Jack fick smaka vattenmelon i morse och det var nog det godaste han nånsin ätit! Ungen blev helt tokig ju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.
Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.
Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.
Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?
Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...
Jag köpte grötpulver och blandade sedan gröten med fruktpuré. Sonen slukade det.
Fick han det som kvällsmat också?
/Drömmer ljuva drömmar om sömn när jag väl sover
Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.
Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.
Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.
Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?
Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...
@Blueberry det finns gröt på klämmis om du vill prova om det går ner
Klämpåsarna från USA kom i dag!
Här ska testas!
Jag köpte risgröt från Hipp, ska prova att ge honom lite i kväll. Frågan är hur jag ska göra med amningen? Brösten lär ju vilja ammade, så ska jag amma honom lite före eller efter?
Jag tror inte du behöver vara jätterädd för sockret i klämpåsarna. Barn är ju programmerade från start att leva på socker och fett. Bröstmjölken är ju typ flytande socker.Blöööh, jag behöver input.
Jag köpte risgröt från Hipp, ska prova att ge honom lite i kväll.
Jag har fått höra och läst på många sidor att man ska undvika att ge risprodukter till små barn eftersom ris alltid kan innehålla en del arsenik.
Ville bara inflika det!