Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Åh grattis till er :love: Ser fram emot din förlossningsberättelse sen när du orkar/har tid att skriva den. Hoppas ni får ett mysigt nyår med er prins! :)

Åh, jättestort grattis!! Skönt att allt gick bra och ser fram mot att få höra mer när ni landat lite :)

Här tror jag faktiskt att bebis vände sig inatt! Vaknade med en mage som är dubbelt så stor på ena sidan där en stenhård bula känns. Bulan är precis där huvudet brukar vara men är mycket större än vanligt så tänker att det måste vara rumpan. Ska till bm om några dagar, vi får se vad han säger :)

Grattis!!

själv har jag haft en mardrömsnatt :( gör så ont i mage och ländrygg och börjar komma trycksmärtor. Har en fråga till er som varit gravida förut...nu sista dagarna är jag ännu oftare kissnödig (ja det är väl vanligt) och det gör inte ont att kissa eller så, men vilket enormt tryck det blir i kroppen, främst ryggen, när man kissat. Är det vanligt i slutet?

Har ju lite samma angående kisseriet, inget svar men lika frågande? O_o att vakna på natten med en "full" blåsa är ju inte att leka med!
Däremot så sover jag helt okej däremellan, har inte haft det så jobbigt med smärtor som du har haft det, är väldigt tacksam för det, måste va utmattande!

Man blir extremt trött, jag förstår inte hur jag ska ha energi kvar till en förlossning. Är verkligen helt utmattad av att ha ont hela tiden. Men precis som du så när jag väl somnat, så sover jag bra, tills jag vaknar av att måste gå på toaletten.

Jag har samma med kissandet som du.

Sover också bra när jag väl somnat men har så mycket krypningar i benen på kvällarna att det verkligen inte går att sova! Gäller att lyckas somna innan jag blir för trött, går jag över en viss trötthetsgräns blir det outhärdligt!

Vaknar och är kissnödig gör jag väl två gånger per natt, som tur är går det hyfsat att somna om efteråt. Det gör bara så satans ont att komma ur sängen och gå till toaletten. Har tidigare haft mest problem med bakfogarna men nu är det framfogen som spökar, att sära på benen är liksom inte att tänka på :p

Våra symptom låter ganska lika med andra ord. Brukar också gå upp ca 2 ggr per natt. Oftast runt 4 tiden och sedan vid 6 tiden. Lite beroende på när man lägger sig dock. Brukar inte somna förräns vid 01. (omöjligt att somna)

Det låter väldigt lika! Är också väldigt täppt i näsan framåt morgonen så tar nässpray när jag varit uppe och kissat för att kunna somna om. Kan stå ut med att vara täppt dagtid och då är det inte heller så farligt men när jag legat hela natten är jag supertäppt och jag kan verkligen inte somna när jag är täppt.

Hur gör ni andra, försöker ni tänka på vilken sida ni sover på? Finns rekommendationer om att sova på vänster sida, gör ni det?

Det är nästan komiskt hur lika vi har det i månt o mycket :p har precis samma med mina fogar, har varit så himla jobbigt med bakfogarna men nu har det flyttat fram! Känns som det ska slitas sönder ibland när man inte tänker sig för hur man rör sig :o
Jag sover nog lika mycket på båda sidor, ligger så som det känns bekvämt för stunden :)

Och jag har det också som er, vilket gäng vi är!

MEN det ser ut som att jag kan knipa till 2014, så nu önskar jag er alla ett GOTT NYTT ÅR! Om nu inte bebis kommer ut ikväll som värsta nyårsraketen, men bara jag fått servera min mat som jag slitit med så är det väl ok! :D

Jag har sovit på vänster sida nästan hela graviditeten. Mest pga att det känns som han varit på höger sidan så det blivit för obekvämt att ligga åt höger. På rygg kan jag bara ligga ca 10 min åt gången för sedan värker ländryggen. (eller ger sammandragningar i magen!) Så på vänster sida med uppdragna knän och kudde mellan benen har varit det klassiska. Dock börjar jag få väldigt ont i höften på vänster sidan (blivit nötande antar jag) så jag har börjat sova lite på höger sida nu pga av det.

