Sv: Vinterföräldrar 2013/2014
Jag har knappt kunnat sova på vänster sida, förrens nu de senaste dagarna. Dock är fortfarande högra sidan bäst att sova på, fasligt krångligt att vända sig i sängen nu. Sover gör jag nästan hela nätterna somnar allt mellan 22-01 och vaknar mellan 7:30-9:30
*kl*
V38+0, har hittills gått upp ca 8kg väldigt skillnad mot 25kg som jag gick upp med dottern. Nu börjar jag lägga på mig en hel del vatten i händer och fötter, skall in på en extra koll för gallsyra för mina händer och fötter kliar en hel del. Bebis har fixerat sig, växer och härjar.. Ibland tror jag att den försöker köra ut ena armen eller något, känns det som iallafall. Märks att den har fixerat sig och sjunkit ner, för jag är konstant hungrig och kan nu äta hur mycket som helst, sen har tröttheten kommit tillbaka.. Blä!
Efter midnatt så får den gärna kika ut, men inte innan. Knipa som alla säger till mig, hur lätt är det då när de väl bär av?
Dottern är född 12 dagar innan BF, 2 ½ timme från vattnet gick till hon var ute. Barnmorskan sa till mig flera gånger igår att jag skall åka in vid minsta lilla ihållande värk eller sammandragning, hon verkar vara mer nojig än jag över hur fort det kan komma att gå, men de kan ju lika gärna ta hur lång tid som helst också..
Har ni andra packat era BB väskor? Vad har ni packat? Nästan klar med min, funderar bara på vad som är bra att ha med mer.