Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vet du? Även om du mår dåligt och inte orkar boa en massa, så kommer bebisen ändå. Man behöver faktiskt inte det och inte är man sämre för det heller! Bebisen kommer inte märka något och förhoppningsvis kommer du ju må bättre med bebis på utsidan av magen!

Spar de krafter du har och lägg de där de märks, se till att ta vara på den sista ensamma tiden med sonen istället! Det gör jag, och jag har inte det minsta dåligt samvete för det! Inte för att sambon fått ta hand om i princip hela hemmet det senaste halvåret heller.

Försök prioritera och välj var du ska lägga krafterna. Du kommer bli en underbar tvåbarnsmamma också ska du se!

Jag går in i vecka 30 imorgon har jag för mig... Haha, noll koll här! :D

Halsbränna - Gaviscon är räddaren. Och det ska vara på flaska, inga rabiestabletter! ;)

Tånaglar och fix "down there" blir sambons jobb. ;) Bra dagar kan jag raka benen själv i alla fall! :D

Jag gick in i vecka 33 idag. Herregud vad tiden går fort. Bm besök imorgon, har fortfarande inte tagit tag i mitt järnintag så kommer säkert få en massa ajabaja om det :o

v320.jpg

Bild från idag, dålig skärpa och något suddig. Dessutom står jag snett. Ska försöka ta bättre magbilder någon annan gång :grin:

Om jag jämför med denna bilden
Divhemma023.jpg

Från vecka 28 (exakt 5 veckor sedan, och ja, samma kläder). Så känns det inte som att jag vuxit jättemycket.

Jobbar ju fortfarande på, ska prata med barnmorskan om möjligheten till att eventuellt gå ner i arbetstid. Då jag får så ont i benen efter att ha jobbat.

Kl.

Nu har jag druckit den där läbbiga sockerlösningen. Det var som att suga på en sockerbit. 3 dl sockerbit... Fasta i 2 timmar till å sen ett till stick i fingret. Jag som hatar stick i fingret. Tycker verkligen det gör oooont :( men men, är ju bara ett å göra på det :cool:

Lite har nog magen växt allt! :D

Skulle du få gå på gravpeng sen eller hur var det? Jag blandar ihop alla härinne nu känner jag... :angel:

Det verkar i alla fall som att FK har godkänt min sjukskrivning fram till två veckor innan BF nu i alla fall, så jag kan nog pusta ut om det och inte behöva oroa mig för att de ska bråka något i alla fall. :)

Usch, jag är så glad att jag sluppit göra glukosbelastning! Jag skulle inte klara av den där sockerlösningen och sedan fasta i två timmar. :eek:

Jag är tvärtom, 100 gånger hellre tar jag stick i fingret än i armvecket. Det gör oooont! Fast vikarie-BM har nog varit rätt värdelös på att sticka i armvecket också. :grin:

Jag är ingen frukostätare i vanliga fall så det är rätt lugnt med fastan. Dock mår jag rätt illa nu men det är nog för det var så jäkla sött :p

Nää 100 ggr hellre kanyler än fingerstick för min del, det känns ju inte ens!

Jag fick alltid ta sprutorna först i klassen när man tog i fyran och sexan för jag tyckte det var rätt spännande :D
Numera är jag väl måttligt road men har inga problem med det :)

Å var glad att du sluppit dricka 3 dl sockerbit :angel:

Ringde till förlossningen igår och frågade om det var ok att avvakta med de bruna flytningarna, men de ville ha in mig på kontroll. Ctg visade på rätt ordentliga sammandragningar med 10 min mellan. Men tappen är opåverkad fortfarande. Så jag hoppas att bebisen inte kommer riktigt än.
Är i v.36+0 idag!
Tror bebis håller på och fixeras, det ilar massor vid framfogen. Det kan också vara anledningen till att delar av slemproppen lossnat.

Om jag är lycklig över att slippa 3 dl sockerbit! :D

Jag har inga som helst problem med att ta sprutor (eh, jag har bara svimmat en gång), men stick i armvecket är ingen höjdare (eh, jag har bara svimmat två gånger).

Fast jag tycker inte att det är läskigt, spruta bekommer mig inte, så jag vet inte riktigt varför jag svimmade när jag fick sprutan. Det var mot Hepatit A och B när jag skulle på resa i Asien...

Samma sak med blodprover i armvecket, det är inte läskigt så att jag är rädd för det, utan det vet jag ju att det gör ont! För än har faktiskt ingen lyckats sticka mig utan att det gör ont under hela tappningen. Och alla säger att det gör mindre ont än i fingret - det går ju över snabbt i alla fall! :crazy:

Jag trodde nästan du skulle ha skrivit att det blivit bebis hos dig! :angel:

Men det är ju tur att h*n håller sig inne än så länge! Kan ju få mogna lite mer innan h*n behagar titta ut! :laugh:

Jag svimmade på första blodprovet från armen hos bm, har aldrig svimmat varken före eller efter det
så vet inte vad det var som hände där riktigt :p

Var in till bm en sväng nu å tog BT som iaf var lite bättre än i torsdags. Hon babblade på i vanlig ordning om ett extra UL. Jag undrar mest när hon hade tänkt sig att det skulle ske, är liksom i v 33 nu... jag är ju nyfiken ju vart huvudet är som dom inte hittar :D

