Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Hur vet man att det börjar närma sig förlossning igentligen (ja nu tänkte jag inte på vattnet eller slemproppen då) för jag har i 3 dagar haft enormt mycket sammandragningar. Har haft sammandragningar hela tiden i flera veckor men dessa tre dagar så mycket så jag kan inte ens gå omkring i huset hemma och det har inte alls varit några problem innan. Det trycker jättemycket i hela magen, både upptill och ibland nertill och bebis är extra livlig i magen dessa dagar, jag känner hur den trycker neråt och känner mycket rörelser just nedanför naveln. Har förutom detta ett väldigt tryck i ländryggen. Kissar ännu mer än vanligt och har yrsel och lite huvudvärk :( Är detta tecken på att det kan börja närma sig? Har även varit extra sötsugen dessa dagar.

Jag hoppas INTE jag går över tiden för jag står bannemej inte ut en dag till snart. 1½ timme kvar till nya året,,,,det kommer iof kännas som en lättnad ;)

Ja det låter ju onekligen som att det förbereds för fullt därinne om inte annat :D skämt åsido, trodde inte det skulle kännas så tungt nu på slutet, har ändå i stort sett fått må ganska bra större delen av graviditeten. Ville inte riktigt tro på alla som försökt pränta in hur jobbigt det är de sista veckorna, men lite rätt får man ändå tyvärr lov att ge dom :meh:

Det känns iaf konstigt i kroppen, en slags rastlöshet. Konstig feeling. Jag får lite halvpanik samtidigt, för jag känner att jag måste städa klart huset :p

Känner igen det där med rastlösheten, trots att man är sjukt trött så kryper det lite kroppen! Men bara för att man tycker att nu är det fritt fram att komma så kommer man väl gå över tiden, såklart :meh:
Men jag har städat mig nöjd ivarjefall :p

Hur vet man att det börjar närma sig förlossning igentligen (ja nu tänkte jag inte på vattnet eller slemproppen då) för jag har i 3 dagar haft enormt mycket sammandragningar. Har haft sammandragningar hela tiden i flera veckor men dessa tre dagar så mycket så jag kan inte ens gå omkring i huset hemma och det har inte alls varit några problem innan. Det trycker jättemycket i hela magen, både upptill och ibland nertill och bebis är extra livlig i magen dessa dagar, jag känner hur den trycker neråt och känner mycket rörelser just nedanför naveln. Har förutom detta ett väldigt tryck i ländryggen. Kissar ännu mer än vanligt och har yrsel och lite huvudvärk :( Är detta tecken på att det kan börja närma sig? Har även varit extra sötsugen dessa dagar.

Jag hoppas INTE jag går över tiden för jag står bannemej inte ut en dag till snart. 1½ timme kvar till nya året,,,,det kommer iof kännas som en lättnad ;)

Förlossningar kan börja på så många olika sätt. Jag hade i ett par veckor starka smärtor i underlivet innan förlossningen startade på riktigt. Vet att jag kände på mig att det inte var på gång. När det väl började mola i ljumsktrakten som menssmärtor så visste jag att nu har det startat. Men så gör det inte för alla. Min mamma t ex hade aldrig några smärtor. Nej, jag skämtar inte. Hon kände aldrig en värk. Men hon tyckte inte att det var trevligt vid en av sina förlossningar då barnets huvud fick bromsas så hon inte sprack så mycket, det hade gjort väldigt ont. Och sen ett akut kejsarsnitt med efterföljande feber var visst heller inte så kul. Mamma blev igångsatt med mig och efterföljande syster medan tvillingarna bestämde själva när de skulle ut. Hon fick en blödning och åkte in.

Jag kissar mycket oftare nu än tidigare. Om det beror på att sammandragningarna trycker på och jag blir kissnödig av det eller om jag får sammandragningar av full blåsa vet jag inte.

En del svullnar/mognar i ansiktet. Näsan kan bli lite större och läpparna fylligare säger de som tror de vet. Nåt sånt märkte jag inte av på mig själv.

Senast ändrad:

Väldigt mycket av det där känner jag igen och vet inte om jag ska hoppas på att det betyder förlossning snart eller inte, har ju 7 veckor kvar. Tycker det vore bra för bebis såklart att stanna inne ett tag till men är så trött på det här!
Inatt har jag varit uppe med ca 1,5 timmes mellanrum och kissat, kombinerat med bebis som lever om värre än någonsin. Strålar/ilar ner i blygdbenet när bebis rör sig, otroligt obehaglig känsla!

Kombinerat med yrsel, klåda, andfåddhet, foglossningar och allmän trötthet vill jag bara att det ska ta slut nu!

Jag har visst blivit mobbad av min egen mutter. Lillasyster har packat BB-väska och tvättat upp bebiskläder och hon ska ju ha 3/2. Mamma hade sagt till henne att hon trodde att jag inte ens börjat tänka på det. Men vaffan, det är ju långt kvar till den 16/2 när jag ska ha. Och skulle det bli tidigare ja då får vi väl lösa det. Sambon kan väl tvätta upp nåt lite snabbt om jag skulle ligga på BB lite tidigare med en bebis.;)

Nåja, jag SKA plocka fram kläder till ungen. Har så fruktansvärt mycket kläder att sortera inne i snedgarderoben, första barnet kräktes a la exorcisten och man tvättade nästan sönder kläderna. Behöver kolla om det är något som ska slängas eller sparas. Dessutom har jag fått en hel del begagnade kläder som ännu är lite stora för storebror här och de ligger och tar upp plats så jag inte kommer in längst in i garderoben till bebiskläderna.

Funderar på om jag inte äter farligt mycket sött. Har varit helt galen sista tiden i kakor och hemkört godis. Har halsbränna även på dagen nu. Jättekul ...

Skärpning AKå!!!!

:D

Trodde inte att ansiktet skulle pluffsa till sig så dant, ibland är det så att läpparna har svårt att hänga med när jag pratar, haha! Men det är bara dom o näsan som svullnar upp, ser ganska komiskt ut :p

O nu har man gått över det där årsskiftet och helt plötsligt så har man en annan känsla, istället för "stanna inne!!" så har det snabbt gått över till "kom ut nu!!". Typ. Är ju lite läskigt samtidigt att känna så! O_o

Kollade i listan med vräkningsdatum men hittade inte dig. När skulle du ha?

Edit: såg nu att det var den 5:e du skulle ha. Gissar på januari.

Listan med vräkningsdatum. ;)

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)flicka född 19/12
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Jajemen, på söndag ska det vara dags! känns otroligt overkligt, men så sjukt spännande :D

De nedre regionerna gör ordentligt ont idag, att resa sig upp ur soffan är ingen barnlek, sambon glor med stora ögon åt mina ljud varje gång jag måste upp O_o men mer "tecken" på att nåt ska va på g har jag inte, så lär väl gå över tiden nu

Idag har det känts lite lugnare, gissningsvis även mina nerver eftersom vi tog oss över årskiftet ;) men ändock mycket tryck och det är inga bekanta känslor riktigt utan ngt nytt som jag känt senaste dagarna. Ja vi får se.

Är riktigt trött på att vara gravid iallafall, nu börjar tom benen svullna lite och det har jag inte märkt av innan. Har lite kramp i vaderna.

tömkörde en häst idag, kort pass, men det kändes ju ganska tufft :-p man står mest stilla iof. men sammandragningar....

*kl*

Verkar vara många som har diverse smärtor och krämpor i denna tråden?
När jag var gravid med dottern så hade jag inga som helst bekymmer med någonting, det enda var att jag gick upp 25kg.
Men denna graviditeten.. Puh!! Bara gått upp 8kg, V38+1 idag. Men så mycket mer bekymmer och smärtor jag har/haft!
Längtar till bebisen tittar ut så man kan bli människa igen. Tur att jag har fortfarande har sömnen i behåll, annars hade djävulen i mig tagit över totalt :P
Min stackars make sköter allt i princip och skämmer bort mig dagligen med massage, även om han nu börjar knorra lite över det.

Jag mår jättebra förutom att jag avskyr att vara tjock :meh:
Med sonen gick jag upp 30kg och nu närmar jag mig 18kg (34+1) så förhoppningsvis går jag inte upp riktigt lika mycket.

KL

Bra början på de nya året, NOT. Magsjukan hittade hit inatt och sambon är helt utslagen och dottern får inte behålla nånting.
Springer runt som en tok och torkar spyor efter dottern och servar sambon med de han vill ha.
Inte bättre att jag inte kunnat sova mer än 3tim inatt för bakre fogen gör så förbannat ont att jag inte kan ligga ner på sidan för då strålar de i hela ryggen. Ligger jag på rygg en längre stund börjar jag må illa och få svårt att andas, så har fått halvligga på mage.

Håller tummarna nu att jag slipper bli magsjuk, har aldrig vart de tidigare i hela mitt liv, men med min otur så blir ja säkert de nu bara för att ja är gravid ;)

Men fy, era arma stackare! Hemska sjukdom, håller tummar o tår att du slipper den :crazy: min kusin fick en liten flicka i november, två dagar innan bf insjuknar hennes två barn och man i magsjuka, hon blev lagom nervös! Klarade sig dock o flickan höll sig inne några dagar extra :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka