Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Allt lugnt, jätteskönt. Nu önskar jag mig två saker av tomten. Först en frisk bebis och sen att den inte vill komma ut förrens efter imorgon kväll! Men det första är viktigast! :D

God jul till er alla!!

Vad skönt att det såg bra ut! :)

Här är allt bra, fogarna krånglar som vanligt men börjar vänja mig vid att vara långsam och handikappad... Mindre skönt är att bebis så fort jag sätter mig bekvämt (dvs allt där jag inte sitter spikrak i ryggen) sparkar mig jättehårt på samma punkt. Gjorde så ont tidigare att jag högt utbrast AJ! när mannen och jag satt i soffan varpå mannen for upp och bad så mycket om ursäkt, och undrade vad han hade gjort :p

God jul allesammans :)

Jag och sofie firar julafton här inne på neo medans sambon har åkt hem till sonen.
Jag saknar min lilla plutt hemma :cry: har inte träffat honom sen i onsdags förra veckan. .

Mina fogar är fortfarande skit! Värst på natten när det är matdags för stumpan.
Fick idag förlossnings "protokollet?" Såg att hon kom ut på 7MINUTER efter att krystvärkarna kom igång.

När det gäller bh så har jag utan byglar men alla är försmå nu.. de har förvandlats till värsta bomberna!

7 minuter? Det måste varit rekord? :-)

Hur stor är hon nu? Hur mkt klarar hon själv? Hoppas ni hade en fin julafton och jag förstår att du lider av att inte få träffa sonen. Jag är så glad att jag fick fira julen med dottern, nu får bebis i magen komma när den vill. Fritt fram, gärna idag!

Igårkväll hade jag lite mensvärk ett par timmar (eller om det heter molvärk när man är gravid?) men inget mer spännande än så, 11 dagar till BF...

knapplån

Hur sover ni på nätterna nu? jag får enorm värk varje natt, nätterna känns helt olidliga. Kan i princip bara ligga på vänstersidan (vilket nöter på höften mkt!) och vänder jag mig till ryggen så får jag massor av sammandragningar och kramper. Det börjar tom svårt att komma upp från sängen pga detta nu. Ligger och skriker varje natt för det gör så jäkla ont i magen vid minsta rörelse. Ngn som har det likadant? Bättre på dagen när man rör på sig.

Jag har väldigt ont nattetid också men i ljumskarna :( vet inte vad det är! Jobbigt är det iaf så vet hur du har det!

Kl
2 dagar kvar till BF, känns konstigt :eek: 7 dagar kvar på året och händer mycket med kroppen nu det känns :(

tråkigt att du har ont, men ändå skönt att veta att man inte är ensam om det. man blir ju så nervös av en förlossning när nätterna är så hemska....:meh:

Mensvärk/molvärk har jag också med jämna mellanrum, jag har trott det är växtvärk.

Ont på nätterna har jag också. Vaknar av att det värker i höften och måste vända på mig vilket är en plåga. Den som säger att man bara ska njuta av att vara gravid kan aldrig ha haft foglossning ;)

Fick bodybutter i julklapp av mannen så nu kan han smörja in magen varje kväll. Vi har gjort det med vanlig lotion innan men han hade läst att bodybutter var bättre så då köpte han det. Så otroligt skönt att få magen insmord och lite lätt masserad! Ffa när magen är spänd och krampar, efter några minuter kan jag riktigt känna hur magen slappnar av :)

Yippy!! :D vi kom nyss hem :banana: har neo i hemmet nu ist :-)

7 minuter? Det måste varit rekord? :-)

Hur stor är hon nu? Hur mkt klarar hon själv?.

Japp tre/fyra krystvärkar sen ploppa hon ut.
Hon väger fortfarande runt 2400 men imorses låg hon under..
Hon orkar ca varannat mål på bröstet och sondas resten.

det hjälper tyvärr inte, jag får ont av att barnet flyttar sig i magen, han trycker upp lååååångt upp i bröstkorgen och trycker ut rumpan (=ömt)...foglossningen har jag lärt mig att leva med även på natten (med hjälp av kuddar)

Du får vräka honom om en vecka :D

(Jag kan liksom inte ens föreställa mig hur det känns!)

Så länge jag går över till 2014 är jag glad. 5/1 är smärtgräns men blir inte igångsatt innan 10/1 vilket är en evighet haha. Känns dock lite nervöst nu, har liksom vant mig vid att bebisen är i magen och känns lite skrämmande att den snart kommer ut. Underbart men skrämmande :)

Känns dock lite nervöst nu, har liksom vant mig vid att bebisen är i magen och känns lite skrämmande att den snart kommer ut. Underbart men skrämmande :)

Kunde inte hålla med dig mer! :p
Har ju bf den 5:e, skulle passa väldigt bra om han skulle behaga hålla sig inne tills dess! Har dock inga känningar än som jag tror tyder på att nåt är på g, är ju konstant tryck neråt nu och trött som aldrig förr är man, men ingen slempropp eller onda sammandragningar än ivarjefall :nailbiting::D

med andra ord så är alla här nervösa som tusan innan december är slut? :D klassiskt att man vill klara årskiftet. Kommer ihåg alla klasskompisar som hatade att fylla år i nov/dec...speciellt när man kunde börja gå ut vid 18 års ålder. min sambo fyller i dec och han säger att jag måste knipa till jan...*haha* men blir det så blir det ju innan :)

Kunde inte hålla med dig mer! :p
Har ju bf den 5:e, skulle passa väldigt bra om han skulle behaga hålla sig inne tills dess! Har dock inga känningar än som jag tror tyder på att nåt är på g, är ju konstant tryck neråt nu och trött som aldrig förr är man, men ingen slempropp eller onda sammandragningar än ivarjefall :nailbiting::D

Samma här, gör inte många knop på dagarna nu. Försöker undvika allt som är ansträngande nu :)

Kl
Åh vad jag avskyr ordet knipa!!! Som om det vore fysiskt möjligt att hålla inne en bebis :mad::banghead: Ta det lugnt okey, men knipa? Ska jag sy igen härligheten också kanske? :meh:

4 dagar kvar iaf sen ska jag försöka vräka bebisen! Eller ja, om jag vågar :p

Kl

Insåg idag att jag troligen inte bara kommer ha bebis hemma i vår utan också mannens barn... De två yngsta går i förskola och då blir det tydligen 15-timmar för dem trots att jag inte är vårdnadshavare. Känner mig som världens hemskaste men jag vill verkligen inte!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka