Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
+ cirkus
ja jag vill gärna amma också, för hans skull. Har suttit och tänkt en hel del på hur man ska göra om man tex är i stallet. Jag vet inte riktigt hur dom tänker när dom säger helamma till 100%. Det skulle i princip innebära att jag aldrig kan gå ut. Iochmed att det är så mkt förberedelse inför varje amningstillfälle så kan jag inte bara slänga fram tutten och amma. Måste sitta rätt för att avlasta min rygg, måste ha amningskudde och även tålamod så sonen får göra det i lugn och ro för att det ska funka. Då går det inte riktigt att "ta det i farten" om man är ngnstans. Andra kanske har lättare för det, för våran del funkar det inte lika lätt. När dom på BVC sa att om du vill amma så måste du göra det till 100% så kände jag bara, jaha, jag kommer inte kunna ta mig från huset på väldigt länge. För jag vill ju amma honom också.
Vi har gett ur kopp dom tillfällen han fått ersättning. Detta endast pga att jag kämpat med att han ska få sugreflexen till bröstet (som nu börjat fungera bra), så jag har inte vågat testa flaska ännu (längre fram kan jag testa dock) men denna kombination har iaf gjort att han kunnat göra både delarna just nu.
Tack för era svar, det är faktiskt lättare att få höra andras erfarenheter!