Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Ja herregud, hur många gånger har man inte hört att man ska knipa nu!? Brukar mest skratta med och säga att det nog är lättare att hålla benen i kors :meh: men ja, man börjar bli lite less, även om man själv också önskade att man kunde styra över det, men nu är det ju inte så :D

Har kännt en skarp mensvärk i ryggen nu ikväll och de kryper i kroppen och känner lätt tryck neråt. Men känner inga onda sammandragningar /förvärkar över magen iaf.
Minns inte hur de kändes förra gången, men hoppas inte de är på g än bara! Skulle kännas konstigt om bebis föds samma år som dottern :p
Vecka 32 nu, så de är lite väl tidigt för bebis att titta ut nu tkr jag!

Vad go du är :) Blir många inloggningar på Buke nu, man är nyfiken hur det går för alla. Snart borde det börja komma ut bebisar.

Kl

Insåg idag att jag troligen inte bara kommer ha bebis hemma i vår utan också mannens barn... De två yngsta går i förskola och då blir det tydligen 15-timmar för dem trots att jag inte är vårdnadshavare. Känner mig som världens hemskaste men jag vill verkligen inte!

Kolla upp det där ordentligt. För det ska inte spela någon roll om du är hemma då du INTE är vårdnadshavare och barnen ska få gå de tiderna vårdnadshavarna jobbar. Däremot så brukar dom vara otroligt kinkiga på de, och vill gärna att dom barnen oxå är hemma och smita undan från det. När din sambo är föräldrarledig så måste dock barnen bara gå 15 tim.

Tillägg; det ska finnas domstolsbeslut på att bonusföräldrar inte ska behöva ha bonusbarnen hemma när dom är föräldrarlediga. Utan platsen ska baseras på vårdnadshavarnas arbete. Men kommunerna vill gärna ha egna regler och då blir det ju mindre barn om dom är hemma...
Så säger förskolan något annat, ring och prata med skolverket isf eller högre chefer och se vad dom säger....

Senast ändrad:

Kolla upp det där ordentligt. För det ska inte spela någon roll om du är hemma då du INTE är vårdnadshavare och barnen ska få gå de tiderna vårdnadshavarna jobbar. Däremot så brukar dom vara otroligt kinkiga på de, och vill gärna att dom barnen oxå är hemma och smita undan från det. När din sambo är föräldrarledig så måste dock barnen bara gå 15 tim.

Tillägg; det ska finnas domstolsbeslut på att bonusföräldrar inte ska behöva ha bonusbarnen hemma när dom är föräldrarlediga. Utan platsen ska baseras på vårdnadshavarnas arbete. Men kommunerna vill gärna ha egna regler och då blir det ju mindre barn om dom är hemma...
Så säger förskolan något annat, ring och prata med skolverket isf eller högre chefer och se vad dom säger....

Tack för svar!

Det är ju så jag trott att det ska fungera, att platsen räknas på vårdnadshavarens behov men vi får väl se :)

Jag går in i vecka 33 imorgon och längtar tills bebis kommer ut! Dels såklart för att jag vill lära känner honom men främst för att han just nu är en plåga där inne :P

Hoppas att alla bebisar håller sig inne över nyår nu, sedan hoppas jag på många friska små bukebebisar :)

Ja herregud, hur många gånger har man inte hört att man ska knipa nu!?

Hoppar in från Vinterföräldrar 2012/2013, med första barnet som var beräknad 29/12-2009 och den andra 5/1-2013 så fick jag ofta höra att det var bäst att jag knep. Mina barn var duktiga och väntade båda tills efter BF, första kom 1/1-2010 och den andra 6/1-2013. Så två små vinterbarn :D. Men knipa... ja, det är väl inget man kan styra efter, de små kommer ju när de behagar.

