Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Åh, hoppas du slipper bli sjuk!!

Fick utbetalningabesked från fk idag om att de godkänt min sjukskrivning fram till bf så det är fantastiskt skönt! :)

Har även gjort glukosbelastning idag med bra resultat. Äckligt var det men framförallt så sjukt tråkigt att sitta i väntrummet på mvc i 2 timmar. Tur att svtplay finns! :)

Nämnde att det kliar så fick lämna blodprov för det med när jag ändå var där och fastande. Hoppas kunna få svar redan imorgon när jag ska träffa bm men osäkert om det skulle hinnas med.

Överlag en bra dag!

Skönt med bra dagar när man får ha lite flyt! :)

BM-besök idag, allt ser fortsatt bra ut. Bäbis ligger långt ner men är något ruckbar fortfarande! Det var INTE skönt dock när hon skulle känna hur han låg, man är ju lite öm om magen nu så att säga O_o

Måste fråga er som har varit med förr

Jag har ikväll en molande/strålande känsla i nedre delen av magen. Tänk mensvärk men inte särskilt ont, mer väldigt obehagligt. Magen är inte hård. Känner ett väldigt tryck neråt och det känns som om jag ska kissa på mig.

Det ilar/strålar med jämna mellanrum ut i ljumskar/underliv på ett otroligt obehagligt sätt. Har ju också mycket problem med framfogen men det här är en helt annan känsla, den kommer från bebismagen så att säga.

Funderar på om bebis håller på att böka ner sig ordentligt och att det är såhär det känns?

Har ju inte varit med förr, men precis så har jag känt de senaste veckorna! O bäbis har sjunkit mer och mer för varje kontroll, så det är mycket möjligt att det beror på det :)
Är ju i v39+4 idag o var lite ruckbar vid kontroll, och trycket och ilningarna är inte att leka med :p

Då bestämmer jag att det är det han håller på med och att det betyder att han tänker flytta ut några veckor innan beräknat :p

Det bökas mindre här idag, men det känns fortfarande.

Har varit hos bm idag och alla värden är bra, har nästan bättre järnvärden nu som gravid än innan vilket är förvånande.

Mindre bra är att det som jag trodde var att bebis vänt sig inte riktigt var det jag hoppades på. Visserligen är han på väg att snurra ner med huvudet från tvärläget men han är inte runt än utan bedömningen är fortfarande snedläge och rörlig. Dessutom trodde bm att som han ligger nu så kommer han komma med ansiktet först vilket inte heller känns jättekul när jag läser på nätet...

Måste kännas lite nervöst...vad är planen nu då, kommer de göra nåt försök att hjälpa bäbis rätt?

Här tilltar molvärken. Inget "krampaktigt" som går att klocka på nåt sätt, men ondare gör det! Ingen propp som gått heller, så söndagens bf lär ju passeras :meh:

Jag märkte ingen slempropp eller dylikt när jag fick sonen. Jag fick värkar på natten, åkte in på förmiddagen fick stanna och vattnet gick vid 16-tiden. Sonen föddes tjugo i sju på kvällen. :)

Nä, jag vet att proppen inte behöver gå, eller ja att man märker den, men man känner ju desperat efter tecken nu :p

Planen är att vänta 2 veckor till och om han då fortfarande inte lagt sig rätt så får vi gå vidare utifrån det. Lät som man börjar med ul för att säkerställa exakt hur han ligger och sedan göra en plan. Jag känner spontant att om det finns en ökad risk för komplikationer vid vaginal födsel kommer jag nog vilja snittas. Föredrar såklart vaginalt men inte om det på några sätt innebär ökade risker!

Det måste vara segt att bara gå runt och ha lite känningar men inget som sätter igång. Skulle ju kunna få kännas lätt och bra fram tills det faktiskt är dags tycker jag!

Okej, ja det känns ju som en vettig plan, håller alla tummar och tår att bäbis bestämmer sig för att lägga sig tillrätta ordentligt! Annars hade jag nog tänkt som dig angående att snittas, självklart vill man ju att allt ska va normalt och att man kan få föda vaginalt, men inte om det är medvetna större risker inblandat! Men som sagt håller vi tummarna :)

Ja, jag har ju inte ens passerat bf men börjar känna frustration, beror nog mycket på att årsskiftet var en sån enorm milstolpe :D

Kl

Nu börjar man landa i vardagen. Livet har fått en annan mening och lyckan är obeskrivlig! Detta lilla underverk, hur mycket känslor kan man ha för en annan människa? Otroligt :love:

Förlossningen då:
Söndagen den 29/12 klockan 03:40 gick jag upp på toaletten för att kissa. I samband med detta kommer blod och en redig slempropp. I samband med detta började även värkarna att ta fart och det blev både en och två duschar fram till 06:00 då jag väckte sambon. Berättade att det startat och försökte sedan sova lite.

Att sova visade sig omöjligt, gick upp och värmde riskudde ( ett underbart hjälpmedel) och tog 2 alvedon. Ringde även förlossningen och berättade att det startat men att vi inte kommer in ännu. Timmarna gick och det blev intensivare och intensivare, vid 15:00 stod jag lutad över bordet och va övertygad om att min rygg skulle gå av. Vi bestämde oss då för att åka in, fullt övertygade om att vi skulle bli hemskickade men ville ändå se hur långt gången jag va.

Sagt och gjort, 15:15 va jag inne och de tog ctg som visade starka/regelbundna värkar. Inre undersökning visade att jag va öppen hela 8cm(!). Det va ingen snack om saken, det skulle bli bebis. Jag bytte om och fick gå in i en förlossningssal. Klockan 17:00 gick vattnet och jag va helt öppen.

Bebisen mådde bra och jag likaså, dock hade min livmoder jobbat så hårt att den började bli uttröttad = kortare och sämre värkarbete. Runt 18:30 sattes värkstimulerande dropp in och jag kunde börja krysta ordentligt. Det va det häftigaste jag varit med om, ont som satan men tilläggas bör att jag i inte tagit eller tog någon smärtlindring alls.

Det gick dock trögt och jag vidgade mig inte tillräckligt smidigt, detta fick lillemans hjärtljud att gå ner för mycket så 20:25 togs beslutet för klipp och 20:33 va han ute :love:

Jag hade världens bästa förlossning, är otroligt nöjd och även om jag nog sa 100 gånger under krystningsskedet att jag 1. Ville hem 2. Aldrig mer ska ha barn och 3. Stoppa in den igen jag orkar inte så ser jag fram emot framtida förlossningar.
Kroppen är så häftig som klarar av detta :love:

Så 23:30 va vi på bb och 15:00 den 30/12 åkte vi hem. Idag har vi varit på 2a läkarkontrollen och allting va ua :) Är världens lyckligaste mamma.

Nu njuter vi och hejar på er andra :)

Här tilltar molvärken. Inget "krampaktigt" som går att klocka på nåt sätt, men ondare gör det! Ingen propp som gått heller, så söndagens bf lär ju passeras :meh:

Proppen kan dessutom återbildas sa de till mig när jag ringde in efter att min gått. För mig tog det en vecka från det proppen lossnade till sonen var född.

Jag har också haft ont i ljumskar/nedre delen av magen. Haft en riktig skitnatt där magen liksom inte velat ligga på något sätt i sängen. Bullat upp med täcke under den och legat på båda sidor, rygg funkar inte. Varit kruttorr i munnen, haft sammandragningar och sprungit och kissat minst en gång per timma. Fifan. Men min ska ju stannan inne i 6 veckor till om det går som beräknat.

Men vilka snabba förlossningar folk har! Jag blir avundsjuk. Jag hade bara en massa pinvärkar i över ett dygn innan jag fick värkstimulerande och den underbara ryggbedövningen.

Jag sa ingenting. Jag brölade :D
(Kan tillägga att jag inte tyckte att själva krystningen gjorde ont. Var förmodligen lite för inne i mig själv för att tänka på det just då. Plus att jag och lustgasmasken hade ett intimt förhållande med varandra.)

Nu börjar man ju följa tråden med spänning för nu kommer det väl ett gäng snart :D

Idag vecka 39 för min del.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 790
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka