Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Korta och ganska svaga förvärkar. Va först osäker på om det ens va vattnet men måste vara det. Kommer i ingångar och ser inte ut som flytningar. Försöker sova nu men är stört omöjligt! :p

Försök sova (vet att de inte är de lättaste ;) ), men du behöver all extra energi du kan få innan värkarna drar igång ordentligt.
Har du vart in och kontrollerat om det var vattnet som börjat läcka? Har inte hundra koll, men tror man blir ingångsatt inom några dagar om de är vattnet?

Flyttar med BF-listan så vi kan hålla koll :)

December
12 december - Gravinda (första barnet, pojke)
27 december - *gotlandsrusset* (första barnet troligtvis en pojk)

Januari
6 jan - Majkem (andra barnet)
14 - Linduzz (andra barnet)
16 - CurlySue (andra barnet)flicka född 19/12
18 - Dressyrteamet (första barnet)
30 - BlueBays (andra barnet, har en dotter född mars -11) - Flicka enl. RUL

Februari
3- lillasnuttan- andra barnet
11- Fadeaway (andra barnet har en son född i juni 12) - flicka enligt RUL
16- A-K.Eng- andra barnet
17 - Dalatjej - andra barnet, har en son född i januari -11) - pojke enl. RUL
22 - Mirtai - första barnet, pojke enl RUL

Mars
4 - saint__anger - andra barnet (har en flicka född jan -13)

Känns det frustrerande att det klingat av eller hoppas du fortfarande på efter årsskiftet? :)

Jag har mer som en konstant ganska jobbig molvärk i nedre magen, att lyfta på benen o vända sig i sängen är rena döden O_o så jag vet inte, tror väl kanske inte att det är värkar av nåt slag, kanske någon som borrar ner sig lite trevligt bara :sneaky:

Jag vet inte vad jag vill/tycker/känner angående december vs januari. Klart att det är fördelar med januari som inte finns i december men samtidigt kommer det knappast påverka hur vi känner för barnet.

Så dom du beskriver de har jag haft senaste veckan. Riktigt ont stundtals men bara när jag rört mig. Nu är det mer sammandragningar + ont.

Saint_anger: ska äta lite och sen gå och lägga mig. Inget mer ont eller "vatten" däremot en liten boxare i magen som inte är still. Trött efter att ha varit vaken i natt med. Så blir en lugn dag idag :)

Har du pratat med dem på förlossningen? Vad säger de? Jag började ju läcka fostervatten på torsdagen och blev igångsatt på lördagen med förra varnet. Periodvis väldigt blött men inte hela tiden...

Nej har inte gjort det. Känns onödigt när det inte kommer mer? Vet ändå vad dom kommer säga (mamma bm). Ska se om jag kan samla upp lite först och ha så dom kan kolla om det är vatten eller ej. För det vill dem att man gör. Eller ja det har dom sagt till mina två vänner som fått nyligen att dom ska göra iaf :)

Min slempropp gick på söndagen med sonen, därefter fick jag som mycket rikliga vattniga flytningar (eller om det var läckage av vatten..). Ringde in till förlossningen men de trodde inte på vatten. Fortsatte att komma lite då och då i flera dagar. På torsdagen gick verkligen vattnet, det gick inte att ta miste på, ett hav o duschen som jag sprang till...
Fostervatten luktar ju inte hallon precis, mer som (ursäkta uttrycket) riktigt gammal, unken sperma...
Ring ändå in till förlossningen, det skadar aldrig..

*kl

Är det vanligt att det gör ONT att vara kissnödig såhär mot slutet? Gör inte ont när jag kissar eller om blåsan är tom, men blir jag nödig så gör det så ont att jag har svårt att gå :cautious:

Tänker på dej och varje gång jag loggar in på buke hoppas jag på att fler ska ha fått sina bäbisar (känner mej lite ensam) ;)

Kl.
Tar tillbaka att mina boobs blitt bomber... precis som det var med sonen så försvinner min mjölk dramatiskt efter att jag kommit hem från sjukhuset... hon suger på bra men får inte i sig mer än 5-10ml så resterande 40-60ml får hon i sond fortfarande. (Har massa urpumpad mjölk)
Testade flaska precis och hon var så nöjd och belåten.
Ska verkligen försöka få igång mjölkmaskinerna igen men denna gången tänker jag inte köra i flera veckor utan resultat.
Alla sa att det var bara att pumpa pumpa pumpa...
Jag gjorde det i flera veckor innan jag gav upp.

Den gången kännde man sig värdelös som mamma när man inte kunde amma sitt barn.
Mådde så dåligt och skämdes över att jag gav ersättning.

det känns bättre denna gången iaf om det nu blir ersättning för sonen mår ju bra :)

Snabb uppdatering :
Blod + slempropp släppt 04. Nu riktigt onda värkar som inte går över med hjälp av Alvedon/dusch. J*vlar vilket tryck det är i sammandragningarna. Blir nog bebis idag/ natt.

Oj ja nu verkar det vara på riktigt!! Stort lycka till och uppdatera gärna så ofta du orkar :p

Spännande :) Min förra förlossning startade med att slemproppen släppte och sen kom värkarna ca 5-6 tim senare. Hur regelbundna är värkarna nu? Har du läckt nå mer fostervatten?

Åh låt tiden gå snabbare, vill också föda ( haha så kommer de nog inte låta när värkarna sätter igång ;))

Jag vill dö under varje värk nu, så allt är som det ska vara här :p Dock kommer de inte tillräckligt tätt för att jag ska vilja åka in än. Ont gör de men för "sällan" om man nu kan uttrycka sig så :eek:

Håller tummarna för att allt ska gå bra och smidigt för er idag! :)

Vad säger de på förlossningen?

Låter som allt är som det ska :D det är tur att man får den finaste av belöningar, när man har så ont att man vill dö menar jag O_o:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka