Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

När jag var hos bm förra veckan hittade ju inte hon heller huvudet. Så hon kollade med ultraljud.
Och huvudet fanns kvar ;) Långt ner i bäckenet på mig.

Som tur är har jag bebisen kvar i magen.
Jag vill verkligen inte föda för tidigt. Vill ju kunna trycka ut barnet och åka hem sen. Så nu får bebisen vara snäll och stanna helst till nästa helg nån gång. Då skulle det passa mig :D

Åååh önsketänkande för min del som det verkar. Dom tror snarare att den ligger åt höger, men med huvudet inåt min rygg :p

Då hoppas vi på ett extra UL för min del, och att bebis stannar minst till nästa helg för din del! :D

Nu ska jag äta en lussebulle och dricka lite julmust!

KL

Då har vi varit på RUL nr 2 :) bebis ligger med huvudet ner till vänster. Beräknad vikt 2300 gr, beräknad födelsevikt 4000 gr :o allt såg bra ut, jätteskönt!!

Jag var också hos Bm idag. Hon är lite virrig och hade lyckats dubbelboka tiden så hon stressade igenom allt på 10min för att hinna med.
Hjärtljudet låg på 150 slag/min, lite mer än tidigare, men den här gången var hon vaken :)
Sf-mått 31,5cm

Lillan följer sin kurva perfekt :love: och hon ligger med huvudet neråt i bäckenet, men är fortfarande ruckbar. Hon ändrar ställning lite då och då (avsöljar sig när hon hickar :angel: :D )

Jag frågade lite om sammandragningarna jag hade i fredags och hennes svar va "Äh, du får väl ringa förlossningen om det skulle bli värre, ska vi mäta magen nu..." Stressad eller vad? Trist att det inte finns någon annan BM att välja här, annars hade jag bytt för längesen.

Jag svimmade på första blodprovet från armen hos bm, har aldrig svimmat varken före eller efter det
så vet inte vad det var som hände där riktigt :p

Jag har aldrig vart känslig vid blodprov förut, men efter blodprovet vid inskrivningen blev jag alldeles snurrig så var tvungen att sätta mig ner igen.

Vi håller tummarna för att bebis stannar till nästa helg då! :D

escade: Skönt att allt såg bra ut!

Chambery: Jätteskönt att de inte bråkar... Hittills i alla fall. Men jag har en känsla av att de kommer bråka de sista två veckorna och tycka att jag ska ta FP då istället, men om jag tar det så får ju sonen bara vara 15 timmar på dagis och det fungerar inte...

Ferrari: Din son verkar ju helt underbar! :love:

Jag har så himla ont i ryggen! Och det kommer och går, och ibland kommer det framme i magen också. Jag har inte tid att ta det lugnt så mycket längre idag.

Jag har bara latat mig, plockat lite disk och dammsugit två rum. Det är inte mycket, men likförbannat sätter de där förvärkarna fart... :crazy:

Nu ska jag väl stoppa ner mig i ett varmt bad innan jag ska hämta lilleman på dagis och roa honom i ett par timmar innan pappa kommer hem...

Ferrari: Din son verkar ju helt underbar! :love:

Ja, och han älskar dom besöken. Dom har ju en bobbycar-liknande bil i form av Blixten McQueen :D den leks med intensivt under besöken.

Han blev dock lite arg när barnmorskan inte ville ta blodtrycket på honom, det ser ju så kul ut ;)

Weeiii fick min Sjukskrivning beviljad idag!! :D:bow: Äntligen! Nu kan jag andas ut.... haha vilken lättnad!

Härligt, skönt att ha det färdigt :)

saint__anger: Tack, är i v 33 (32+3).

trazel: Tack. Jag blev också straffad efter lite städ häromdagen, det känns ju bra när man håller på. Men efteråt.... Dock avis på dig som har badkar :p

Åh nu ska jag också gå och krypa ner i ett varmt bad med lite alkoholfritt vitt vin och Måndags mysa.... sambon jobbar sent som vanligt, så får passa på! :p;)

Visst är det skönt att få positiva besked! Det är så onödigt att behöva oroa sig för ekonomin.
Och är man så pass dålig att man inte kan jobba så är det väldigt frustrerande att försäkringskassan tycker annat.

Weeiii fick min Sjukskrivning beviljad idag!! :D:bow: Äntligen! Nu kan jag andas ut.... haha vilken lättnad!

Så skönt för dig! :laugh:

Ferrari: Vad elakt! Hon kunde väl ha gjort en snabbmätning på honom också! :p

escade: Badkar är underbart att ha som gravid! Vi hade det inte förra gången, men jag har tjatat om det enda sedan dess. Är väl ett år sen ungefär sen jag fick igenom min ansökan. ;)

Åh, jag tror lillebror hittat mina revben! :eek: :mad: Det gjorde aldrig Hugo. Men nu kan jag stämma in i den galna kören som säger att det gööööör oooont! :crazy:

Och herregud, det är 10 veckor kvar till BF. Ska det vara så här hela tiden till dess..?!

KL
Jag var också hos barnmorskan idag!
HB: 101 (Han tjatade som vanligt att jag borde ta järntabletter, men det tänker jag inte göra förrän jag får problem av det)
Blodsocker: 6,2 mmol (hade nyss ätit en rejäl frukost, så det var ju bra)
Blodtryck: 128/65 (ligger lite högre än jag brukar, ofta brukar övertrycket ligga under 100)
SF: 25
Hjärtljud: 150

Förutom HB:t tyckte bm att allt såg perfekt ut :)

Jah verkligen! :)

Förstår inte varöfr dom bråkat så när det handlar om en graviditet... 2,5 månader till sen är det troligtvis över. :) och sen har jag rätt till andra pengar.

Jag hade gärna gått och jobbat lite emr för att ha något att göra... men när det handlar om min o min bebis hälsa så får man ju respektera o prioritera det.

KL
Förutom HB:t tyckte bm att allt såg perfekt ut :)

Alltid detta tjat om järntabletter. Jag mår inte det minsta dåligt, varför ska jag då knapra tabletter som antagligen kommer få mig att BÖRJA må dåligt? Dumheter. Tog inte en enda järntablett förra graviditeten och överlevde ändå kan jag säga - och då tjatades det varje vecka om dessa himla tabletter :D

Alltid detta tjat om järntabletter. Jag mår inte det minsta dåligt, varför ska jag då knapra tabletter som antagligen kommer få mig att BÖRJA må dåligt? Dumheter. Tog inte en enda järntablett förra graviditeten och överlevde ändå kan jag säga - och då tjatades det varje vecka om dessa himla tabletter :D

Jamen eller hur?!
Iofs sa min bm att det inte var skadligt för graviditeten att ha lågt järnvärde, men han tyckte att det skulle vara dumt om jag skulle börja svimma eller tuppa av. Så länge jag mår hyffsat tänker jag klara mig utan :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 323
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V