag idag :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 229
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18