Gott nytt år på er alla!
(och ja...knip knip säger ALLA till en idag...haha, lättare sagt än gjort kanske om det vill sig...)

Jag har knappt kunnat sova på vänster sida, förrens nu de senaste dagarna. Dock är fortfarande högra sidan bäst att sova på, fasligt krångligt att vända sig i sängen nu. Sover gör jag nästan hela nätterna somnar allt mellan 22-01 och vaknar mellan 7:30-9:30 :D

*kl*
V38+0, har hittills gått upp ca 8kg väldigt skillnad mot 25kg som jag gick upp med dottern. Nu börjar jag lägga på mig en hel del vatten i händer och fötter, skall in på en extra koll för gallsyra för mina händer och fötter kliar en hel del. Bebis har fixerat sig, växer och härjar.. Ibland tror jag att den försöker köra ut ena armen eller något, känns det som iallafall. Märks att den har fixerat sig och sjunkit ner, för jag är konstant hungrig och kan nu äta hur mycket som helst, sen har tröttheten kommit tillbaka.. Blä!

Efter midnatt så får den gärna kika ut, men inte innan. Knipa som alla säger till mig, hur lätt är det då när de väl bär av?
Dottern är född 12 dagar innan BF, 2 ½ timme från vattnet gick till hon var ute. Barnmorskan sa till mig flera gånger igår att jag skall åka in vid minsta lilla ihållande värk eller sammandragning, hon verkar vara mer nojig än jag över hur fort det kan komma att gå, men de kan ju lika gärna ta hur lång tid som helst också.. :p

Har ni andra packat era BB väskor? Vad har ni packat? Nästan klar med min, funderar bara på vad som är bra att ha med mer.

Knipa? Det är väl bara att ställa sig på huvudet med benen i kors? :p

Vad är gallsyra? Mina händer kliar också, har ett område som en femkrona i varje handflata som kliar konstant.

Jag har inte packat BB-väska än eftersom jag har 7 veckor kvar men har iaf tvättat alla bebiskläder och bestämt vilka av de som får följa med till BB. Tänkte väl ta och packa väskan om några veckor :)

Ja men ungefär så, sy igen där nere kanske?? :p
Det var roligt dom första gångerna när man fick höra att "jamen du får väl knipa" men nu blir jag mer irriterad och förbannad för jag hör det konstant :p
Hade lite små panik om bebis bestämde sig för att kika ut redan efter jul, eftersom både min och makens familj befann sig 40mil resp 137mil bort. Lite jobbigt om det satt igång då med 5 hundar hemma, dottern finns det alltid någon som kan ta.

Jag fick inget bra svar på det egentligen, googlat lite. De tar ett blodprov som påvisar halten av gallsyra, har man högt (över 40 tror jag) så gör de inga åtgärder, men har man över det så kan man få medicin mot det som sänker detta och klådan skall tydligen minskas. Finns dom som blivit igångsatta pga höga värden oxå. I korta drag om jag begripit det hela rätt.

Har aldrig hört talas om det men efter en snabb googling verkar det ju vara något att ta upp med bm när jag ska dit om några dagar :)

De hade inte jag heller hört talas om, förrens jag var igår på kontroll och tog upp att mina händer och fötter svullnar mycket och kliar. Innan jag nämnde kliandet så var det ingen fara men när jag nämnde kliandet så tyckte hon att det blev en annan femma och då skulle detta provet tas.
På fastande mage, tur att jag fick tid kl 08 på morgonen..

Läste på 1177 att om man har klåda (som inte bara sitter på magen, då är det tydligen ingen fara) så ska man kontakta sin bm nästkommande vardag. Ska dit på torsdag och göra glukosbelastning, och sedan till bm för ordinarie besök på fredag, ska kolla med dem på torsdag om de vill ta provet på fredag

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka