Sv: Vinterföräldrar 2012/2013
Vilken vecka är du i nu? Jag har INGEN aning om hur lillen ligger,han sparkar då åt både sidor,revben,och neråt blåsan,så han spinner runt fortfarande verkar det som. När ska dom fixera sig? Jag är i v 30+1 i dag.
Nu kommer massa gnäll,men jag mår förövrigt som en överkörd bäver!
Har gjort alldeles för mycket denna helg... Började i Fredags förmiddags då jag brottades med en hösilagebal,sen lastade ett lass skräp som skulle till tippen,sen tömma det,sen på Lördag morgon så var det upp tidigt,lasta bil,åka till lägenheten,lasta ur,åka till huset,lasta i bil,åka till lägenheten,sen stallet,mocka,packa hö,ta in 16 hästar och byta täcken,fodra,sen hem och äta. Gick och lade mig vid 23,mannen hade lovat att vara chaffis åt kompisarna,så man sov ju oroligt när man visste att han skulle upp igen när dom ringde och ville hem. Sen så trodde dom tydligen att det bara tar 5 minuter in till byn,för då började det ringa för fullt här strax efter att mannen åkt.... Inte lätt det där med tid när man är fuller!
Tar MINST en kvart att åka liksom..
Sen var han hemma runt 02 igen,sen vaknade jag klockan 03.30 av att vovven vräker ur sig en kastspya i sängen... Där fick jag för att jag ville ha han nere vid mina iskalla fötter och värma dom under natten...
Ur med lakan och madrasskydd efter att ha torkat bort det värsta,ner i källaren i maskinen,mannen ut med vovven då han var lite orolig,så kl 04 låg vi i sängen igen,då var man ju klarvaken... Somnade kanske vid 05,sen upp kl 06.30 för att åka till stallet och släppa ut alla 16 hästar igen,täcken av och på,bära hö och hejj och hå... Sen mocka och göra klart våra hästar,sen hem och äta frukost,försöka sova lite kl 11,men vaknar kvart i 12 av en sur uppstötning så jag får knappt lufft och jag tror jag ska spy,kastar i mig vatten och samarin,somnar om och vaknar tjugo över 12 av samma sak igen,hostar och får knappt luft,ger upp och kliver upp.
Jag är helt färdig,jag vill sova,men det går bara inte....
Längtar efter att magen sjunker så jag kan få leva normalt igen. Inga tabletter hjälper i hela världen mot det här! Har provat samarin,sen några tuggisar med mintsmak,sen dom där "rabies"tabletterna,det tar ingenting. Känner mig i upplösningstillstånd snart! JAG VILL SOVA UTAN ATT FÅ UPP HALVA MAGINNEHÅLLET I HALSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och pricken över "i"-et,jag kan för fan inte ens klippa tånaglarna knappt! Hur ska man stå ut i typ 10 veckor till,hur ska man fixa allt,och hur ska man kunna klippa naglarna? Hur gör ni?