Sv: Vinterföräldrar 2012/2013
Wiieee,i går fick vi nycklarna till lägenheten!
Snälla rara hyresvärd som tyckte synd om oss om vi skulle behöva flytta i slutet av November/början av December när jag är ÄNNU tyngre,så vi fick nycklarna igår så vi kunde börja köra dit grejerna,hyran betalar vi från 1 December!
Vi kommer ju endå inte bo i lägenheten förrens slutet av November eftersom vi eldar i huset jusst nu för att hålla det varmt,och vi ska flytta så lär vi slå igång elpatronen,och den kostar typ 800-1000:- i VECKAN att värma vårat hus med,känner mig inge sugen på en elräkning på 3-4000:-,då kan vi lika gärna bo kvar i huset,men köra allt vi inte använder till lägenheten. Vi har väll pratat om att det enda vi ska ha kvar är soffan,sängen,och klädbyrån,allt annat kan vi köra iväg. Då blir det bara ett släp sen i slutet av månaden.
Ska bli spännande att se hur lägenheten ser ut med tanke på att den skulle renoveras. Tror det kommer bli toppen!
Liiiiite orolig är jag dock över grannens hund... En stooor svart lurvig sak,sist vi var där så hoppade han upp på staketet trots att vi inte hade våra hundar med oss (vi har ju egna ingångar med grind och som en liten uteplats innanför lite staket) så hela staketet svajade,och vid just ingången så har vi kanske 2 meter brett som max,och våran ena hund gillar INTE hundar som är "på"....
Efter att han vart påflugen en gång så blir han helt stel vid möten,och skulle någon komma fram då så vet jag inte vad som skulle hända... Om han får stå ett tag och "checka av" så är det inga problem alls sen,men just om någon bara kommer fram till honom,då blir det nog inte så jättebra....
Jag har ju inget problem med att hålla han eller så,så länge den andra håller sig på insidan av sitt staket,men är sjukt orolig att han ska komma över,och komma in på våran "gård"... Staketet är kanske max 60-70 cm högt,och som sagt ganska ostabilt. Hyresvärden ska byta ut alla staket sen till våren,men fram tills dess? Jag måst eju kunna få det att funka tills min vovve vant sig att den andra är där,och accepterat det. OM han kommer in så kan jag nästan garantera att det blir tjaffs....Jag känner att jag vill "varna" ägaren för det,men samtidigt så känns det som om jag pikar ägaren att hon inte ska ha hunden lös där osv,men så länge han håller sig på sin sida så är det ju ingen fara,då får han vara hur lös han vill,men jag vill endå informera att OM han kommer över så kommer det säkert bli bråk. Och gärna fråga om han brukar hoppa över...
Jag sa sist vi var dit när han stog på staketet att "Vi har också två hundar,så då kanske det blir lite livat ett tag" Då fräste hon nästan att "Ja,då får vi hoppas dom håller sams då!"
Kändes inte riktigt som det är nån man kan prata med kanske.. Och jag vill ju verkligen inte dit och "bråka" det första jag gör,utan jag vill bara att hennes hund håller sig på sin gård. Jag har ju ingen aning om hur den reagerar när det kommer hundar och går där,kanske kastar han sig över direkt?
Längre fram när dom har vant sig vid varandra så kommer detta inte var anågra problem alls,men första månaderna kommer det bli tufft att gå in och ut med hundarna....
Jag har dessutom en "kampras" så OM det blir något så är ju jag den som sitter i skiten ganska snabbt.. Har haft vovven i 9 år snart,och han har aaaldrig varit med om bråk(Han har dock blivit påflugen) jag har 100% koll på han,och har han alltid i koppel,och han är faktist väldigt lydig,så tråkigt om grannen ska ställa till så han hamnar i något slagsmål,för då vet jag ärligt talat inte om han ger sig så lätt.... Dom har ju en kampvilja,så triggas det igång så kanske det är kört sen.
Jag såg ju bara hur mycket som vart förstört efter at han vart påflugen,och då han hann inte ens reagera själv riktigt,och bet aldrig tillbaka,utan försökte bara dra därifrån och rädda sitt eget skinn. Om den där andra står och hänger och gluffsar över staketet kommer min garanterat bli igångtriggad,om han sen kommer in så smäller det nog..,