CurlySue: 7 minuter krystvärkar är bra saker, var samma för mig med min tvåa. Ettan däremot hade jag 5 timmar krystvärkar med, så det var en markant skillnad O_o

Nu blev jag lite nostalgisk och börjar tänka tillbaka på att förra året vid den här tidpunkten var jag stor och väntade på min lilla. Och nu fyller hon snart 1 år. Förlåt för att jag kom och störde i er tråd, ha en god fortsättning och lycka till med resterande graviditet :)

Kl

Tji fick jag, för nu har mitt vatten börjat gå :) Skulle bli förvånad om det inte kommit en liten innan helgen är slut :)

Korta och ganska svaga förvärkar. Va först osäker på om det ens va vattnet men måste vara det. Kommer i ingångar och ser inte ut som flytningar. Försöker sova nu men är stört omöjligt! :p

Hur känner du förvärkarna? Har själv tilltagande molvärk i "mensmagen" eller vad man ska säga, känner dock inget i ryggen som alla säger att man ska göra :cautious: har inte haft mycket sammandragningar alls som jag känt av under graviditeten, så jag har lite svårt att tyda allt :p
Haha, ja jag förstår att det kan vara lite problem att sova, även om man säkert borde, men det är väl lite som snurrar i skallen när det sätter igång :D

Lycka till! :)

Terqa.
Jag hade inte ont i ryggen med mina värkar. Väntade på. Att känna det men tji fick jag ;)

Hur känner du förvärkarna? Har själv tilltagande molvärk i "mensmagen" eller vad man ska säga, känner dock inget i ryggen som alla säger att man ska göra :cautious: har inte haft mycket sammandragningar alls som jag känt av under graviditeten, så jag har lite svårt att tyda allt :p
Haha, ja jag förstår att det kan vara lite problem att sova, även om man säkert borde, men det är väl lite som snurrar i skallen när det sätter igång :D

Det strålade i ett område man kan likna med cykelbyxa :) nedre delen av mage, ljumskarna,ryggen och lite ner i låren. Har dock gått över helt nu och inget mer "vatten". Får se om det drar igång eller om det va falsklarm :meh:

I natt var jag övertygad om att bebis försökte vända sig, har aldrig upplevt ett liknande bök där inne. Det sparkade, spände och for omkring så mycket att jag låg vaken halva natten. Men nej då, idag ligger han i precis samma tvärläge som vanligt. Börjar tro att det är så han kommer ligga fram tills det är dags och börjar redan nu fasa för ett eventuellt vändningsförsök som alla verkar tycka är hemskt...

*Gotlandsrusset*: vet inte riktigt vad jag ska hoppas på? Att det drar igång på riktigt eller att liten stannar inne några dagar till? Du får säga vad du vill så vi vet vad vi ska hålla tummarna för ;)

Hoppar in från Vinterföräldrar 2012/2013, med första barnet som var beräknad 29/12-2009 och den andra 5/1-2013 så fick jag ofta höra att det var bäst att jag knep. Mina barn var duktiga och väntade båda tills efter BF, första kom 1/1-2010 och den andra 6/1-2013. Så två små vinterbarn :D. Men knipa... ja, det är väl inget man kan styra efter, de små kommer ju när de behagar.

CurlySue: 7 minuter krystvärkar är bra saker, var samma för mig med min tvåa. Ettan däremot hade jag 5 timmar krystvärkar med, så det var en markant skillnad O_o

Nu blev jag lite nostalgisk och börjar tänka tillbaka på att förra året vid den här tidpunkten var jag stor och väntade på min lilla. Och nu fyller hon snart 1 år. Förlåt för att jag kom och störde i er tråd, ha en god fortsättning och lycka till med resterande graviditet :)

Bara kul att du kikade in Ferrari :) Svårt att fatta att de redan snart gått ett år sen våra små kom till världen, känns som det var igår vi delade med oss om våran förlossning osv.

Känns det frustrerande att det klingat av eller hoppas du fortfarande på efter årsskiftet? :)

Jag har mer som en konstant ganska jobbig molvärk i nedre magen, att lyfta på benen o vända sig i sängen är rena döden O_o så jag vet inte, tror väl kanske inte att det är värkar av nåt slag, kanske någon som borrar ner sig lite trevligt bara :sneaky:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 352
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka