Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Heja heja, hoppas allt går lätt och smidigt och att ni båda mår bra!!!!

Då är ju jag nästa, oj oj. Nu ser det ut som att vi kan klara oss in i 2014. 2 dagar kvar...

Dagen mest osmidiga gravida olycka kan jag bidra med idag!

Skulle luta mig framåt för att sätta i en kontakt i väggen. Glömde dock att jag är lite mer framtung än vanligt och lyckas tappa balansen så jag far med huvudet först rakt in i väggen :o

Första tanken = tur att jag är ensam hemma så ingen såg :p

Aj fan rent ut sagt. Men kanske svårt att sluta skratta? Jag har lyckats lägga mig i badkaret och PRECIS klarat att ta mig upp. Den känslan var inte kul. Mest pga foglossning och trasig höft men även pga jag då blev baktung. Så aldrig mer bad innan bebis!!

Sen missar jag ofta att magen inte går att dra in och fastnar i kläm när jag ska förbi saker... Senast nu mellan köksbord och tvättställning.

Jag är sjukt glas över vår toalett som är handikappanpassad. Skitsmidigt med sånt där handtag för att ta sig upp. Även som ickegravid. :D

Då är ju jag nästa, oj oj. Nu ser det ut som att vi kan klara oss in i 2014. 2 dagar kvar...

Jag har bf den 5e, så jag kan hinna före :D

Fick hem en febrig sambo från jobbet idag, vore lagom om man gick och blev sjuk nu, har klarat mig hela graviditeten liksom :meh:

Gjorde inte så ont som tur var, stod lite för nära väggen för att få upp någon riktig fart. Skrattade mest :p

Annars gör jag som du mest hela tiden, glömmer att magen inte går att dra in. Fastnar, går in i saker eller har ner dem är klassiker här hemma. Har lyckats välta en blomkruka när jag skulle titta ut genom fönstret och glömde magen ;)

Senaste veckorna, men framförallt dagarna, har jag upplevt att magen gör ordentligt ont och det känns som om bebisen försöker trycka ut valfri kroppsdel (oftast huvudet) genom magen. Det är ingen riktig sammandragning utan bara spänt och så kan man ju se huvudet utifrån. Någon mer än jag som upplever detta? Antar att det bara är att stå ut?

vet exakt. det trycker ovanför naveln på mig till vänster...ibland upp mot bröstet. Det är.rumpan som trycker. magen kan se helt spetsig ut. värst är det när man ska sova men även då man går och dylikt. jag har.enormt ont på nätterna nu rent allmänt. går nog inte en natt utan att man snyftar :/

Skönt att det är fler som upplever samma sak öven om det naturligtvis inte är skönt för dig! Det är verkligen hemskt när man inte får sova!

I mitt fall är det som sagt huvudet som känns, på samma ställe som för dig. Eftersom han fortfarande ligger på tvären kan han ibland få till rumpan på motsatt sida. Då står magen verkligen åt alla håll, med en stor knöl på varje sida naveln och en grop i mitten... ser inte klokt ut!

Funderar på när han tänkte ta och vända sig, är i v 33 så borde hända snart hoppas jag!

och du är säker på att din inte vänt sig? :) jag har också på höger sida. rumpan åt vänster, fötterna åt höger säger BM :)

Han har legat såhär de senaste veckorna, bla när vi var hos bm senast. Jag kan känna huvudet till vänster, ryggen neråt och så rumpan till höger. Ibland sjunker rumpan ner lite och då sparkar han på höger sida, väldigt långt ner. Det känns inte fysiskt möjligt att sparka på ställena han gör om rumpan skulle ligga upp till vänster :D

Känner man på magen så är den tom längst ner :p

Jag kan verkligen inte känna sånt jag :) trodde faktiskt min hade huvudet uppe när BM förklarade att det var rumpan :o BM känner huvudet där nere men jag känner ingenting hur mycket jag än känner efter. Jag känner hela tiden trycket ovanför naveln till vänster och sparkarna på höger midja mot revbenen. Så min ligger som ett stort L i magen.

det är skitsvårt att känna! Jag har hela tiden trott att det är rumpan jag känner där uppe tills bm förklarade att det var huvudet :p

Just eftersom jag kan känna ryggen som ligger i en böj neråt så känner jag mig ganska säker på att huvudet inte är nedåt. Hoppas dock att han tänker vända sig snart, har han inte gjort det om två veckor blir det vändningsförsök om jag ska tro det bm sa sist

Ja, jag har ju några fler veckor kvar än du :) Bm sa att om bebis inte vänt sig i v 35 får man börja planera vändningsförsök som oftast görs i v 37.

Undrar också hur det går? :)

Själv har jag haft sammandragningar HELA dagen, gör så oooont. Magen är stenhård, verkligen stenhård hela tiden. Varit så i flera veckor, men det brukar släppa en stund på dagen, men inte idag. Känner mig trött och snurrig i huvudet av att ha så ont hela tiden :( Kan inte gå alls, magen bara drar ihop sig. Fy vad jobbigt detta är. *gnäller*

Den 29/12 kl 20:33 föddes vår prins. 3800g och 52 lång. Vi mår bra om än något mörbultade (jag) och uppdaterar så fort jag kan/orkar. Är så lycklig så det finns inte ord att beskriva med, hemma är vi nu iaf och njuter.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka