Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vårt första bebisplagg, en Body. Med får på... haha passar bra eftersom vi driver får uppfödning! :love:

644085_10151120001148163_314536507_n.jpg

Så söt och så passande! :D Vi har försökt hittat mycket med hundar och hästar på vi. :D

Min mamma kommer och hälsar på nästa helg så då ska vi gå igenom allt,vi har ju fått så mycket så vi har ingen koll på hur mycket av allt vi har igentligen,men har en känsla av att vi klarar oss mer än väl första tiden. ;) Nån mer pyjamas behöver vi dock,tror bara vi har en eller max två...

Vi har gjort i ordning "skräprummet" nu,så nu är det mesta klart för bebis,så skönt! Ska bara in golvlister och sen ska det skaffas en stor matta att lägga på golvet. Har stuvat in alla bebissaker där nu så som spjälsäng,barnvagn m.m,så allt står bara där och väntar. Gammelvovven är väldigt förväntansfull på vad som komma skall,han brukar smyga in där och lukta efter bebis. :love:

Han är ju en omplacering,och på jourhemmet hade dom barn/bebis och han var med dom JÄMT,så jag hoppas han klarar sig nu så han får vara med lite när bebis anländer,för han längtar verkligen. :)

Söt body!
Jag måste hämta in kartongen med kläder som storasyster hade när hon var liten, så att jag vet vad som behöver inhandlas.
50/56 och 62/68 har vi nog inte så mycket av .
14 oktober åker jag till ullared så då kommer det inhandlas lite smått och gott iallafall. Men mest kommer jag nog köpa julklappar då :)
Amningströjor, amningsbehåar och en bröstpump vet jag att jag måste köpa också.

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
27 - trazel - andra barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
15 - rexprinsen - första barnet
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
22 - Trulsan - första barnet
27 - trazel - andra barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
15 - Rexprinsen - första barnet
18 - Nisse - andra barnet
18 - tessiem - tredje barnet

Jag borde också börja gå igenom lite bebiskläder... Men jag orkar verkligen inte. :o

Har precis kommit hem från vårdcentralen (aka mitt andra hem) där vi var med sonen eftersom han går in på sitt 5:e dygn med runt 40 graders feber. Tur nog så var det inget allvarligt fel, utan han borde friskna till sig snart. :) Men det gör ju att nattsömnen den senaste tiden har varit totalt kaos, även fast sambon varit hemma och tagit det absolut mesta.

Till nästa vecka borde sonen vara pigg och glad igen i alla fall och då kanske jag orkar ta tag i något medan jag är själv på dagarna. Äsch, det är ju bara vecka 24. Det är lång tid kvar. :D

Även här borde vi gå igenom alla kläder, ska nog skicka upp sambon på vinden för att hämta ner alla lådor. Har köpt lite nya Newbie-plagg, samt lite på Tradera till Mini, känner att jag vill uppdatera med något i alla fall. ;) Ska även leta rätt på någon mysig filt till bebis, jag är filtoman haha!

Jag överlevde besöket på VC föresten - sjukskriven 100% till nästa söndag till att börja med, och fortsatt kontakt med spec.läkare hos MVC för ev. förlängning sen. Skönt, nu ska jag försöka vila också - enligt doktorns ordination. Hur lätt är det med en 2,5-åring, hus, trädgård som behöver sitt inför vintern osv?

Även här har jag en 1,5-åring, hus och trädgård som behöver sitt för vintern. Fast det får sambon ta hand om. :angel:

Skönt att du inte behöver tänka på jobbet nu i alla fall, ta det lugnt så det inte blir värre! :)

Jag har samma här... en gård och enorm tomt att ta hand om inför och under hela vintern. Har ju rejälla foglossningar och är sjukskriven, så förösker också att ta det lugnt men så ser man allt som behövs göras.... för mig är det inte så lätt att säga att det och det får sambon göra.... :angel: Han är jordbrukare och jobbar väldigt mycket... för att gården/företaget ska gå runt nu när jag inte kan så får jag va så snäll o göra visa saker endå...

Men de blir mest, tvätt och hus städning... trädgården får växa igen tills våren kommer. ;) Men la lite energi på att plantera höstljung vid entren.

Njut av din lilla ledighet kroppen mår verkligen bra av det.

Jag ska försöka, men att plocka äpplen och beskära det sista trädet ska jag/vi nog orka med. Sen får det vara :D (eller ja, jag ska in och jobba på måndag i alla fall - men bara framför en dator i ca. 2 timmar. Mest bara för att om jag inte gör det så kommer det bli ett stressmoment som får mig att må ännu sämre osv, lika bra att ta tag i det nu och sen släppa allt ansvar vad gäller schemaplanering, genomförandeplaner osv. Schemaplaneringen måste bli klar till slutet av nästa vecka tyvärr..)

Jag har väldigt svårt för att ligga på soffan/sängen och göra ingenting, så det kommer bli en utmaning. Men jag ska i alla fall försöka, får försöka intala mig att ordinerad vila från läkaren är det samma som om han skrivit ut ett recept på någon medicin. Kan ju funka ;)

Vi får hoppas på en snörik vinter i våra trädgårdar. :D

Vila är nästan som ett recept, så nu får du se till att vila! Går blivande storasyster på dagis än? Tänkte att du kanske kan få ett par timmar själv varje dag då i alla fall? :)

Kan läkaren skriva motion på recept bör denne kunna skriva vila på recept också! :D

Jag är rätt glad just nu att vi inte har hus och trädgård. Även om jag längtar efter att bo i hus.

*kl*
Loggade in på fk nyss och känner mig lite lättad iaf. Fick sjukpennigen beviljad. Pengarna kommer imorgon.
Nu är det bara graviditetspenningen kvar som måste lösas.

Vi försöker ju sälja vårat hus,med blandade känslor.... Hade varit skönt att bo kvar här på ett sätt nu när man ska bli föräldrarledig,inte behöva tänka på att bebis stör någon när han skriker,att kunna gå ut på altanen i sommar och sätta sig,att rulla ut barnvagnen så bebis får sova ute i friska luften bara en meter ifrån mig osv. Men NU hade jag hoppats att det vore sålt för länge sen,mycket pga ekonomin.

I dag ska vi städa också,så jobbigt med två våningar,var så enkelt att städa när man bodde i lägenhet.

Känner ni av era bebisar mycket??

Min är verkligen helt piggelin hela tiden, sparkar o sprattlar och röjjer runder där inne. :rofl::love: Hahah känns helt sjukt när dom är så aktiva! :D Är snart i vecka 23.

Min är också supervild :love: igår kväll t.ex. såg man formen av en liten fot som boinkade ut ett par cm från magen vid några gånger :D Den kan utan problem sparka och buffa runt i timmar i sträck, så man undrar om den nånsin sover.
Vissa dagar kan den dock vara jättelugn så man bara känner några buffar på sin höjd och det gör mig supernojig, men den brukar komma igång igen och sparka mer än nånsin så jag antar att den bara vänder sig och sparkar mot min rygg så att jag inte känner det eller nåt sånt!

Johodu trazel, du har kronan och doc Morris här hos mig! ;)

Jag trodde jag svarat på det här! :o

Jag hittar ju inte alls i Köping. Är det något av de apoteken som ligger nästan mittemot gamla Expert? Det är det enda jag hittar till, utom BigInn... :angel:

Vi bodde i en hyresrätt i radhus innan vi köpte villan. Vi höll på att bli galna på grannarna. Bland annat så var altanerna sammanlänkade med varandra och de kunde ställa sig och spola av sin altan med högtryckstvätt när jag hade ren tvätt hängde på vår altan... Den var inte ren så länge... :grin:

Det var ett exempel, och vi sa till. Vi klagade hos hyresvärden och allt, men det hjälpte verkligen inte. När de flyttade kom nya som var ännu värre. Då gav vi upp och kollade om villalån med banken... :angel: :D

Det är grymt skönt att bo i villa ju, med att kunna ställa sovande barn på altanen, ha mycket yta och dessutom allt i markplan. ;)

Det som är värre är väl trädgårdsskötsel med gräsklippning, snöskottning och beskärning av buskar och träd. Nu har vi ytterst lite av buskar och träd eftersom vi tagit bort det mesta... Vi har inget intresse i att sköta det helt enkelt. Ganska sorgligt eftersom vi köpte ett dödsbo där tanten verkar ha lagt hela sin själ i trädgården. :o

Vi bor i bostadsrätt, typ radhus variant. Det är bara 4 lägenheter i huset och vi har markplan med altan och liten gräsplätt.
Längtar att komma härifrån!!! Kommer inte riktigt överens med nya grannarna.
Dom ovanför verkar aldrig sova, det klampas i golvet (dom går hårt på hälarna så det låter som dom är inne i vår lägenhet och går), deras hundar skäller och busar runt konstant och jag har vart upp och bett dom vara tystare flertalet ggr runt 2-3 på natten i veckorna för att vi inte kunnat sova.

Sen grannen bredvid oss har åsikter om hur det ser ut i vår rabatt (ja den är ganska vildvuxen och oskött sen innan vi flyttade in, men det är ändå snyggt när allt blommar). Brukar klippa rosorna och köra grovrensningar av ogräs.
Sen har hon bestämt att det ska skuras och dammsugas ute i vår gemensamma "hall/ingång" 1 gång i veckan (varannan vecka var), vilket vi absolut inte gjorde innan hon flyttade in och vi känner att det är för ofta så vi brukar ta det typ 1 gång i månaden kanske :angel: Så då har vi blivit utskällda för de.
Jag bara väntar på vilka problem det kommer bli när vi ska ställa vagnen i trapphuset. Det finns plats under trappen till övervåningen så den kommer inte blockera på nåt sätt.

kl

I dag fick jag svar ang graviditetspenningen,och jag blir beviljad från 19 November som jag sökte om! Så skönt! :bump::banana:

Gick snabbt,mindre än två veckor tog det,toppen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar