Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Åååh, jag blir avundsjuk! Jag vill också ha en ny bil! Men det får bli när jag vinner på lotto eller så. :D

Precis en sådan har min pappa! Den är helt suverän, jag älskar att köra den :love:.
Det enda tråkiga med den pappa har är att handbromsen ofta fastnar och det är lite krångligt att fixa själv då det är en sådan där knapp istället för "spak".

Vi funderar på vad vi ska köpa för babyskydd.
Jag vill ha ett med bas, gärna isofix och det ska vara lätt att bära.
Vi hade Acta graco duologic 2 till storasyster, men jag tycker att den är så tung och klumpig. Sambon gillar den dock så han får ha den i sin bil om han vill det.
Usch vad svårt!

trazel; skrev:
Zody: Hoppas att allt är bra. Det är det säkert! Läkarna på spec. MVC är ju betydligt bättre än de flesta andra. De brukar både vara humana och trevliga. ;)

Jag hoppas det jag med, för SD har börjat göra ont trots att jag tar det lugnt och nu när jag bara ligger på soffan så har jag fått ett par stycken som känts rejält. :(

Jag tror nog läkaren kommer vara kanon, men oron finns där ändå. Har hört talas om folk med plågsamma foglossningar, brutala kräkningar eller mängder med sammandragningar som bara fått ett "en graviditet är ingen sjukdom" slängt i ansiktet. Men det ska jag väl slippa hoppas jag ;)

Nisse, vi har köpt ett Britax Babysafe Plus II och tror vi kommer bli nöjda. 5-punktsbälte och hyfsat lätt, iaf i jämförelse med acta gracon som vi hade till storasyster.

De kommer säkert fram till något vettigt på spec mvc ska du se :)

Har britax-basen isofix-fästen?

Åh vad bra!
Vi ska nog vänta ett litet tag och se om barnens hus eller någon internetsida har erbjudande på dem framöver. Jag gillar Britax, är jättenöjd med vår Hi way och Two way till storan :).

Jag hoppas det jag med, för SD har börjat göra ont trots att jag tar det lugnt och nu när jag bara ligger på soffan så har jag fått ett par stycken som känts rejält. :(

Jag tror nog läkaren kommer vara kanon, men oron finns där ändå. Har hört talas om folk med plågsamma foglossningar, brutala kräkningar eller mängder med sammandragningar som bara fått ett "en graviditet är ingen sjukdom" slängt i ansiktet. Men det ska jag väl slippa hoppas jag ;)

Nisse, vi har köpt ett Britax Babysafe Plus II och tror vi kommer bli nöjda. 5-punktsbälte och hyfsat lätt, iaf i jämförelse med acta gracon som vi hade till storasyster.

Det hoppas jag verkligen du slipper! :D

Samtliga av de läkarna jag hunnit träffa på spec. MVC har varit toppen i alla fall! :)

Tycker det är lite dåligt med magbilder här, så jag slänger in en med dagens datum. Vecka 24+4. :)

Bild244004.jpg

Som vanligt får ni ha överseende med smutsig spegel och stökig bakgrund. :angel:

KL.
Jag skulle haft telefontid med min läkare mellan 8 och 9 idag angående min halvtidssjukskrivning. Jag har väntat och väntat, men ingen har ringt. Först nu såg jag att det är flygplansläge på mobilen så hon har inte kunnat nå mig :eek:.
Jag ringde upp dsk på vc och hon skulle lämna en lapp åt läkaren att ringa när hon får tid om hon får tid.
Det betyder att hon förmodligen kommer att ringa när jag är på jobbet och jag känner verkligen inte för att prata om sammandragningar och sjukskrivningar när jag är hemma hos en vårdtagare :cry:

Har ingen magbild att ladda upp just nu, men kan jag bara få facebook att samarbeta med mig får ni se bilder från 3D ultraljudet.

Men usch, det skulle inte jag heller vilja! :cool: Du kan inte gå undan lite och försöka få prata lite i fred även om du är hos en vårdtagare? Jag har ingen aning om hur sånt där fungerar...

saint__anger: Härligt med bilder från UL! Jag skulle också vilja göra ett 3D, men jag är för snål... :D

KL

Ou maj gaad, vi har gått o köpt en lägenhet! :o Har liksom inte tagit budgivningen alls på allvar och trott att vi aldrig får den, men nu helt plötsligt har vi skrivit på papper o grejer. Dyr blev den men vi är ju två som delar på det :banana: :eek:

Gah, vet inte om jag är glad eller rädd just nu :eek:

Grattis till lägenhetsköpet! :banana:

Vad alla köper saker! Jag har i alla fall fått igenom här hemma att vi behöver en syskonvagn trots allt... :D Men den får bli begagnad, har ju ingen aning om hur mycket den kommer bli använd. ;)

Åh jätte härliga bilder!! :D

När vi var på ultraljud vecka 18 så fick vi också se i 3D, super häftigt! :D
Längtar till u-ljudet i vecka 30-33 för då lär man nog se de ännu tydligare! :D

Men usch, det skulle inte jag heller vilja! :cool: Du kan inte gå undan lite och försöka få prata lite i fred även om du är hos en vårdtagare? Jag har ingen aning om hur sånt där fungerar...

saint__anger: Härligt med bilder från UL! Jag skulle också vilja göra ett 3D, men jag är för snål... :D

Det var verkligen värt pengarna! Kan inte sluta titta på bilderna och filmklippen vi fick med oss hem :love:
Det var ca 25 bilder och runt 10 filmklipp så det är inte i närheten av vad man får från RUL.
Det jobbiga är bara att vi längtar ännu mer tills det är dags för henne att ploppa ut :D:love:

Åh jätte härliga bilder!! :D

När vi var på ultraljud vecka 18 så fick vi också se i 3D, super häftigt! :D
Längtar till u-ljudet i vecka 30-33 för då lär man nog se de ännu tydligare! :D

Tack :love: Det var lite svårt att få bra bilder bara eftersom jag har moderkakan i framkant och lilltjejen använde den som huvudkudde ;)

Gjorde du det privat i vecka 18, eller ingår det 3D ultraljud i eran kommun?
Är ultraljudet i vecka 30-33 standard eller något ni måste betala för?

Här får man bara göra ett ultraljud på kommunen och det är i vecka 19. Förr hade dom att man fick göra ett till ultraljud senare i graviditeten, men det togs bort för att spara pengar eller nåt i den stilen.

Jag bjuder på en magbild jag med, kan väl vara på tiden ;)
V. 27+4
0C685A82-8BC8-4417-8FE2-FAD5948DE795-3885-0000049481CFBC21.jpg

Tycker magen är mycket lägre och rundare den här gången, och kanske även lite mindre.
Som en jämförelse, här med storasyster i v. 27+0
v.+28+%2827%2B0%29.jpg

Åh vad bra!
Vi ska nog vänta ett litet tag och se om barnens hus eller någon internetsida har erbjudande på dem framöver. Jag gillar Britax, är jättenöjd med vår Hi way och Two way till storan :).

Vi gillar också britax, har en hi-way till storasyster! :) Det är ju svårt att säga om vi kommer gilla babyskyddet innan vi hunnit testa det på riktigt, men jag tror nog att det kommer bli bra.

Trazel, vad skönt att höra att de du träffat på spec. varit bra. Har en vän som gått på Klara-samtal där och även hon säger att dom är kanon. Så jag håller tummarna och hoppas på det bästa. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Nu har vi snackat bort ytterligare en tråd! :D Vinterbarn 2012/2013 December 11 - SusieQ - första barnet Linnéa (bf 28.12.12) 19...
47 48 49
Svar
965
· Visningar
77 335
Senast: escade
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025