Ett TUL kan ju bli i morgon... Eller om en vecka, eller om en månad. :p

Men de borde ju vilja göra ett UL ganska snart tycker man om de inte hittar huvudet... Om inte annat för att förvissa sig om att det finns ett... ;) :angel: :D

Och givetvis för att ha koll inför om det behövs eventuellt vändningsförsök och sånt. ;)

Ja speciellt eftersom dom anser att mitt höga bt beror på stress och kan bidra till tillväxthämning :crazy:

Ja jag sa till läkaren förra veckan att den kanske tappat huvudet varpå hon tittade oförstående på mig å sen bedyrade att det var klart att den inte alls hade tappat huvudet :D

Jag är ganska övertygad om att bebisen inte tappat huvudet heller om det fanns där på RUL. ;)

Men det är klart att om högt BT kan bidra till tillväxthämning så borde de ju vilja få till ett UL ganska snart.

haha jag är oxå övertygad om att det sitter där det ska men det var så kul att läkaren typ trodde att jag var allvarlig med mina funderingar :D

ja nu ska jag till bm en gång till den här veckan och två ggr nästa vecka med mitt bt så förhoppningsvis få jag veta nånting då om UL :)

usch nu ska jag gå och få stick i fingret igen men sen är jag klar här så då ska jag åka och köpa nåt ätbart på Ica så jag inte svimmar på vägen hem :p

Senast ändrad:

Det var alldeles normalt tydligen, en sak mindre att oroa sig över :)
BT var ju som sagt lite bättre idag (130/87) än i onsdags då det var 140/90 och i torsdags 140/95... Så det kanske räckte med vetskapen att jag inte behöver gå tillbaka till jobbet nåt mer nu...

Igår konstaterade jag även att jag kommer gå på 3 julbord på om det var 10 dagar i början på december. Haha å med den här kulan lär man ju inte få i sig en bråkdel ens av det man brukar! Jag får sikta in mig på olika saker på alla julbord, typ lax och sill på ett, kött på det andra och desserter på det sista kanske :D

Åh, jag älskar julbord! Men jag kommer inte gå på ett enda i år och jag är alldeles för snål för att betala för det själv. :angel:

Igår när vi var hos svärföräldrarna för att fira fars dag så lassade jag på med mat i vanlig ordning. Jag är en ganska storätande person i vanliga fall (vilket svärmor uppskattar eftersom alla hennes barn är pygméer i maten i jämförelse). När jag insåg att tallriken var full insåg jag också att jag inte alls äter lika mycket nu som "vanligt". Jag smög in lite fint till svärmor och bad om ursäkt att jag tog så mycket, men jag skulle nog inte orka med allt...

Men det var så gott så jag tryckte i mig allt. Och hämtade en gång till... Min kommentar om det hela efteråt var: "Vi väntar lite med efterrätten väl..?" :angel: :D

Åh så skönt att FK inte kluddar med dig. :)
Jag har fortfarande inte fått besked gällande min sjukskrivning... har fått skicka in kopior på mitt arbetsschema, det ör över 1 vecka sedan jag gjorde de... rätt jobbigt att inte få veta något. :angel::crazy:.

För övrigt är jag i vecka 28 nu... tycker veckorna springer iväg :p Längtar så efter bebis men vill inte ha riktigt ännu... ganska så mycket mer som ska inhandlas, ordnas och förberedas. Vi har hittils lagt all ledig tid på att bygga klart vårt fårstall.... men i helgen vart det färdigt så nu änligen kan vi lägga helgerna på att ordna till bebis.

Min rackar unge har inte lagt sig till rätta ännu... full rulle inne i magen, sparkar o buffar överallt, svårt att sova på nätterna och hitta en skön ställning. Har iaf idag ringt och bokat in massor av tider för nästa vecka... ska den 21 Nov på nytt läkarbesök gällande fortsatt sjukskrivning och den 22 Nov på min andra Glucosbelastning och bebis kontroll, då ska vi även boka nytt Ultraljud. :love:

*fångar en knapp*

Kom precis hem från barnmorskan, slapp stick i fingret idag så fick inget ajabaja om järnvärdet iallafall :D

Hjärtljuden ligger på 140-145
Mitt blodtryck på 110/60
Magen växer jämnt med sin kurva (fick ej veta mått)

Hon kände också att huvudet var där nere där det ska vara, och att rumpan är uppe till vänster :).

Roligaste var väl när hon frågade mig; har du några sammandragningar?
Jag satt :confused: och sa tveksamt: Nää, eller, jag vet inte
SÅ skulle hon precis lyssna på hjärtljuden då hon stannar upp och säger; jag får avvakta lite för nu har du en rejäl sammandragning.
Haha. Frågade om det var något problem att jag inte kände av sammandragningarna, och då sa hon att det är ju superskönt om jag slipper :angel:

Lillprins bus var med också och han sken som en sol när han fick höra hjärtat slå på bäbisen i magen :love: . Det var det första han sa när vi kom in: mamma ligga där, lyssna bäbis! (och pekade på britsen)

Blir skickad till sjukgymnast då hon misstänker att det är bäckenet/fogarna som klämmer åt någon nerv och får mina ben att domna bort/ger mig en så förbaskad mjölksyra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 324
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar