Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
Problemet har varit att det är överfullt idag, de har fått ringa in extrapersonal och det har varit stressigt hela dagen. Även när vi ringt på personal så sticker de bara in huvudet och säger att de ska kolla läget och återkomma. Sedan tar det lång tid innan de hinner göra det, och då menar jag inte att det tar fem min utan ofta över en timma...
Efter 7 timmar fick vi äntligen träffa liten
Han ligger med cpap och mår ganska bra efter omständigheterna. Fick inte hålla då men har gjort det nu på kvällen, så skönt att få lite kontakt!! Han är såklart finast i världen!
Ett exempel på hur dagen har varit är när vi på neo får veta att jag borde ha börjat pumpa inom 6 timmar efter förlossningen. Då har det redan gått 7 och när vi frågar på förlossningen säger de att bb får sköta det. Problemet var bara att det tog nästan 8 timmar efter fl innan de hade plats för oss där. Väl på bb frågar vi om pump och bm bara rycker på axlarna och svarar att det finns bara en pump och då får jag väl slåss med övriga om den...
Nattskiftet gick på strax efter och de har varit jättebra däremot
fick pumpa ur lite för att försöka få igång mjölken och ska fortsätta imorgon.
Jag fattar att det kan vara superstressigt och att mina frågor inte alls är akuta i sammanhanget men att inte få veta hur ens bebis mår på flera timmar och mest känna sig ensam och bortglömd har inte varit så kul.
Nu är det sova som gäller så hoppas vi att jag blir utskriven från bb imorgon och kan flytta över till neo istället så vi får vara på samma avdelning iaf