Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

KL
Ang kläder så har jag inte mycket kvar efter storan. Det behövs mer i både 50 och 56, så det ska bli roligt att shoppa loss på vinterrean i januari :).
Annars har jag börjat shoppa lite smått på tradera också.

För att prata om något helt annat: Har ni några cravings?
Jag är sugen på allt som är salt. Soya vill jag ha på nästan allt, helst såndär tunn thai-soya. Och samarin smakar så sjukt gott, som kallt bubblande saltvatten :d :angel::D

Jag är sugen på allt som är salt. Soya vill jag ha på nästan allt, helst såndär tunn thai-soya. Och samarin smakar så sjukt gott, som kallt bubblande saltvatten :d :angel::D

Inga cravings alls faktiskt :) fast hade det inte med ettan heller, vad jag kan minnas (22 år gammal och minnet sviktar REDAN :crazy: ).

Inga direkt cravings,men jag tycker också att samarin är skitgott nu! :D Kom på mig själv i förrgår när jag tog ett glas att "Fasiken vad gott det är"! Och jag har alltid haft svårt för att dricka samarin,för jag har tyckt det smakat så himla äckligt! :p

Haft lite ont i magen idag... :( Kommer som små korta hugg kring ljumskarna,och upp mot magen,hugger till ordentligt,men bara som en snabb stöt,så inget som håller i sig,utan stöter till,sen går det nån minut,sen kommer det en stöt till,och ibland känns det som det kommer hugg inne i själva "härligheten" och ibland över blygdbenet. Vad kan det vara? Förvärkar,borde inte dom hålla i sig lite? Är det för tidigt att ha det kanske t.om? V 30 nu...

Är orolig att det ska vara något skit på gång...

Nog kan det vara förvärkar allt. Jag har det till och från också. Hade det ännu tidigare med ettan. Kan vara att bebis börjar fixera sig också, det kände jag som en stickande smärta i ljumskarna och nedre delen av magen. Sonen var ruckbar vid 32 veckor och sedan fixerad vid 34 veckor. Förstföderskors bebisar fixerar sig ofta tidigare än hos omföderskor.

Hur förklarar man för en 1,5-åring att det fortfarande är natt..? :crazy:

Min 2,5 åring var supertrött redan klockan 4 igår eftermiddag. Somnade tjugo i 5, jag väckte honom 5 igen så att han skulle kunna somna igen innan midnatt. Han grät oavbrutet i 40 minuter, sa att han ville ha välling och sova på sin Blixten McQueen-kudde. Så la honom tjugo i 6, han slocknade direkt efter vällingflaskan - och han sover än :eek:

Vad skönt! Får hoppas att han inte är sjuk bara! ;)

Hugo brukar somna vid 19-19.30 och sen sova i sin säng fram till 23 ungefär. Då kommer han över till oss och sover vidare för det mesta till runt 7-tiden.

Nu är han så hostig, så han vaknar av att han hostar (och alla andra i huset också...). Sen bestämde han att det var morgon klockan 5 i morse. Men nu är han levererad till dagis, pappan på jobbet och jag ska gå och sova någon timme tror jag! :angel:

Cravlings... Näe. Faktiskt inte. Med Hugo var jag galen i mandariner, och det är väl lite åt det hållet den här gången också. Annars är det inget speciellt. :)

Jag funderar på det här med åkpåse.

Har ni köpt åkpåse? Vad för sort?

Jag tycker det är jättesvårt med vad man behöver för åkpåse och dessutom gillar jag inte åkpåsar överhuvudtaget, men det känns som att det kan behövas mitt i vintern ändå...

Vi har köpt en vagn!!! :banana: en emmaljunga med en sitt- och en liggdel. Då fick vi med asmycke grejer på köpet, bland annat två åkpåsar. En tjock supergosig med fårskinn och en lite tunnare med ben på. Varför gillar du inte åkpåsar? Det verkar väl praktiskt att klämma ner ungen i en sån, så slipper den ha så mycket kläder? Eller finns det några nackdelar jag inte har tänkt på? (skulle inte förvåna mig....) :D

Jag har lite cravings för mandariner och skinka :angel: ost- och skinkmackor samt ost- och skinksallad is the shit! Och svag saft!! Däremot klarar jag inte av kyckling, thaimat, ris och sånt, uääck! :crazy:

Vi har en åkpåse som vi fick av svärmor,inte jättetjock,men endå så är den ganska fodrad,men är bara polyesterfodring. Fick en i fårskinn som mannen haft som liten också men den fick inte plats i vagnen riktigt... Vart så mycket påse och så lite vagn! ;)

Dock så har vi fått ett fårskinn vi har i botten,sen åkpåsen,sen själva locket på vagnen,så då ska väll inte lillen frysa iallafall... Jag är bara orolig att det blir för varmt... :o Hur ska man veta liksom? För är det typ 20-25 minus ute så är man väll inte ute långa stunden endå? Våra hundar klarar inte kylan speciellt bra,men dom måste ju endå ut och göra sina behov,och då lär jag ju självklart ta med lillen,så det blir ju iallafall nån kort promenad oavsett vad termometern visar,men man går väll inte några längre promenader kan jag tänka mig...

MEN,jag tycker att det vart lite bökigt och trångt endå i vagnen,fast åkpåsen inte var så stor... Fårskinnet vill jag gärna behålla då jag tror att kylan kommer underifrån,men frågan är om man bara ska ha ett täcke sen (+ själva locket då)? Eller blir det ännu bökigare? För kallt? Mamma har tjatat om den där åkpåsen så länge så jag känner nästan att man MÅSTE ha en,men det kanske man inte alls behöver? :)

Det är så jag tänker också. Jag tycker det är så mycket mysigare med filtar och lättare att reglera värmen med flera filtar. Jag är mycket för "lager på lager" på sig själv också och inte en enda tjock jacka liksom.

Dock har jag hittat en åkpåse som jag älskar. Men den är för bred för syskonvagnen och jag kan inte köpa en åkpåse som bara passar (och knappt det) i singelvagnen...

7.jpg

Åh den åkpåsen var jätte fin. :D

Jag har bestämt att jag ska köpa 2 olika åkpåsar... jag och mina 3 bröder har alla haft åkpåse på vinterhalvåret, en super fin i fårskinn, tyvärr på senare år så har mössen gett sig på den så tyvärr kunde jag inte ärva den, så får köpa ny egen.

Jag vill ha en i fårskinn till "fin" vagnen, emmaljunga, sen någon annan till stallvagnen, så slipper jag få lukt i det. :)

Ingen som har tips på vart man hittar fina åkpåsar?

Igår sa jag till sambon att jag lätt ska skåla i samarin på nyårsafton, nom nom nom :d:D.
Jag känner också hugg, typ som stötar, men inte där nere utan mer uppe vid naveln och det händer bara när jag lyfter något eller böjer mig konstigt.
Och lite äckelvarning på detta: Har fått skitmysko flytningar, ser ut som snor :eek:

Vi kommer inte ha åkpåse i liggdelen, utan ett fårskinn i botten och sedan täcke och lock.
När vi byter till sittdelen typ nästa vinter tar vi fram åkpåsarna :)

Hehe, det tror jag inte. Har dock ingen bra ide om vad det kan bero på ;) angående åkpåse har jag samma plan som du! Vad för fårskinn kan man ha i vagnen? Går det bra med Ikeas eller ska det vara något speciellt? :confused:

Tror att ikeas fårskinn inte är ok för bebisar. Det var något med hur det var garvat har jag för mig. De säljer fårskinn på barnens hus som kostar ungefär lika mycket och de ska vara ok för bebisar :)

Jag hade också sånna föytningar för ett tag sen, så det är nog ingen fara.

Jahapp, då var jag vaken vid denna tid på dygnet... Igen. Fast den här gången är det bara jag som inte kan somna om och har varit vaken sen 3.15. Nu hör jag dessutom att sonen är på gång att vakna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 326
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar