Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

eller när man har super mycket att göra hela tiden, då hinner man inte tänka lika mycket.

Jag har också fått tillbaka tröttheten,så därför läste jag denna mening som; "Eller när man super mycket hela tiden,då hinner man inte tänka på annat..."

Jag fick läsa om både en och två gånger... :o:p

Jag vet att jag bör ta järn,men jag vart att må så illa av dom så jag vågar inte röra dom mer! :o Ska dock testa att ta dom på kvällen istället...

Jag har också fått tillbaka tröttheten,så därför läste jag denna mening som; "Eller när man super mycket hela tiden,då hinner man inte tänka på annat..."

Jag fick läsa om både en och två gånger... :o:p

Jag vet att jag bör ta järn,men jag vart att må så illa av dom så jag vågar inte röra dom mer! :o Ska dock testa att ta dom på kvällen istället...

Hahahha läste den meningen själv nu och jag läste också fel :p Inte lätt att läsa eller formulera sig bra när man är trött ;):angel:

Ang. järnvärde så ligger jag på 120, samma som vid inskrivningen. Jag hade hoppats att det var järnet som var problemet till min trötthet, men tydligen inte.

Hur mår ni nu? Har "måendet" ändrats mycket längs graviditetens gång eller har det vart likadant nästan hela tiden?

Precis efter plusset så mådde jag rätt bra, men var ganska trött. Efter några veckor kom illamåendet och det har ju suttit i hela tiden sen dess, men det har ju blivit bättre de senaste veckorna. Jag är inte så farligt trött längre heller, har väl att göra med att jag får behålla mer mat och så och kroppen kan tillgodogöra sig näringen. ;)

Har dock aldrig haft några problem med järnvärdet och jag hoppas jag slipper järntillskott än ett tag. Det känns som att det inte är någon fara i alla fall. Sist jag var hos BM, för 5 veckor sedan så var det 130. Ska dit på onsdag igen så då får vi väl se. :)

Åh, vad härligt det är med dagis! Just nu går höstblåsor, svinkoppor och huvudlöss. De hade dessutom haft ett fall med vattkoppor. :crazy: Sonen har haft förkylning med feber och så hade han nog lite höstblåsor i munnen. Jag undrar om han inte hade några svinkoppor också på benet, men de försvann så fort. Jag själv verkar ha fått höstblåsor, vilket är ovanligt hos vuxna... Men mitt immunförsvar är väl inte riktigt vad det borde just nu. :grin:

Jaja, vi har väl det här avklarat snart i alla fall. :idea:

*kl*

Divhemma023.jpg

Fotat igår (söndag), 27+0 så mao vecka 28
Ignorera mitt osminkade ansikte och håret som ej blivit fixat ;)

Vilken mysig bula du har! :)

Ena sekunden tycker jag min mage är enorm, för att nästa sekund tycka det knappt syns att jag är gravid... :p

Fin mage :)

KL

Jag tycker att det är sådär kul att vara gravid just nu :p ser mest framemot att ha bebisen på utsidan, gå ner i vikt, börja rida min unghäst, klä mig i vanliga kläder, kunna knyta skorna utan att få kräk i munnen.... Jag kan fortsätta länge! Meen, sen när man myser med vildingen i magen så är det såklart superhärligt. Svårt det här, men jag tror att jag gör mig bättre som mamma än som gravid :D

Är nu i v 28 (27+4) och har 86 dagar kvar enligt min app. På måndag är det dags för glukosbelastning hos BM. Någon som hunnit med det än?

Ja, det ska vi. Men vet ej vilken dag ännu, för killen håller på med kitesurfing och skulle köra i helgen om det blåser. Jag vill helst gå på lördagen så hoppas det är vindstilla då :angel::D

Jag är också betydligt bättre som mamma än som gravid. Jag är inte gjord för att vara gravid tror jag. :p

Glukosbelastning gör man inte i vårat landsting (tack och lov) om man inte är i någon riskgrupp eller det visar sig behövas. :)

KL.
Har provjobbat 100% efter sjukskrivningen och det funkar inte :(.
Ringde Vc idag och det blir nog sjukskrivning 50% pga sammandragningar och foglossningar.
Förutom allt ont överallt så mår jag hyffsat. Är hungrig hela tiden så det går mycket frukt här. Godsaker vågar jag inte köpa hem för då skulle jag väl rulla fram innan det här är över :rofl:

Vi har inte heller glukosbelastning om man inte har diabetes,övervikt,eller högt blodsocker. Jag hoppas jag klarar mig utan för det sägs att dte ska vara riktigt tråkigt och äckligt... :p

Jag är i vecka 23 och har redan hunnit med en Gluckosbelastning, gjorde en tidigt i vecka 13 då min lillebror har diabetes.

Jag tyckte inte alls det var jobbigt eller äkligt, verkligen inte... och då var jag endå i den veckan ( veckorna) då man lätt har illamående m.m. Jag drack den stora drinken utan problem... efter ca 30 minuter vart jag lite trött och rystig men annars märktes inget. :)

Så de lär nog gå jätte bra. :banana:

Åh, jag har också frukt hemma. Och godsaker. :o

Men jag tänker att så länge jag inte passerat startvikten är det okej att äta vad jag vill och är sugen på. Det är visserligen ofta frukt jag är sugen på, men någon chokladbit och så slinker ner också. Än är det -4 kg på vågen. :angel:

Men då kan ju du käka godsaker med gott samvete ;).
Jag tror inte att jag gått upp så mycket. Vet inte då jag inte har vägt mig, men jag varken ser ut eller känner mig tyngre :).
Jag är rädd att få stor bebis om jag går upp för mycket i vikt.
Dottern vägde 3900 g, men då hade jag iofs gått över tiden 9 dagar, men jag vill helst inte ha en större bebis än så.

Jag har inte haft något direkt "onyttighetssug" än,vilket kanske är bra! :p Dock åt jag ju som en häst mellan v 8-13 kanske,var hungrig JÄMT,men nu äter jag nog ganska normalt,ev lite mindre än vad jag brukar äta,men det är bara bra,låg ju på ca 10 kg övehull innan så... :o

Jag hade ju gått upp 6,5 kilo allt som allt sen jag plussade,3 kilo vid inskrivning v 12,sen nu 3 kg till vid v 24,så snittar en 3 kg på en 12 veckors period.;)

Hur går det till när man ska på återbesök till BM och lyssna och mäta bebis? Hhur mäter dom? Har man kläder på sig? står man eller ligger man?

Min mage är mkt större när jag står upp och inte jätte stor när jag ligger... men så tycker jag min mage har växt mycket de sista 3 veckorna, nu har jag verkligen mage och är bara i vecka 23... beror det på att bebis är stor där inne? :o:crazy: eller kan de bero på att jag bär bebis långt från kroppen? Sen är jag väldigt svankig vilket gör att jag ser änu mer lustig ut.

Ska till BM på måndag den 15 och lyssna och mäta bebis. :)

När du ska mäta mage och lyssna hjärtljud ligger du på en vanlig brits, med kläder på! Man får dra upp tröjan så BM mäter direkt på huden dock. Ibland behövder man knäppa upp byxorna för att hon ska komma åt och mäta från rätt ställe. I samma veva har hon lyssnat med dopplern på bebis hjärtljud (direkt på huden på magen). Absolut inget obehagligt och man behöver varken raka ben eller timma på andra ställen! :angel: :D

Jag sitter i bilen utanför VC nu, ska in och träffa min nya BM nu kl. 8. Redan 25 veckorsbesöket och jag är lite orolig för sticket i armvecket, sist svimmade jag ju och då var sambon med. Nu är jag ensam! :cry:

Sådär, BM-besöket avklarat. :) Fick dock träffa samma BM som de tidigare gångerna i den här graviditeten, inte för att det gör mig något men jag hade ju förväntat mig ett annat ansikte. :)

Hjärtslag 130 spm och SF 22 cm. Ligger visst precis på nederkanten av normalkurvan, men jag tror hon mätte precis i en sammandragning... Blodtrycket var 110/60, lite högre än vanligt för mig, men helt okej ju. Vikten var ytterligare ett kilo plus tydligen, så nu står jag på -3 kg från inskrivningen. Järnvärdet hade sjunkit och var 115, så nu ska jag börja med järntillskott. Hade lite bakterier, men inga ketoner den här gången. :banana:

Just ja, det viktigaste av allt: Jag svimmade inte! :banana: Trots det behövdes tre stick innan det ville komma något blod!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar